Dyrlæge Bille Ruwald

NorthernAmstaffs

Kære Gruppe,
Efter en sørgelig mandag hvor dyrlæge Bille Ruwald fik lov til at præge
en stor del, af det danske mediebillede, har jeg følgende at tilføje:

Bille Ruwald står med sine udtalelser ganske alene i Dyrlægeverdenen.
Havde selv telefonisk kontakt med Den Danske Dyrlægeforening, der
udtaler at have den absolut modsatte holdning.
Således kan man idag læse i en pressemeddelse fra formanden for Den
Danske Dyrlægeforening, Per Thorup:
- Vi finder ikke, at forbud mod hold af bestemte hunderacer løser
problemet med aggressive hunde, der kan angribe mennesker. Årsagen til
hundens aggressive adfærd er sjældent hunden selv, men oftest hundens
ejer.

Med hensyn til Bille Ruwalds dyreetik og almindelige moral, syntes jeg
man skal tage følgende i betragtning:
Den 6-8-1999 blev han idømt fire måneders ubetinget fængsel for grov
vold mod en menig soldat under en øvelse. Den værnepligtige soldat blev
truet med en fyldt injektionssprøjte, bortført med en sæk over hovedet
og ført til til den forsøgsgård i Oksbøllejren, hvor Bille var leder af
hemmelige bedøvelses- og operationsforsøg med grise. Her var den
bortførte soldat vidne til et bloddryppende sceneri, hvor skrigende
grise blev bedøvet og fik blotlagt vener, inden han nogen tid efter blev
kørt tilbage til sit batteri. Bille Ruwald mistede i denne forbindelse
sit job hos forsvaret og sin årlige tur med Sirius-patruljen.

Den Danske Kennelklub vil den dag idag ikke godtage HD-billeder fra
Dyrlæge Bille Ruwald, da han blev opdaget i, at snyde med blodprøver og
HD-billeder i forbindelse med avlsgodkendelse af Schæfere. Han blev i
den forbindelse ekskluderet af Den Danske Dyrlægeforening.

Ligeledes har det i den nedre del af Jylland blandt hundefolk været
almindelig kendt, at hvis man ønsker sin hund - ulovligt - hale eller
ørekuperet, kan det gøres på Bille Ruwalds Dyreklinik Syd for den Tyske
grænse.

Med ovenstående i mente syntes jeg, at det er frygteligt at han som
'fagmand' får lov til, at præge den offentlige debat, som han gjorde
igår...

Mange hilsener
Thomas Peter Knudsen (AmStaff-ejer)

http://www.kandu.dk/

ulla

Jeg håber, du har orienteret DR, så de en anden gang vælger en
kompetent dyrlæge!

Tak for info.
Bedste hilsener
Sannie

"NorthernAmstaffs" <NorthernAm...@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:hZRe8.9289$Rz2.3...@news010.worldonline.dk...

Maria Frederiksen

> Med ovenstående i mente syntes jeg, at det er frygteligt at han som
> 'fagmand' får lov til, at præge den offentlige debat, som han gjorde
> igår...

Ja, så har vi alle sammen fattet at der bestemt ikke findes bidske hunde, og
da slet ikke de små søde terrier, der blot skal have den rigtige familie for
at blive gode hunde.

Kunne vi få lidt nuancer?

Mvh Maria

Stine Frandsen

Jeg takker for et yderst imformativt indlæg. Har kun et meget undrende
spørgsmål.... Omtalte dyrlæge figurerer i Dansk Politihundeforenings blad
med dyrlæge-føljeton. Han er så vidt jeg har forstået fast dyrlæge for PH
under deres konkurrencer m.m. UNderligt - eftersom man får tjekket sin
straffeattest før man kan blive indmeldt i PH.

Nå... jeg skal ikke kloge. Men kan kun sige at formanden for Den Danske
Dyrlægeforening er fremragende, dygtig, flink, god ved dyr og heldigvis er
en af "mine" dyrlæger :-))))

Stine Frandsen
Kennel Santippe's
http://santippe.homepage.dk

NorthernAmstaffs <NorthernAm...@kandu.dk> skrev i en

nyhedsmeddelelse:hZRe8.9289$Rz2.3...@news010.worldonline.dk...

Winther

Fordi han bruges af politiet og PH behøver han jo ikke at være medlem af PH.
Straffeattesten bliver fremvist ved optagelse i foreningen, men der står
ingen steder skrevet at den skal være ren, ej heller at den skal vedblive at
være det. Hvis noget skulle medføre udlukkelse fra PH, så burde det efter
min mening være en voldsdom. Men der er vel forskel på hvor uundværlig man
er.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om Bille stadig er ekskluderet af
dyrlægeforeningen?
Vh. Winther

"Stine Frandsen" <sant...@knus.dk> skrev i en meddelelse

Punish the deed, not the breed

On Tue, 26 Feb 2002 20:21:26 GMT, "NorthernAmstaffs"
<NorthernAm...@kandu.dk> wrotd:

> [...]
>problemet med aggressive hunde, der kan angribe mennesker. Årsagen til
>hundens aggressive adfærd er sjældent hunden selv, men oftest hundens

Det var da dejligt at høre !det kunne da rede mit humør lidt :-) .
ligger den pressemedelse på nettet ? ved du det ?

Punish the deed, not the breed

On Tue, 26 Feb 2002 21:49:33 +0100, "ulla" <u...@city.dk> wrotd:

>Jeg håber, du har orienteret DR, så de en anden gang vælger en
>kompetent dyrlæge!
>
>Tak for info.
>Bedste hilsener
>Sannie

Det er spørgsmålet om DR ikke er ved at være ligeglade ! .Jeg syntes
ikke at de er særlig kritiske i 19direkte , ikke kun i dette emne
,men generelt .Nogle gange virker det som om at de lige mangler en
historie og bare går ud på gaden og finder en der vil sige noget, lidt
ligesom ekstrabladet eller bt når de mangler en forside . Det er så
bare min mening ! . Måske skulle de nøjes med at sende 19direkte en
gang om ugen eller hver 14 dag , så den kunne få noget ordentligt op
som emne .

Alex Linaa

> [...]
> under deres konkurrencer m.m. UNderligt - eftersom man får tjekket sin
> straffeattest før man kan blive indmeldt i PH.

Jeg må også sige jeg stiller mig noget undrende over for alle de
beskyldninger som Thomas fremkommer med, kan du ikke smide et link så vi kan
forvisse os om det har hold i virkeligheden Thomas?

Oven i dette så er den omtalte dyrlæge kredsformand i Dyrenes Beskyttelse,
og jeg har mine tvivl om han ville være det ret længe, hvis han var sådan en
voldelig kvaksalver som nogle prøver at få ham til at fremstå som.

Venlig hilsen
Alex Linaa

NorthernAmstaffs

> Det var da dejligt at høre !det kunne da rede mit humør lidt :-) .
> ligger den pressemedelse på nettet ? ved du det ?

Pressemeddelsen ligger på Den Danske Dyrlægeforenings hjemmeside:
http://www.ddd.dk/

Artiklen om Bille Ruwalds fængselsstraf stod i
B.T. fredag 06.08.1999. 1. sektion (side 10), samt

B.T. fredag 20.08.1999. 1. sektion (side 6).

Mvh. Thomas Peter Knudsen

Louise Kragh

Helt enig, de havde også en katastrofal udsendelse om sæddonorer, hvor nogle
seere mente, at børn af sådanne havde ret til at få oplyst hvem deres
"rigtige far" var. Ingen af "journalisterne" eller hvad de nu er, kom ind på
hvad en eller anden ex-studerende som havde tjent lidt ekstra ved at
"donere et par klatter" mon ville sige til at 10-15 unge kom farende 18 år
efter og forventede en "far" hmm...
Jeg ser det meget sjældent - for jeg blir så gal:-)
mvh
Louise

"Punish the deed, not the breed" <nob...@home.com> wrote in message

Dorthe Prip Lahrmann

Louise Kragh skriver:

> [...]
> efter og forventede en "far" hmm...
> Jeg ser det meget sjældent - for jeg blir så gal:-)

Hihihi...hvor er jeg glad for ikke at være den eneste der bliver nødt til at
slukke for DR's 19-direkte for ikke at få et raserianfald! Der er bare så
dårligt fjernsyn, der virkelig bringer den laveste fællesnævner frem i stort set
hvilket som helst emne der debateres. Man bliver muggen over at ens licens-penge
bruges til sådan noget ulødigt L... !

Dorthe ( - og Nansen, der er helt enig! )

Highlander

"Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
jeg mener tror der er lidt ordvendt omstilling her ... du mener :
der skal have en dårlig familie til at lave en dårlig hund ... ikke ?

highlander
iøvrigt mener jeg at Opel skal forbydes, da de tit bliver brugt til druk
kørsel og jeg har engang hørt om en kadet, der kørte en hel familie ned ...

Christian Andresen

> [...]
>
> Artiklen om Bille Ruwalds fængselsstraf stod i
> B.T. fredag 06.08.1999. 1. sektion (side 10), samt
>
> B.T. fredag 20.08.1999. 1. sektion (side 6).

Kan du ikke scanne dem ind og ligge dem et eller andet sted (jeg ved godt
det ikke er lovligt), men man skal have
abn. på bt for at læse dem på www.bt.dk.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Jan

Mig bekendt så stod der vist en officer bag, som i første omgang nægtede
kendskab til sagen og først ved ankesagen blev nød til at bekende kulør, med
frifindelse af dyrlægen til følge.

Så jeg ville da nok udtrykke mig en anelse mere forsigtigt hvis jeg var