Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Nürburgring og Wörthersee

8 views
Skip to first unread message

Per H. Kristensen

unread,
May 28, 2012, 8:59:01 AM5/28/12
to
Vi har været en tur på Nürburgring:

http://campingogbil.dk/2012-nuerburgring.html

Bagefter kørte til til VW-Audi træf ved Wörthersee i Østrig. Den historie
starter her:

http://campingogbil.dk/2012-1-woerthersee.html

og fylder yderligere 2 sider.

--
Per
www.campingogbil.dk

Finn Guldmann

unread,
May 28, 2012, 10:24:55 AM5/28/12
to
Den 28-05-2012 14:59, Per H. Kristensen skrev:
> Vi har været en tur på Nürburgring:
> http://campingogbil.dk/2012-nuerburgring.html
> Bagefter kørte til til VW-Audi træf ved Wörthersee i Østrig. Den
> historie starter her:
> http://campingogbil.dk/2012-1-woerthersee.html
> og fylder yderligere 2 sider.
>
Fik læst hele din historie.

Og mit hovedindtryk er at den underbygger min påstand om at i Østrig
(det gælder tilsvarende i Schweiz) er der for mange bakker til at de kan
leve af hvad de selv kan producere. Derfor har de specialiseret sig i at
trække penge ud af de folk der kommer forbi.

Og uanset at jeg skulle tage fejl, og at de faktisk godt kan leve af det
de selv kan lave, er de stadig specialister i at trække penge ud af folk.

Et eksempel; Da de lavede Europabroen (på vej op til Brennero) hed det
sig at der en tid skulle betales ekstra for at benytte den, for at få
betalt byggeriet. Denne ekstrabetaling betales stadigvæk. Men den har nu
givet så meget udover hvad broen kostede at der kunne bygges mindst en
bro mere for de penge.

Leif Neland

unread,
May 28, 2012, 11:33:15 AM5/28/12
to
Den 28-05-2012 16:24, Finn Guldmann skrev:

> Et eksempel; Da de lavede Europabroen (på vej op til Brennero) hed det
> sig at der en tid skulle betales ekstra for at benytte den, for at få
> betalt byggeriet. Denne ekstrabetaling betales stadigvæk. Men den har nu
> givet så meget udover hvad broen kostede at der kunne bygges mindst en
> bro mere for de penge.

Er det ikke det samme med storebæltsbroen?

Leif

Per H. Kristensen

unread,
May 28, 2012, 12:13:31 PM5/28/12
to
"Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
news:4fc38ab4$0$294$1472...@news.sunsite.dk...
===

Men man betaler ikke for at køre over Europabrücke. Man betaler for at bruge
Motorvejen i Østrig samt visse pas.

Man betaler for at køre på motorvejen over Brenner. Men Europabrücke er ikke
inkluderet i dette betaleri - den kan man sagtens køre både over og under
uden at betale :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Finn Guldmann

unread,
May 29, 2012, 4:17:03 AM5/29/12
to
Det er jeg ikke helt klar over, da jeg ikke kender opstillingen omkring
Storebælt.

Men på Europabroen blev prisen sat sammen af to dele. En del til at
dække driften og en del til at dække bygningen af broen.

Broen er for længst betalt, men man skal stadig betale begge de to dele.

Det opdager man selvfølgelig ikke, for de to deler er ikke, hverken
dengang eller nu, specificeret ud på billetten.

Finn Guldmann

unread,
May 29, 2012, 5:33:28 AM5/29/12
to
Den 28-05-2012 18:13, Per H. Kristensen skrev:
> Men man betaler ikke for at køre over Europabrücke. Man betaler for at
> bruge Motorvejen i Østrig samt visse pas.
> Man betaler for at køre på motorvejen over Brenner. Men Europabrücke er
> ikke inkluderet i dette betaleri - den kan man sagtens køre både over og
> under uden at betale :)
>
Skulle de mon havde fjernet betalingsstedet siden jeg var der sidst?

Sidst jeg kom der forbi skulle man i Østrig købe en vignet til sin
personbil som dækkede det meste af landet,

Dog skulle man betale for at køre over Europabroen. (Der kan være andre
stedet de kræver ekstra betaling, som jeg ikke er klar over.)

Med lastbil skal man have en boks i bilen. Den registreres hver gang man
kører igennem en portal. Lastbilerne skal ikke stoppe og betale ved
Europabroen, da deres system er så smart at de kan differentiere hvor
meget hver enkelt portal koster at køre igennem.

Ved passage af broen er betalingen mere end det dobbelte pr.
afstandsenhed en den er på resten af turen.

Før de fik opsat portalerne og vi skulle have bokse i bilerne skulle vi
betale et samlet beløb for den strækning vi skulle køre i landet.

En tur fra Kufstein til Innsbruck, og tilbage, kostede ca det samme som
en tur fra Innsbruck til Brennero.

I øvrigt gælder, både før og nu, at det koster dobbelt hvis man kørte
mellem 22:00 og 05:00.
0 new messages