Brugte istandsatte computere bugner på nettet! OBS!

jenserik

Feb 1, 2024, 4:43:58 AMFeb 1
I forgårs aften bestilte jeg en laptop i Proshop. Den kom i går
formiddags i et hujende vildt tempo!

Det viste sig at være, hvad jeg ville betegne som verdens ypperste
laptop. Til under tre tusinde kroner.
Du har chancen for at gøre ligeså!

Hvad fik jeg?
En Lenovo X1 anden generation! Lavet i kulfibr med Core i/!, 16Giga Ram,
512 Gigaa ssd
To "Modes" "Laptop og tablet" med selvopladelig "Pen"
Og da jeg åbnede den havde den :"OLED-skærm"!!!
Plads til insbygget SIM-kort
2 "Thundernolt 3" Porte! Så kan man forbinde en stor eksytern skærm med
en tynd ledning!

Skal du skifte computer så er det nu!!!Maskinen var som NY!!
P.S. Windows 10 Pro. Som skulle opdateres inden lyd op og ned og lys op
og ned virkede på funktionstasterne.

En lykkelig
jens

Bertel Lund Hansen

Feb 1, 2024, 6:30:22 AMFeb 1
jenserik wrote:

> [...]
> formiddags i et hujende vildt tempo!
>
> Det viste sig at være, hvad jeg ville betegne som verdens ypperste

For halvandet år siden købte jeg to refurbished bærbare hos Proshop. Det
viste sig at være ret fede computere, og de er begge to i brug stadigvæk
uden problemer. De kostede lige under 3'000 kr. (hver).

Jeg kan kun anbefale Proshop. Jeg har købt flere ting hos dem (nye
varer).

--
Bertel, Denmark

jenserik

Feb 1, 2024, 8:43:14 AMFeb 1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

For at illustere hvor meget firmaerne kender til os, så fik jeg en mail
dagen efter mit køb af brugt laptop en e-mail der tilbød de samme
specifikationer på en ny laptop.
Den beløb sig til 17999,-!!
Den er nøjagtig magen til i specs.

De ved alt. men det kan vi bruge i vores eget favør. Nu ved jeg hvor
godt et køb jeg gjorde.

jens

Niels P Sønderskov

Feb 1, 2024, 11:09:36 AMFeb 1
Den 01/02/2024 kl. 14.43 skrev jenserik:

> For at illustere hvor meget firmaerne kender til os, så fik jeg en mail
> dagen efter mit køb af brugt laptop en e-mail der tilbød de samme
> [...]

Ih, du milde!

--
Niels P Sønderskov

Lyrik

Feb 2, 2024, 1:03:13 PMFeb 2

Jørgen Nielsen

Feb 2, 2024, 3:26:16 PMFeb 2
torsdag, 01-02-2024, jenserik skrev:
> [...]
> Plads til insbygget SIM-kort
> 2 "Thundernolt 3" Porte! Så kan man forbinde en stor eksytern skærm med

Det ser jo rigtigt godt ud hvis det er det du skal bruge.

> Skal du skifte computer så er det nu!!!Maskinen var som NY!!
> P.S. Windows 10

Det er jo nok forklaringen på prisen... vi kan jo håbe på at Windows
10 alligevel får lov at leve længere end til "Windows 10 will reach end
of support on October 14, 2025".

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Helle Jensen

Feb 3, 2024, 1:52:44 AMFeb 3
Tænk ikke på det, der kommer en ældrecheck mere inden da.

--
Helle Jensen

Jens Bech

Feb 3, 2024, 4:25:11 AMFeb 3
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og så kan du også få en!:-)

Men jeg synes du skulle tage den samme som jeg! Under 3.000! Du har
pengene!? Du drømmer ikke om kvalitetsforskellen!
Stift kuælfiber og det helt store clue:" OLED skærm"! De skriver at den
er 1920xx1080, men den virker som langt mere. Der er ingen
sammenligning. Min kone har en MacBook Air M1 med retinaskærm. den er
flot. Mn INTET i sammenligning med den OLED skærm jeg sidder ved. Hun
siger det selv! Igår sad hun og så film på den indtil hun faldt i søvn.
Skærmen er skarpere end en retina skærm Så skarp at jeg aldrig har set
noget lignende.

I øvrigt hvad er det "Kim" fortæller de udbydere han klager til? Og tak
for din støtte! Jeg gav under to euro for "BlockNews" Hvis han får smidt
mig af, så må jeg op og give 8 Dollars for Astraweb.

Jeg har dine råd i baghovedet.;-)

Hilsen
jenserik

Jens Bech

Feb 3, 2024, 4:54:56 AMFeb 3

Helle Jensen

Feb 3, 2024, 6:01:25 AMFeb 3
Nej tak, jeg gider ikke en skærm under 24".

> [...]
> for din støtte! Jeg gav under to euro for "BlockNews" Hvis han får smidt
> mig af, så må jeg op og give 8 Dollars for Astraweb.

Kim med flere igennem tiden, bla.a. Hans Peder Holm, Villy Dalsgård og
Bjarne Østergaard, mener ikke at personer der har en anden holdning end
dem selv skal have lov til at ytre sig.

Problemet med de gratis udbydere er, at de ikke gider tjekke om der er hold i
klagen, de lukker bare kontoen, hvilket klagetumperne for længe siden har opdaget

> Jeg har dine råd i baghovedet.;-)

Godt, vælg Astraweb, så har du fred.
Hans Peder Holm var meget vred på Astraweb, fordi de ikke tog hans klager alvorligt,
ja endda så vred at han blokerede alle skribenter derfra.

--
Helle Jensen

jenserik

Feb 3, 2024, 6:56:42 AMFeb 3
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg havde planer om at bruge 24" eller 27" skærm via HDMI. Men det er
total droppet da billedet på 14" OLED skærmen er bedre end billedet på
den 27" skærm!! Der er simpelt hen ikke brug for den!! Det ville betyde
nedgradering! ja du tror det nok ikke, men planerne for en større skærm
er ikke tilstede.
Her er 2024 udgaven af modellen X1 som jeg har:
https://www.lenovo.com/dk/da/p/laptops/thinkpad/thinkpadx1/thinkpad-x1-fold/len101t0047?orgRef=https%253A%252F%252Fwww.google.com%252F#models

Tænk igen

Hilsen
jenserik

Helle Jensen

Feb 3, 2024, 9:20:42 AMFeb 3
Hvad skal du bruge en knækmodel til, når du altid er hjemme?

Jeg har min 27" Dell UltraSharp U2724D skærm, der kan drejes 90 grader
så den bliver til en "mega kindle".

Hvis jeg føler jeg har behov for noget mindre, har jeg min Ipad Air.

--
Helle Jensen

jenserik

Feb 3, 2024, 10:15:12 AMFeb 3
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den 14" har det hele i pakken. Den er så skarp som en billedbog med
krideret kunsttryk Når man klapper den sammen lukker den og når maa
åbner den har man alt igen.
Jeg ser mere på den 14" skærm end på min 27" skærm. Din ultraskarpe dell
ser god ud, men der følger en klodset maskine med.
Klodsede klodser, eller min elegante kulfiber på 1,5 kio? Jeg har en
gamer PC stående som ligger brak.

Det er bare så elegant som at åbne et smykkeskrin.;-)

Hilsen
jenserik

Helle Jensen

Feb 3, 2024, 1:56:39 PMFeb 3

> [...]
> ser god ud, men der følger en klodset maskine med.
> Klodsede klodser, eller min elegante kulfiber på 1,5 kio? Jeg har en

Næh, den er næsten samme størrelse som din X1, bare lidt tykkere.

Lenovo ThinkCentre M910q Tiny:
Mål 179 x 35 x 182 mm

ThinkPad X1 Fold:
Foldet: 17,4 mm x 176,2 mm x 276,2 mm

Når jeg trykker Fn + F1 lægger den sig til at sove, ikke noget klapperi,
bølgende skærm og hængsler der går i stykker og skærme der knækker her.

> Det er bare så elegant som at åbne et smykkeskrin.;-)

Spar mig for dine løse håndled.

--
Helle Jensen

jenserik

Feb 3, 2024, 7:35:50 PMFeb 3
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg synes det er et godt valg. Jeg kommer fra en tilsvarende HP. Men der
var mangler. jeg måtte selv sætte wifi,-og Bluetooth dongle i, og
maskinen haavde problemer med st gøre donglerne præcise. Især Bluetooth.

X1 er stiv som et bræt! Kulfiber stærkere end stål. ikke noget
flippadip/flippadap! Rå "Urkraft"
Det dejlige er at hele maskinen fungerer optimalt i alle forhold. Ikke
noget der "Vakler" Og "Skærmen"!!;-) 14"
kan du se at "Emil Cosnan" Har "Gulbrune øjne"? Det kan jeg på min OLED
skærm. 14" bedre end 27" Samsung skærm! Den er godt nok kun 1920x1080

Min kone fik et smykkeskrin i dag, hvilket inspirerede mig. Min
mandighed skærpes af min kones lyserøde kvindelighed. Så ingen fare der.

Hav det godt med din Lenovo!

X1 512GB ssd er tilsyneladende allerede udsolgt i Proshop. Skal man
finde OLED skærmen skal man kigge efter batteriet på 56Wh, mens 52Wh er LCD.

Hilsen
jenserik

Helle Jensen

Feb 4, 2024, 2:09:20 AMFeb 4
Nu er både WiFi og Bluetooth indbygget i den lille Tiny,
så ingen problemer der, eneste irritationsmoment med
Lenovo er al den garbageware den er installeret med
fra fabrikken, men det er til at klare klare en ren window
sinstallation.

> [...]
>
> X1 512GB ssd er tilsyneladende allerede udsolgt i Proshop. Skal man
> finde OLED skærmen skal man kigge efter batteriet på 56Wh, mens 52Wh er LCD.

Jeg forstår stadig ikke din begejstring for en 14 tommer skærm,
det var den størrelse jeg havde med rundt i gamle dage, inden
der var en der prakkede mig Ipad'en på, nok det dummeste jeg
er blevet overtalt til i nyere tid, lortet kan jo ikke kommunikere
med noget andet i huset end sig selv, så hvis nogen har fået en
Ipad til at overføre et billed til en Android uden et helvede af
software, eller omvendt, må I gerne fortælle hvordan I fik den til det.
Når den ikke kan mere, er æblesæsonen ovre for min part.

På Android markere man billedet, og vælger hvor det skal hen,
og vupti er det der hvor man ønsker det, men det vil æblemogulen
ikke være med til.

--
Helle Jensen

Jørgen Nielsen

Feb 4, 2024, 8:39:31 AMFeb 4
søndag, 04-02-2024, Helle Jensen skrev:
> [...]
> software, eller omvendt, må I gerne fortælle hvordan I fik den til det.
> Når den ikke kan mere, er æblesæsonen ovre for min part.

Jeg har tidligere brugt en Motorola G5 Plus med Anroid... der vel kun
1½ år før det var slut med opdateringer.
Nu har jeg en iPhone 10 XR som er fra samme år som Motorolaen men den
er stadig opdateret til nyeste software.
Jeg oplever dog fordele og ulemper ved begge systemer.

> På Android markere man billedet, og vælger hvor det skal hen,
> og vupti er det der hvor man ønsker det, men det vil æblemogulen
> ikke være med til.

Det afhænger jo nok hvad dine ønsker er... men jeg er langt fra at være
ekspert på området.

Hvis det er en anden Æbledims markerer du bare billedet og sender det
via AirDrop.

Hvis det er med i backupen til iCloud, kan du logge ind på
https://www.icloud.com/ og henter det der.
Der findes vist en del programmer til at kopiere mellem PC og
iPhone/iPad.

Marker billederne og send via email.

Dropbox (2 GB gratis)
<https://www.dropbox.com/plans>

jenserik

Feb 4, 2024, 8:49:58 AMFeb 4
On 04-02-2024 08:09, Helle Jensen wrote:
> [...]

> På Android markere man billedet, og vælger hvor det skal hen,
> og vupti er det der hvor man ønsker det, men det vil æblemogulen

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

For 14 dafe siden ville jeg have været enig med dig.

Men forestil dig en bog! den er ikke 24/27" vel?
Alligevel kan vi læse den. Så den må på en eller anden måde være
tydeligere ikke?
14" er en stor bog. Og den er faktisk tydeligere end en bog, så selv om
synet ikke er ungt, så kan man tydelig se hvad der står. Når skarpheden
er OLED.
En LCD skærm på 14" Vil jeg ikke kunne læse! Man kan først forstå det
når man ser OLED-skærmen.
En ven købte den mest avancerede iPad da han skulle til at skifte
computer, men måtte opgive det igen og bytte til en ny MacBook Air.
Jeg synes Apple -genstande ter sig som et barn der bider i gulvtæppet.
jeg solgte hurtigt min nye MacBook air. Jesper som er supporter i
Macbruger-klubben skal jo have Mac. Han har en Macbook Pro 16" med M2
Chip. Han må køre en Windows 11 simulation på den for i det hele taget
at få noget brugbart.
Den eneste grund til at jeg har en iPhone, er at den fungerer som "Et
ægtepar" med det smartWatch jeg fik som konens aflagte. Jeg har en
gammel iPad som er forsvundet i gammelt skrammel og som ingen leder efter.

Hav en god dag.
Hilsen
jens

Helle Jensen

Feb 4, 2024, 12:48:14 PMFeb 4
Det er det jeg mener, det kan lade sig gøre med forskelligt software installeret,
men nyere versioner af softwaren vil ofte ikke kommunikere med ældre software
på XP maskinen, hvor jeg har et billedbehandlingsprogram, som jeg kender ud
og ind, jeg orker ikke at sætte mig ind i et nyt.

På Android markere man filen, og vælger den enhed der skal modtage den,
ja selv på en XP maskine kan jeg via bluetooth se alle billeder og lydfiler på
Android enhederne, og vice versa, jeg kan også se Ipad'en på alle enhederne,
men får bare fejl når jeg vil se filer eller overføre til og fra den.

--
Helle Jensen

Helle Jensen

Feb 4, 2024, 12:53:01 PMFeb 4
jenserik wrote:

> [...]
> er OLED.
> En LCD skærm på 14" Vil jeg ikke kunne læse! Man kan først forstå det

Jeg må kigge på det næste gang jeg kommer til byen.

> [...]
> ægtepar" med det smartWatch jeg fik som konens aflagte. Jeg har en
> gammel iPad som er forsvundet i gammelt skrammel og som ingen leder efter.

Helt enig, her slutter æblesæsonen når Ipad'en ikke kan mere, der går
desværre nok nogle år endnu, for den er sådan set fin til facebook og
en masse andre ting, når jeg er på farten.

--
Helle Jensen

Jørgen Nielsen

Feb 6, 2024, 4:52:11 AMFeb 6
Vær OBS på at iPhone / iPad vist siden 2017 IOS 11 har benyttet HEIF i
stedet for JPG billedformat og det kan din gamle Windows XP ikke læse
og Windows 10 kan vist stadig kun hvis du installerer et eller andet
fra Windows Store eller andet program.
Du kan i indstiller på iPad, kamera, formater. Skift fra "High
Effeicienty" til "Mest kompatible".
Billeder efter ændringen kan din XP importere via USB kabel, men husk
at når XP har fundet iPad skal du lige give lov til overførslen på iPad
du kan importere. Billederne kan ses i stifinder eller importeres med
Windows import funktion.

> [...]
> på Android enhederne, og vice versa, jeg kan også se Ipad'en på alle
> enhederne, men får bare fejl når jeg vil se filer eller overføre til og fra

Nu er der jo ikke noget nyt i at sikkerheden er væsentligt bedre i
Appels produkter og det er muligvis en del af årsagen til at du ikke
kan de samme ting som du gør med android.

Jens Bech

Feb 9, 2024, 4:24:13 PMFeb 9
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Min højt besungne ThinkPad gik død i mandags. Jeg kom glad hjem fra
skak, selvom jeg havde haft mit første nederlag inden for det sidste år.
Åbnede forventningsfuldt låget og den var totalt død. Ringede tirsdag
til "Proshop" og talte til en venlig dame der var meget imødekommende.
Fik en gratis returseddel og blev lovet ny maskine.
Jeg forklarede at jeg var for glad for den returnerede fordi den havde
OLED skærm. men hun var ikke sikker på at de kunne reparere den, qva den
var "Død". Så jeg kunne risikere at få en ny!? ;-)

OK. Livet er alsidigt, nu venter jeg bare på returneringen. men i
dk.forbruger:"God behandling i Proshop indtil nu.

Hilsen
jenserik

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af Avast-antivirussoftware.