PLUS Forsikring

Bjørn Jørvad

"Søren Falkenberg Johansen" <soren...@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse
news:aou0oh$fb3$1...@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

KLIP

> Jeg er åben for forslag.....

Jeg har mit samlet i Alm. Brand.

Hr. Bjørn

Skiltemanden fra Trio Skilte

"Søren Falkenberg Johansen" <soren...@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare lige høre om der er nogle af Jer der har et godt forslag til
> hvilket forsikringsselskab jeg skal vælge, nu da Plus Forsikringer er gået
> konkurs....
>
> Som selvstændig er der jo mange af selskaberne der slet ikke vil have os.

Hvad er det for noget sludder, hvorfor skulle de ikke ville forsikre dig ?

> Jeg har en ejendom med både bolig og erhverv, en bil jeg kører både privat
> og erhvervsmæssigt i, og det er ikke alle steder man kan få skidtet
> forsikret.

Hmm... Hvilket selskab er det ??

Andre steder koster det en jetjager.....

> Jeg er åben for forslag.....

Jeg havde alle mine forsikringer samlet i Codan, det var det bedste tilbud
dengang. Nu skal det lige siges at jeg ikke ville forsikre mig i de små
sparsommelige selskaber. Der er jo en grund til at de er billige.
Det kan faktisk godt betale sig én gang om året lige at tjekke sine
forsikringer, forskellige steder. Du kan faktisk godt spare en del om året
ved også at sprede i forskellige selskaber.
Men, sørg nu for at de dækker dit behov... Spørg hellere én gang for meget
og få det på skrift i policen.
De er så satans dygtige de assurandører. De lover guld og grønne skove med
deres forsikringer. Men når det kommer til stykket står man tit med en lang
næse.

Mvh

Jens

Raberg

"Bjørn Jørvad" <ursus...@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har mit samlet hos TopDanmark...

MAndersen

> [...]
> De er så satans dygtige de assurandører. De lover guld og grønne skove med
> deres forsikringer. Men når det kommer til stykket står man tit med en

Det kan være rigtigt. Ellers er det måske en ide at finde en assurandør
eller
forsikringsmægler der kan stille tingene op på en fordansket måde.
Altså hvor er jeg dækket og hvor er jeg ikke ? F.eks. er der mange
løsøreforsikringer der ikke dækker indbrud hvor der ikke er stjålet noget,
idet det af nogle selskaber bliver betragtet som hærværk når der ikke er
stjålet.

Det er et stort stykke arbejde at lave det, men har man det, har man også et
fandens godt stykke værktøj til at sammenligne forsikringer og bede om
tilbud
fremover.

mvh
MAndersen

Søren Falkenberg Johansen

> Hvad er det for noget sludder, hvorfor skulle de ikke ville forsikre dig ?

Ja, det er noget med at ligeså snart der bliver blandet erhverv ind i det så
er der mange der stikker halen mellem benene.

> Hmm... Hvilket selskab er det ??
>

> Andre steder koster det en jetjager.....

Eksempelvis kører jeg ca. 35000 km om året i min Opel Flexivan. Den vil de
så forsikre som et erhvervskøretøj. Men der er en kæmpe forskel på om det er
en bil der holder på en byggeplads hver dag og har stor risiko for at få
buler og ridser, og så det jeg bruger min til. Det er mere som end sælger -
men jeg kører jo ikke nær det en sælger kører.....

Den var forsikret for kr. 3300 (kasko + ansvar). Jeg er elitebilist.
Foreløbig har jeg fået udregninger på mellem 7 og 11 tusind!!!!! Det er
noget af en kamel at sluge. Hvis jeg får lign. prisstigninger på indbo, hus,
ulykke, virksomhedsforsikring m.m., så bliver det godt nok dyrt.

> [...]
> De er så satans dygtige de assurandører. De lover guld og grønne skove med
> deres forsikringer. Men når det kommer til stykket står man tit med en

Jeg var faktisk af den formening at PLUS hørte til blandt de større, mere
solide selskaber.

Nu er alle indbetalte præmier gået tabt, og jeg er pt. ikke forsikret :( !!

Nå, men jeg må jo igang med det arbejde (for 2. gang i år) Jeg har kun været
kunde ved PLUS i et halvt - nemlig siden jeg købte hus og værksted til
firmaet.

MvH Søren

Bjørn Jørvad

"Søren Falkenberg Johansen" <soren...@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
sælger -
> men jeg kører jo ikke nær det en sælger kører.....

Du anvender køretøjet kombineret.

> Den var forsikret for kr. 3300 (kasko + ansvar). Jeg er elitebilist.
> Foreløbig har jeg fået udregninger på mellem 7 og 11 tusind!!!!! Det er
> noget af en kamel at sluge.

En erhvervsforsikring er pr. definition dyrere end en privatforsikring og
dette uanset du evt. kører mindre end en privat.

Kører du selv udelukkende i potten og den private endda laden hele sin
"pukkelryggede" køre i sin, skal du stadig betale mere i præmie.

Spørg mig ikke hvorfor.

> Hvis jeg får lign. prisstigninger på indbo, hus,
> ulykke, virksomhedsforsikring m.m., så bliver det godt nok dyrt.

Hvis du til PLUS ikke har opgivet at du er erhvervsdrivende, har dine
forsikringer alligevel ikke været dækkende 100%.

Hr. Bjørn

Søren Falkenberg Johansen

> Hvis du til PLUS ikke har opgivet at du er erhvervsdrivende, har dine
> forsikringer alligevel ikke været dækkende 100%.

Men det havde jeg skam også. Alle mine erhvervsforsikringer var/er jo også
tegnet i PLUS !!

MvH Søren (Der nu skal af med en masse ekstra penge)

Bjørn Jørvad

"Søren Falkenberg Johansen" <soren...@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det havde jeg skam også. Alle mine erhvervsforsikringer var/er jo også
> tegnet i PLUS !!

Jeg føler således med dig. Utroligt du kunne få *så* billige
erhvervsforsikringer.

Jeg har ikke i min søgen fundet andre end Alm. Brand som kunne tegne
rimelige forsikringspræmier ift., hvad andre selskaber syntes min virksomhed
og jeg skulle betale.

Jeg blev endda som elitebilist præsenteret for en autoforsikring på det
"rimelige" beløb af 34.000,- kr om året fra ét de tilbydende
selskaber......!!!!!! En bådforsikring til 18.000,- kr. om året, men jeg
fortsate nu med Yacht-Pool til blot 8.000,- kr
om året "mit dass ganze mollevitten".

Hr. Bjørn

Martin Seebach

"Søren Falkenberg Johansen" <soren...@ide-sign.dk> wrote in message

> [...]
hus,
> ulykke, virksomhedsforsikring m.m., så bliver det godt nok dyrt.

Uden at vide meget om forsikringer -- men kan du ikke eje - og forsikre -
bilen privat, og udbetale kørselsgodtgørelse til dig selv, i stedet?

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Bjørn Jørvad

"Martin Seebach" <martin...@g-bach.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Uden at vide meget om forsikringer -- men kan du ikke eje - og forsikre -
> bilen privat, og udbetale kørselsgodtgørelse til dig selv, i stedet?

Det kan ikke være rigtigt, man som selvstændig/virksomhed(sejer) skal bruge
fiksfakserier for at få en fair forsikringspræmie.

Hr. Bjørn

Martin Seebach

"Bjørn Jørvad" <ursus...@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote in message

Det kan heller ikke være rigtigt at man som nystartet erhversdrivende skal
slippe 2-3000 kr på en revisor for at være sikker på at man ikke får bøder i
hovede og *** fordi man prøver at drive et firma uden en grad i regnskab..
:(

Sådan er livet bare nogen gange...

Bjørn Jørvad

"Martin Seebach" <martin...@g-bach.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> hovede og *** fordi man prøver at drive et firma uden en grad i regnskab..

Betaler du din moms samt forskudsskat til tiden, kan jeg ikke tro du får
nogen bøder.

> Sådan er livet bare nogen gange...

Tjaaeee .... den har jeg hørt før. Du mangler blot at tilføje:"Der er risiko
og omkostninger ved at drive forretning, så lær at leve med det".

Derfor siger jeg også til de private PLUS-kunder:" Tag tabet som en
oplevelse. Livet er fuldt af omkostninger"...;-)))

Hr. Bjørn

kristin...@gmail.com

Efter konkursen af http://plusforsikring.dk/ og http://www.lehman.com/ kan man snart ikke føle sig sikker nogle steder. Selv de store kan jo åbenbart knække nakken, så hvad skal man snart gøre?