2-4 %
Er det hip som hap, om den rammer 2½ eller 4%?
Kai
Var det ikke noget med at det kom an på hvilken slags olie der blev brugt?
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
Kim Olsen
www.kims.pahn.dk
>Yamaha og Suzuki kørte med 4% olie
>Pack Maxi kørte vist kun med 2%
>
Det lyder rigtigt. Min Puch VZ50 kørte fint på 2%. Godt nok 4% de dage
med festudstyret på - dejlige store mængder af blå røg (så Pot-Jens
ikke kunne se mig ) ;-))
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
Super, takker for input.
Det var desværre en nitte, men jeg kigger videre efter et godt kup.
Kai
> Er det hip som hap, om den rammer 2½ eller 4%?
> Kai
>
>
Nej - i min glade ungdom kørte jeg længe med 2% da jeg troede det var
korrekt - den gik aldrig ordentligt, og på en lang tur (efter en
boreplade) kørte den langsommere og langsommere. Da jeg lærte at den
skal have 4% gik det hele meget bedre :-)
--
vh
Torben
"Andersen [3650]" <si...@det.ikke> skrev i meddelelsen
news:4835e84e$0$56775$edfa...@dtext02.news.tele.dk...
> Som jeg husker det så kom det an på årstiden.
> Sommer og varme = varmere motor og derfor
> behov for mere smørelse = 4%
> Vinter = kulde om behov for mindre smørelse
> = 2%
> (Kørte iøvrigt Kreidler Florett RMC Eletronic
> (tror det var sådan den hed))
Ah det ved jeg ikke om jeg er enig i.
Men vær opmærksom på , som selvblander, at ikke al olie tåler minus grader.
Omkring din indsugning på kaburatoren har du væsentlig lavere temperatur ind
i luften omkring.
Det kan resulterer i en "gummi" agtig hinde i kaburatoren forårsaget af
olien, med den følge,
at gassen sætter sig og du ingen smøring får !
Mht. årstiden. Så er det korrekt at du kan få en anelse mere effekt ud af
den i de kolde måneder, grundet
et lidt større ilt/fugtindhold i kold luft. Om du ville kunne mærke det? Jeg
tvivler.
Hvis du tror du gør motoren godt ved at tilsætte mere olie i nødvendigt,
tager du også fejl.
Det giver en elendig forbrænding, og så kokser skidtet til for et godt ord.
Thomas
De første 500 Km skal den have 5% og derefter 4% i flg Yamaha's
instruktionsbog.
Jeg har stadig min som jeg købte som ny dengang :)
--
Tom
"Fister Løgsovs" <No...@invalid.za> skrev i en meddelelse
news:mn.b4507d85f...@invalid.za...
>>
>> 2-4 %
>
> Er det hip som hap, om den rammer 2½ eller 4%?
> Kai
>
>
Nej,
2% når man bruger totaktsolie
4% hvis man blander med almindelig smøreolie..
Thore
Hmm hælder man også kun 2 L motorolie i sin bil når fabrikanten foreskriver
4 :-)
Yamaha oplyser at der skal 4% i.
--
Tom