truma Mover SE problemer

Morten Larsen

Hej gruppe,
Jeg har en mover på min campingvogn. Den højre rulle vil ofte ikke
køre rundt og endda uden at den skal trække hjulet.

Hvis jeg hjælper den med en papegøjetang og rykker rullen
lidt frem og tilbage samtidigt med at jeg trykker på håndtagets
frem/tilbage knap så begynder den at rulle igen.
Efter en dags tid kan den ikke gå i gang igen.
Det er kun den højre rulle som jeg har problemer med.
Den venstre ruller fungerer fint.

Mvh. Morten

thja...@gmail.com

Hej Morten

Jeg har ikke en Thruma, men min mover lavede noget af det samme, dog på begge.
Min er ikke så gammel og jeg har haft den til rep et hav af gange, meget irriterende.
Så blev pågældende mover mærke kåret som den bedste i Europa, så sprang kæden af og jeg skrev til producenten og sagde det da var det værste vrøvl jeg længe havde hørt.

Han svarede så med 6 kontrolspørgsmål, hvor af 2-3 af dem ikke var i orden.

Her er hvad han spurgte efter.

Hvilken forhandler har monteret den?

Hvad er afstanden mellemdææk og drivrulle i begge sider når moverne er kørt tilbage fra dækkene?

Hvilket batteri har du monteret?

Er batteriet blevet testet af batteritester under belastning?

Er software nogensinde blevet opdateret?

Specielt afstand og opdatering af software var helt ude af fokus.

Der var en afstand til dæk på 3.5 cm og der må maks være 2 cm.
Hvis der er større afstand kan drivakslerne til rollerne blive skæve med det resultat at de får svært ved at køre.

I mit tilfælde måtte jeg betale for 2 nye motorer, hvilket jeg er ret tosset over. Det er jo ikke min skyld at det fra start af har været et problem.

Nå men nu virker skidtet rigtigt godt og jeg forstår titlen som den bedste.
Det er en fornøjelse at kunne køre campingvognen ind i et hug.

Hilsen Thjalmar

Er hovedafbryder monteret på batterikabler eller på safety switch ledning?

thja...@gmail.com

Den tirsdag den 15. september 2015 kl. 09.56.00 UTC+2 skrev thja...@gmail.com:
> [...]

Ups, det sidste spørgsmål under.:

Spørgsmålet hører selvfølgelig til øverst i rækken

/Thjalmar