Hej
On 29-10-2012 23:32, Jasper Norman Ahrensbach wrote:
...
> Men hvilken? Jeg leder efter en bil til max 25.000,- Ved godt at det
> er meget lidt! Men som sagt skal den bruges et par gange om ugen til
> at hente unger osv.
...
Til dé penge ville jeg bestemt ikke overveje en gammel "luksus-bil". Det
lyder mere som om du skal have fat i en stabil familiebil som kan klare
transport-behovet uden at den skal holde på værksted hele tiden.
Der skal NOK komme dyre reparationer på gamle biler og det er dyrt at få
repareret f.eks. automat gear eller andet. Og ting går i stykker, selv
på kvalitetsbiler.
Jeg har lige byttet mig til en Hyundai Matrix (der er rigeligt med
fordomme om Hyundai, så bare kom med dem). Vi kom fra en lille Micra 1.0
som nummer 2 bil, og har ikke fortrudt byttet - har haft den i snart 3
uger nu og ikke opdaget at der var en "hund" begravet i den.
Selvom den har kørt 177.000km virker den rigtig frisk og generelt ikke
slidt. Vi gav kun 16000,- for den, og jeg har ikke det store som skal
være lavet på den udover tandremsskift, service og så er der lidt
småfejl (radioen har ikke god modtagelse og et elspejl virker ikke). Kan
heldigvis lave tingene selv.
Mht. rust er der ikke noget at komme efter (udover en anelse kosmetisk)
og den er tip top i motor og gearkasse m.m. Og absolut ingen
bilka-buler, hvilket jeg er forundret over. Der er dog en bule ved det
ene løftepunkt - nogen har nok brugt donkraften forkert engang.
> PS. På en gåtur med hunden regnede jeg lidt løst på, hvad det har
> kostet mig at have BMW´en i 2,5 år... hold fast:
>
> 340.000 DDK av av av. :-) Men hvor f... hvor kørte den godt.
Auch, det kan slå min. Jeg kørte i ca. 3 år i min E39 528i og tabte
omkring 80-90.000,- på dén konto. Men for f... hvor den kørte godt :)
"If it's got tits or wheels it'll break your heart" som de siger i USA.
Fortryder bestemt ikke mine år med 193HK, automatgear, lædersæder og
9.3km/L iflg. specs :) Kørte dog omkring 12km/L ved lange ture.
--
Mvh, Kim