Hattener skrev:
> Det er Post Danmark der leverer en ydelse , hvor de leverer reklamer til
> kunder der har mærket "Nej Tak til reklamer" ved at bruge adresserede
> reklamer !
Det er forkert. Det er utroligt at det skal være så svært at
forstå.
Alene afsenderen kan bestemme om en reklame er adresseret eller
ej.
At PD laver et omslag, ændrer ikke status på de reklamer der
ligger indeni. De er altså uadresserede. Det ses af at de ikke
hver især er påført en adresse.
> Det er ikke firmaerne der sender dem direkte !
Jo. De sender dem blot ikke adresseret. Om de afleverer en stak
reklamer uden adresser på eller en stak med adresser på - begge
dele er lige direkte.
> Du må selv have fået disse gule omslag fra Post Danmark som er fyldt med
> reklamer.
Fyldt med reklamer - eller kun med reklamer for PD. *Det* er
nemlig en adresseret reklame, og den er PD ansvarlig for. Det er
ulovligt at vi får den slags.
> Den eneste grund til at bruge adresserede reklamer er at Post
> Dnamark så kan omgå deres eget mærke "Nej Tak til reklamer" og
> alligevel dele reklamer ud til folk der ikke ønsker dem ,
Jeg forstår ikke at vi (med nej tak) får de uadresserede
reklamer. Efter de gamle regler skulle de deles ud - med eller
uden reklameomslag. Men jeg mener at vi er blevet lovet at det
skulle ophøre.
Selv får jeg kun det som lokale bude bliver betalt for at putte i
folks postkasser, og der går halve år imellem at jeg ser sådan
noget.
Jeg tror at det er mangelfuld intern kommunikation i PD visse
steder i landet der gør at man ikke kan blive fri for
uadresserede reklamer.
I stedet for at lave nålestiksangreb på enkelte postbude (ved at
putte reklamerne tilbage i postkassen), skulle man tage kontakt
til ledelsen af posthuset og spørge om hvad der egentlig foregår.
> Så det er absolut Post Danmark der er problemet.
Ikke kun. Hvis firmaerne holdt op med at spamme, ville problemet
forsvinde.
Og helt overordnet:
Vi kommer aldrig af med reklameproblemer før folk holder op med
at falde for deres vrøvl.