Et Ur der giver allergi på håndleddet.

Lyrik

En løsning som både min kone og jeg bruger og som jeg har fundet på, er:
Skær ankelstykket af en sok og træk den ind på håndleddet.
Spænd uret ovenpå! Ingen allergi!
Skær helst sokken med en skarp kniv på et spækkebræt, da man let kan
nolre op ved at bruge saks.

God Ortodoks påske!

hilsen
jenserik

Bertel Lund Hansen

Den 24.04.2022 kl. 14.19 skrev Lyrik:

> En løsning som både min kone og jeg bruger og som jeg har fundet på, er:
> Skær ankelstykket af en sok og træk den ind på håndleddet.

Min løsning var at købe et ur af titanium. Det var ikke specielt dyrt -
vistnok 800 kr.

--
Bertel

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jo men jeg havde lige købt et "Nato-ur" fra "Ditur" til 800,- og jeg
synes at det var for flot og dyrt til at udskifte.

Sokken var billigere. Min kone har et Appleur 6. model, her var min
anden sok brugbar.;-)
Der havde ikke været allergireaktioner i begyndelsen, men de kom
efterhånden som huden var blevet sensibiliseret.

Sokkeskaftet kan gøre alle ure brugbare.

hilsen
jenserik

Thomas Corell

Lyrik wrote:

> [...]
> efterhånden som huden var blevet sensibiliseret.
>
> Sokkeskaftet kan gøre alle ure brugbare.

Jeg ville teste dem, med et nikkel-tester sæt.

--
The greatest enemy of knowledge is not ignorance,
it is the illusion of knowledge. - Daniel J. Boorstin

ErikRS

Lyrik wrote:

> [...]
> efterhånden som huden var blevet sensibiliseret.
>
> Sokkeskaftet kan gøre alle ure brugbare.

Hm, for år tilbage kunne man købe såkaldte 'svederemme', en urrem, hvor
der var enten nylon eller skind ind under selve uret. Nogle steder blev
de også kaldet for 'sportsurremme'...

Man tog den orig. rem (ofte en lænke) af og trak så svederemmen gennem
dertil lavede øskner på det sty6kke, der dækker bagsiden af urkapslen,
og vips så havde man en nikkel-sikret urrem.

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org