Da jeg fik ny news-provider BlockNews

Jens Bech

Feb 9, 2024, 12:33:04 AMFeb 9
Man kan købe mindste pakke da vi ikke bruger det til at downloade filer.
Under 2 Dollar om måneden.

Men man skal logge ind på sin konto og manuelt slå til at man "Gerne må
sende indlæg"??
det var jo hele meningen at man gerne må sende indlæg, så hvorfor
krydser de som standard af at "Man ikke må sende indlæg"??
Jeg har prøvet to af server-destinationerne -usnews og eunews.

De er næsten ens, men jeg giver stafetten til eunews.

Når man går til gruppen så er der en lang række spamindlæg.
Jeg hasr konstateret at man kan markere dem med "BlåT" ved at trykke den
første og sidste ved hjælp af "Shift" knappen højreklikke, og vælge
"slet indlæg#

det kan ikke betale sig at prøve at sætte dem i filter, da der er alt
for mange. Sletning er nemt fordi de står under hinanden i en blok.

hilsen
jens

Jørgen Nielsen

Feb 9, 2024, 7:50:56 AMFeb 9
fredag, 09-02-2024, Jens Bech skrev:
> [...]
> Jeg har prøvet to af server-destinationerne -usnews og eunews.
>
> De er næsten ens, men jeg giver stafetten til eunews.

Mit gæt at det er servere i USA og EU.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Thomas Corell

Feb 9, 2024, 7:52:29 AMFeb 9
09/02-24 06:32, Jens wrote:
> [...]
> det var jo hele meningen at man gerne må sende indlæg, så hvorfor
> krydser de som standard af at "Man ikke må sende indlæg"??

Tror du vil overraskes, hvis du vidste, hvor mange der kun henter
indlæg. Der er en stor del trafik, hvor man ikke poster, eller læser;
det er binært indhold ;-)

Men to andre ting der undrede mig, da jeg oprettede mig på block-news.

Jeg kunne angive et ønsket kode-ord, det blev ignoreret fuldstændigt og
jeg fik et genereret kode-ord.

Der står at man vil modtage en email, for at bekræfte den oplyste
email-adresse. Den er end ikke forsøgt sendt til mig.

> Jeg har prøvet to af server-destinationerne -usnews og eunews.

Stiller mig tvivlende overfor, om der reelt er en forskel. Måske
marginalt kortere svar-tid på eu-serverne. Indlæg er nok få sekunder
forsinket på den ene i forhold til den anden. Men reelt ikke noget man
vil bemærke, hvis man kun bruger dem til tekst-indlæg.

> [...]
> Jeg hasr konstateret at man kan markere dem med "BlåT" ved at trykke den
> første og sidste ved hjælp af "Shift" knappen højreklikke, og vælge

Det har så intet med blocknews(/news-serverne) at gøre, det er ting du
kan i dit valgte news-reader program, der kun påvirker det der er på din
computer.

> det kan ikke betale sig at prøve at sætte dem i filter, da der er alt
> for mange. Sletning er nemt fordi de står under hinanden i en blok.

Igen, husk du sletter dem kun på din computer, og det er kun hvad du ser
der ændres. Alle andre ser dem stadig.

Men der findes andre måder at filtrere på; det handler om at finde en
fælles nævner; hvis du tænker på dk.politik, så er der en åbenlys
fællesnævner for alle de spam-indlæg der er for tiden.

--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?

Jens Bech

Feb 9, 2024, 4:14:01 PMFeb 9
On 09-02-2024 13:52, Thomas Corell wrote:
> [...]
> fælles nævner; hvis du tænker på dk.politik, så er der en åbenlys
> fællesnævner for alle de spam-indlæg der er for tiden.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er som om de prøver at udbrede reklamerne ind i Usenet! Efter jeg
snakkede om en newsreader så kom der overvældende indlæg med
"Kindle"-opfordringer på dk.poltik og andre dk-grupper. Hvorfor? Har de
virkelig formastet sig til at oversvømme usenet med reklamer?

At det kun er mig der sletter på min egen PC betyder ikke noget. jeg
bliver fri for dem.

Jeg kan jo ikke slette alle mails der går til dk.politik? kan du ikke
udvide forklaringen eller komme med bedre løsninger til at fjerne
udenlandske indlæg med spam?

Tak for alt hvasd du har gjort. Hvad laver du? Hvad optager dig?

Hilsen
Jens Erik Bech

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af Avast-antivirussoftware.