Ny Hund som skal lære af mine andre hunde

Ellen Søs Lundqvist

Hej gruppe,

Jeg har to lidt ældre vovser, nanna på 14 år en lille en, og emma på 9 år stor blanding af rotweiler og dogo argentino. De to bor her hos mig i Italien, vi bor på landet og de løber frit rundt, som naboernes hunde, Om natten er de dog inde. Nu er mit spørgsmål, Jeg får en ny hund, en scaefer, 5 år gammel, det er min veninde som ikke kan ha hende mere, og nu skal hun så bo her. Hvordan tror i at jeg skal gribe det and, med at de løber afsted sammen, tror i at hun kan blive væk ?? jeg kan ikke rigtig følge med, da det er klipper og stejle bakker de løber rundt på. Jeg vil selvfølgelig tage hende med ned og vise mine naboers to heste, så hun ikke bliver bange for dem. Men jeg kan ikke løbe efter vovserne når de er på Deres runde.. Skal jeg vente lidt og hvor længe tror i, med at slippe hende fri med de andre to vovser.. eller hvad ville i gøre ??
Med venlig hilsen Ellen

Hans Paulin

Ellen Søs Lundqvist skrev:

> hvad ville i gøre

Tage udgangspunkt i hvordan hun opfører sig de første dage; det er ikke
sikkert hun overhovedet løber rundt "på egen pote"

Med hensyn til hestene er det en god idé at tage hende hen til dem i
snor én eller flere gange og studere hendes reaktion - just mho :)

Hans
www.zofiaoghans.dk