naturlejrpladser på samsø

Det er måske lidt uden for gruppens normale felt:

Er der nogen der har adresserne på de naturlejrpladser der findes på Samsø?

(Naturlejrpladser er ikke etablerede campingpladser, men pladser (ofte
private) hvor man kan komme til fods eller på cykel, og ligge i telt en
enkelt nat eller to for et mindre beløb).

MVH

NOE

Ove Kjeldgaard

Hvis det er de "Primitive Teltpladser" du mener, så er der mig bekendt "kun"
bogen "Overnatning i det fri 2002-2003, Teltpladser og naturlejrpladser", og
ingen fuldstændig liste på nettet.

Bogen koster 95 kr. og burde kunne købes i enhver boghandel.

Den officielle hjemmeside er: <http://teltpladser.dk/> men her er kun opgivet
ændringer siden sidste bogudgivelse.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Jytte Thrane

Ove Kjeldgaard <o...@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0c80d5...@dtext.news.tele.dk...

> [...]
og
> ingen fuldstændig liste på nettet.
>
> Bogen koster 95 kr. og burde kunne købes i enhver boghandel.

I følge ovennævnte bog er der tre pladser på Samsø:

Nordby; Vestergyde 3, Nordby 8305 Samsø. tlf 86 59 63 10 - Ring i forvejen.
Græsareal bag slægtsgård (Skippergården) fra 1600 tallet. 0,2 km til indkøb.
Vi bor midt i Nordby:første vej til venstre efter Nordby Kro
Toilet og bademulighed i nærheden.

Onsbjerg; Holger Bertelsen, Kirkevej 14 Onsbjerg 8305 Samsø tlf. 86 59 10 42
Pladsen er 1300 m2 med læ fra alle sider. 0,5 km til indkøb. 2 km til
børnevenlig sandstrand.
Pladsen ligger i Onsbjerg by. Lige før kirkegården drejes th. og pladsen vil
være afmærket
Toilet, bålplads, Bademulighed i nærheden, shelter/sovely, hunde i snor må
medtages.

Permelille; Ingeborg Vohnsen, Samsø ridecenter, Permelille 14 8305 Samsø tlf
86 59 10 74 (kl. 12-13 og 18-19) ring i forvejen
Pladsen er en baghave med græs. Her er rideheste og ponyer, et par køer med
kalve og katte. 2 km til indkøb. Der er mulighed for at leje rideheste.
Permelille ligger på hovedvejen mellem Tranbjerg og Kolby Kås
Toilet, bålplads, Bademulighed i nærheden, hunde i snor må medtages, heste
kan medbringes.

sommerhilsen Jytte Thrane

charlotte...@gmail.com

Cykel pladsen ved Holger Bertelsen kirkeværge 14. Er lukket