Den mildeste cigaret på det danske marked?

fussemor

Hej gruppe.

Min bedre halvdel er undervejs i et rygestop, og frem til stopdatoen vil han
gerne skifte over til et mildere mærke, hvis de findes.
Ligenu ryger han Prince Light og taler om, at der engang fandtes noget der
hed "Savoy 1" som kun havde hhv.1 mg. tjære, 0,1 mg. nikotin og 1 mg
kulilte.

Fås de stadig - eller andre i samme styrke?
Hvis ikke, hvad er så den absolut mildeste cigaret man kan finde i daglig
handel?

Jeg er ikke interesseret i at vide at "alle cigaretter er skadelige" og at
"så ryger man bare det mere" og hvad der ellers kan komme af den slags
kommentarer - kun svar på de spørgsmål jeg stiller :-)

På forhånd tak.

Max

Hej

> Hvis ikke, hvad er så den absolut mildeste cigaret man kan finde i
> daglig handel?

Han fortsætter bare med Prince light, han skal bare lade
være med at tænde dem, så er de meget milde. Og hvis
man tror på det, ja så virker de helt fint.

Max

kjaer

Men det eneste rigtige svar er dem du nævner. forskellen på prince light og
almindelige cigaretter er at det papir der er brugt slipper mere røg ud
inden den når munden, der er huller i det. Tobak er tobak! At ryge light
svarer til at klippe et stykke af cigaretten inden den tændes.

fussemor

"kjaer" <sikk...@gmail.com> wrote in message

Ok, så lad mig spørge på en anden måde. Hvilke af de cigaretter man kan købe
i daglig handel, slipper mest røg ud gennem papiret?
Er det Prince ekstra ultra light, eller er der nogle der "slipper mere røg
gennem papiret" end dem?

Peter Knutsen

On 28/08/2010 10:05, kjaer wrote:
> [...]
> ud inden den når munden, der er huller i det. Tobak er tobak! At ryge
> light svarer til at klippe et stykke af cigaretten inden den tændes.

Det skulle være sådan, at mange rygere instinktivt vænner sig til at
holde på cigaretten på en bestemt måde, der gør at røgen holdes inde i
røret, sådan at den del af light-virkningen, altså den der ikke har at
gøre med en ændret sammensætning af indholdsstoffer, reelt går tabt.

Såvidt jeg ved er det også i dag forbudt at reklamere med at visse
cigaretmærker er mildere eller lettere end andre, så fussemoren må ok ud
på det grå Internet og se hvad udlandet har at sige om emnet.

--
Peter Knutsen

catsh...@gmail.com

hej jeg kom lige forbi tråden,
jeg bruger nogen som før hed prince fine taste,
men de har skiftet navn til prince double filter 1mg,
det er dem med lavest indhold af det hele :)
og så kan man knække halvdelen af filtret af,
i tilfælde af stress ;)

Henrik Eriksen

*Fnis*, det er fem år siden!
Enten er den bedre halvdel holdt op for længst, eller også er han død nu.

margi...@gmail.com

margi...@gmail.com

Den fredag den 27. august 2010 kl. 00.18.53 UTC+2 skrev fussemor:
Her er én der forstår hvad du mener. Jeg ryger Prince lysegrå pakning som indeholder 1 mg tjære,1 mg nikotin, 2 mg kulilte. Jeg siger altid at jeg gerne vil have
PRINCE 1 og så får jeg den jeg kan lide. Den er dyr 44 kr men den er ikke så skadelig som alle de andre. Og til alle ikke rygere "Lad mig være i fred med mine cigaretter".
Jeg er 79 år og har røget hele mit liv. venlig hilsen mvg

mona...@gmail.com

Her er en til der forstår dig. Har røget de samma Prince 1, de er nu kommet i anden pakning , hvor der ikke står indhold af noget som helst, hvem gavner det ? tværtimod synes jeg , man kan risikere , at blive afhængig af stærkere cigaretter , Damen jeg handlede med , foreslog den !ystese grå , har ledt efter kendetegn på pakken SILVER står der.
Jeg er 80 år og vil meget gerne fortsætte med at ryge.

wiec...@gmail.com

De mildeste skiftede navn til prince sand, men hedder nu prince double filter silver og indeholder 0,1 mg nikotin.

Der findes også
Prince double filter blue på 0,4 mg nikotin og prince double filter gold med 0,6 mg nikotin.

margi...@gmail.com

Jeg kan ikke forstå , at der ikke er varedeklaration på indhold af alle cigaretter. Jeg mener der skal være en varedeklaration på alt. - er det kun på fødevarer, der skal være beskrevet med det ? Er det tilladeligt at der ikke som førhen, skal stå, hvor meget tjæreindhold, nikotin, og kulilte cigaretterne indeholder ? - Hvor kan man få svar på dette ?

margi...@gmail.com

margi...@gmail.com

familjen...@gmail.com

Den fredag den 27. august 2010 kl. 00.18.53 UTC+2 skrev fussemor:
tilfældig - jeg kom lige forbi denne side , og kæmper med samme problem ,
engang var der et mærke som hedder : Nr 7 - den blev fjernet ,
så matte jeg gå over til Look ,så var den også taget af hylderne , jeg ryger med menthol , og har altid gjort , , er nu 73 år , og har røget siden ,jeg var ca 20 år , men har altid ,siden tidernes morgen syndes at Princ , altid har haft , en eller anden ( skrap kras smag ) syndes ikke om den , men har nu ingen andet valg , tak til alle jer som har sendt indlæg her på siden , så nu har jeg gemt , navne på alternetive princ , og vil prøve , for jeg er ryger ,og forstår ikke at man tar væk , de svage cigaretter ??? - var det ikke bedre at starte med at ta' væk de stærke ,
forstår slet ikke ???????????? for efter mange år bliver det jo en vane ,
og gamle rygere slutter ikke bare sådan .
- til div som styrer dette - hjælp dog i stedet for at stjælpe ,
hilsen til alle som nyder og slapper af med en cig .
Mvh. Minna.

keve...@gmail.com

"De" er da ikke interesseret i at folk stopper med at ryge, det kan de jo ikke tjene på.

elisabet...@hotmail.dk

Hvorfor kan man ikke give tobaksinndustrien bøder der er så store, at det kan hjælpe dem til at beskrive hvor meget og hvor mange giftstoffer der er i 🚬. FØJ... I LEVER I HELVEDES FORGÅR

Bertel Lund Hansen

elisabet...@hotmail.dk skrev:
Det må være to dage før helvede.

--
/Bertel

margi...@gmail.com

margi...@gmail.com

bor...@gmail.com

Der er Prince med dobbelt filter. Måske det var noget. Dem brugte jeg da jeg stoppede

bethch...@gmail.com

bethch...@gmail.com

fredag den 13. oktober 2017 kl. 13.46.54 UTC+2 skrev familjen...@gmail.com:
Ja, det er ikke sådan med de cigaretter. jeg holdt op i 2 måneder , men fik det slet ikke bedre, nu prøver jeg forskellige mærker. bl.a. Chesterfield doubble click. de hoster man ikke af. men den cigaret der er mildest idag er nok Prince Silver, doubble filter. den kan man dårligt smage. "hvis det da er en smag" ... :-)

ivana...@gmail.com

Blå Kings

Tommy Brun Olesen

Det er en ret interessant samtale der føres. Man vil gerne ryge, men man vil helst have så lidt af det som muligt. Jeg startede med at ryge da jeg var 14. Jeg røg grøn cecil de første 10 år. Derefter rød cecil indtil jeg stoppede som 38 årig. I dag er jeg 51. Jeg har således været røgfri i 13 år og tæller man mine første 14 "ikke-rygende" år med så har jeg samlet set været ikke-ryger et par år længere end jeg har været ryger i mit 51-årige liv. Jeg bliver lettere ramt af virus i dag en jeg gjorde da jeg røg men til gengæld hoster jeg ikke så meget. Jeg hører til de, der mener, at alle mennesker er forskellige. Ikke alle kan tåle at ryge, men nogen kan. Min farmor, der var født i 1910, røg imellem 40-60 cigaretter om dagen. Hun døde i 1986, hun blev altså 76 år.