Nissan et eller andet ... Altså Pygmæ ambulancen

j...@stevns.net

Hej rødder

Nogen af jer, der kender sådan en fætter

Hvor pokker er håndtaget til at åbne bagklappen henne ?
--
j...@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Uffe Ravn

j...@stevns.net wrote:

> Hvor pokker er håndtaget til at åbne bagklappen henne ?

Sonny?

Det er 19 år siden vi havde den som firmabil, alt andet en dens lyd og
køreegenskaber er glemt.
Selv om jeg stadig møder den i byen.

Lige bag føresædet?

Mvh. Uffe Ravn

j...@stevns.net

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Sonny?

det her er nok tøseversionen - Sunny

>Lige bag føresædet?

der har jeg også kigget - lidt afledt af manøvren med at hitte
udløseren til bensindækslet på Lé Container ;) - men nej ;(

Man kan ellers godt mærke det er en lille kort bil, når man buldrer ud
at motorvejen - men ok, den får nok lov at blive - om ikke andet, kan
den jo stå i bagagerummet på en af færgerne, istedet for
reservehjulet.

Martin Bak

<j...@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hej rødder
>

> Nogen af jer, der kender sådan en fætter
>
> Hvor pokker er håndtaget til at åbne bagklappen henne ?

Jeg har haft en Sunny, godt nok en af de lidt længere 1.6 lx eller sådan
noget.

Så vidt jeg husker sad bagklapudløseren og udløseren til tankdækslet på
samme aksel, altså klods op ad hinanden. Kunne det tænkes at knappen er
knækket af på din?

Martin

Harald Blaatand

<j...@stevns.net> skrev i en meddelelse

Hvad er det så for en fætter ? Micra.? Sunny?
Måske til venstre for førersædet nede ved gulvet ?

Thomas J.

On Sat, 13 May 2006 08:38:23 +0200, j...@stevns.net wrote:

>det her er nok tøseversionen - Sunny

Nå, det er ikke muslimversionen, Sunni? ;-)

Peter Dalgaard

"Harald Blaatand" <bigtwi...@larsen.mail.dkfjern> writes:

Google groups:

IIRC the release cable is shared with the boot release, look around
the rear panel area inside the boot / hatch, one catch is operated via
the inner cable and the other uses the outer cable (IIRC (as I said)
the lever under the seat is pulled to open the boot / hatch & pushed
to open the fuel flap).

Dvs. samme håndtag som benzinen, modsat retning. Med mindre s'føli' at
det ikke er det samme her i landet...

~~~~~~~~~~ - (p.dal...@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

j...@stevns.net

Thomas J. <dslfjern8...@vip.cybercity.com> skrev :

>Nå, det er ikke muslimversionen, Sunni? ;-)

Nope - denne er tegnet før visse andre tegninger ;)

j...@stevns.net

"Harald Blaatand" <bigtwi...@larsen.mail.dkfjern> skrev :

>Hvad er det så for en fætter ? Micra.? Sunny?
>Måske til venstre for førersædet nede ved gulvet ?

det er en sunny 1.sløv (4) - fra start 90'erne

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/riskoger/index.htm

Brian

<j...@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Hej rødder
>

> Nogen af jer, der kender sådan en fætter
>
> Hvor pokker er håndtaget til at åbne bagklappen henne ?

Muligvis magen til fx. Mondeo håndtaget ved førersædets venstre side skal
den modsatte retning af "åbning af tankdæksel" - dvs den skal nok opad for
at åbne bagklappen, og ned for at åbne tankdæksel?

Jørgen M. Rasmussen

> Nope - denne er tegnet før visse andre tegninger ;)

Nogen vil sikkert hævde, den er terror på linje med 11/9 ;).

j...@stevns.net

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmus...@os.dk> skrev :

>Nogen vil sikkert hævde, den er terror på linje med 11/9 ;).

Narjjjj da - så skal det være den "ægte" pygmæambulance

http://www.american-motors.de/en/pacer/history/pacdl76.jpg

AMC Pacer - den er sgu næsten bredere end den er lang

j...@stevns.net

"Brian" <Suz...@cool.dk> skrev :

>Muligvis magen til fx. Mondeo håndtaget ved førersædets venstre side skal
>den modsatte retning af "åbning af tankdæksel" - dvs den skal nok opad for
>at åbne bagklappen, og ned for at åbne tankdæksel?

Nu har jeg ledt med lys og lygte - der er sgu'tte nogen knap - man
skal have nøglen i låsen, og dreje den

Hvis man ikke trykker lidt ind på klappen, kan nøglen da slet ikke
drejes - anyway - hvad skal man da osse der ? Der kan jo være fugl
eller fisk i det lille rum.....

Og den japaner, der har designet sædearrangementet - skal jeg dælme
finde, og lune ørene noget på, hold op noget klyt at lave :

smart nok at sædet glider frem, når man lægger sæderyggen frem, men
sat***** usmart man skal indstille både ryg, og benafstand igen.

Når det så er sagt, er den da hygsom nok.....

Jeg skal desværre skære fronten fra hinanden, og rette op på en
klamhuggers patetiske forsøg på at lege pladesmed.. billeder herom
findes snart på gruppens sider

Unknown

On Sat, 13 May 2006 20:01:05 +0200, j...@stevns.net wrote:

>Narjjjj da - så skal det være den "ægte" pygmæambulance
>
>http://www.american-motors.de/en/pacer/history/pacdl76.jpg
>
>AMC Pacer - den er sgu næsten bredere end den er lang

Hov, hov.....Den rigtige pygmæambulance er da en Lloyd Alexander Stc.
fra sidst i halvtredserne. Den kan sikkert proppes ned i motorrummet
på Spirillen helt uden at fjerne noget ;-)
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

j...@stevns.net

Ivan Madsen <> skrev :

>Hov, hov.....Den rigtige pygmæambulance er da en Lloyd Alexander Stc.
>fra sidst i halvtredserne. Den kan sikkert proppes ned i motorrummet
>på Spirillen helt uden at fjerne noget ;-)

Kunne nu også være en Fiat 500 st.c - tro det, eller ej, de var til ;

Unknown

On Sat, 13 May 2006 21:59:53 +0200, j...@stevns.net wrote:

>Kunne nu også være en Fiat 500 st.c - tro det, eller ej, de var til ;

Jow, kan godt huske dem - men det var dengang kravene var knap så
store. Vi var far, mor og 3 børn på 5, 8 og 12 i en Prinz 2 i gamle
dage. Det havde nok set grimt ud, hvis vi var kørt galt.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Finn Guldmann

j...@stevns.net skrev:

> det er en sunny 1.sløv (4) - fra start 90'erne
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/riskoger/index.htm

Hvorfor er det kun en del af den der er 'parboiled'? :-D

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

j...@stevns.net

Finn Guldmann <n...@a.invalid> skrev :

>Hvorfor er det kun en del af den der er 'parboiled'? :-D

Fordi knægten havde en lill eskade på den, og en kammesjuk forsøgte
sig udi at lege pladesmed

Et ret patetisk forsøg ;(

Finn Guldmann

j...@stevns.net skrev:

> Fordi knægten havde en lill eskade på den, og en kammesjuk forsøgte
> sig udi at lege pladesmed
> Et ret patetisk forsøg ;(

Det må det være hvis en "lille skade" kan blive til en hel forende,
p.g.a. reperationen. :-)

j...@stevns.net

Finn Guldmann <n...@a.invalid> skrev :

>Det må det være hvis en "lille skade" kan blive til en hel forende,
>p.g.a. reperationen. :-)

Ser du - rigtige pladesmede, er åbenbart ved at være mangelvare, så
man skifter da hellere en frontklap, og en skærm, fremfor at lave
tingene - de koster jo nada, i dåseblik versionerne

Finn Guldmann

j...@stevns.net skrev:

> Ser du - rigtige pladesmede, er åbenbart ved at være mangelvare, så
> man skifter da hellere en frontklap, og en skærm, fremfor at lave
> tingene - de koster jo nada, i dåseblik versionerne

Kan det have en sammenhæng med at de også glemmer at tage
følgeudgifterne med i betragtning, og glemmer at det der spares på deres
reparation (og lidt til) kommer det til at koste i ekstra udgifter til
maler?.