Kom en tiger i tanken - men hvornår?

Leif Lansner

Som givet i subjekt er jeg (for en bekendt) interesseret i at vide, hvornår
Esso brugte sit slogan.
Det ville endvidere være rart at få bekræftet, om sloganet faktisk blev
formuleret med de valgte ord, eller om det lød:
"Put en tiger i tanken" - efter det amerikanske forbillede.

Kan nogen huske temmelig præcist i hvilke(t) år det var, ville vi være
taknemmelige.

Med venlig hilsen
Leif Lansner og Kaj Nielsen

Per K. Nielsen

Den Sun, 18 Jan 1998 18:21:43 +0100 sagde Leif Lansner
<le...@post2.tele.dk> følgende i
<69tdof$hrp$1...@news1.inet.tele.dk>:

> Kan nogen huske temmelig præcist i hvilke(t) år det var, ville vi være
> taknemmelige.

Ordlyden kan jeg ikke huske, men sloganet blev, så vidt jeg
husker brugt helt op til statoils overtagelse (i sluitningen af
firserne...).
--
Per K. Nielsen
ICQ: 4677350

berg...@get2net.dk

In <69tdof$hrp$1...@news1.inet.tele.dk>, on 01/18/98

at 06:21 PM, "Leif Lansner" <le...@post2.tele.dk> said:

> [...]
>faktisk blev formuleret med de valgte ord, eller om det lød:
>"Put en tiger i tanken" - efter det amerikanske forbillede.

Hvis man skal være helt sikker, så må det rigtige være at spørge
det firma der brugte sloganet. Dansk Esso blev jo solgt, og jeg
mener det var det nuværende Statoil der overtog det, så mon ikke
også de har arkivet over gamle reklameindslag?

--
Best Regards / Venlig hilsen
Knud Berggreen - Denmark

Leif Lansner

Jo, det tror jeg også - men i reglen er det jo utroligt, hvad folk kan
huske - også når det er week-end. Men: tak for ideen all the same.

Mvh Leif

LEO FALCK CLAUSEN

Det er rigtigt at slogan'et lød således. Det kom frem i perioden 1966-1969,
jeg kan ikke længere huske præcis hvornår.
Det var et hollandsk reklamefirma, der kom med slogan'et. Indehaveren købte
slogan'et af en kontorelev på reklamefirmaet for 300 gylden. (såvidt jeg
husker)
Ihvertfald tjente indehaveren mange penge på den handel.
(kontoreleven har sikkert ikke tilgivet ham endnu...)

mvh Leo
leo.c...@get2net.dk

Leif Lansner skrev i meddelelsen <69tdof$hrp$1...@news1.inet.tele.dk>...

> [...]
>"Put en tiger i tanken" - efter det amerikanske forbillede.
>

>Kan nogen huske temmelig præcist i hvilke(t) år det var, ville vi være

Tomas

Hjesa:-)
jeg er så gammel at jeg kan huske det slogan særdeles godt
det var : "Kom en tiger i tanken" og årene må være omkring 1965-70
det er det tætteste jeg kan komme på årstallet
mvh
Tomas

linus

LEO FALCK CLAUSEN <leo.c...@get2net.dk> skrev i artiklen
<69vgvq$p8q$1...@dalen.get2net.dk>...

> [...]
> Ihvertfald tjente indehaveren mange penge på den handel.
> (kontoreleven har sikkert ikke tilgivet ham endnu...)

Tænk og jeg som gik rundt og troede, at det stammede fra en dansk
slogan-konkurense i 66-67 .
(Det er forøvrigt slet ikke sikkert, at de fimaer, der "ejer" et slogan
ønsker, at fortælle den rigtige historie om, hvordan de fik sloganét. - Bla
fordi nogle slogans ejerskab er tvivlsom - da man har brugt slogans ud over
det område, hvor man har "købt" dem til--hvis man da overhovedet har købt
dem. ( Og særligt perioden 66-70 ved jeg da, at man var noget løsagtig mht
ophavsretten ).

Jeg har et spørgsmål om et slogan fra samme periode (66-68) " Pondus passer
på pengene " - blev det brugt senere og i bekræftende fald, Hvornår ?

MVH LINUS

hca...@gmail.com

Det var kom en Tiger i tanken. Og jeg husker man kunne få et hæfte hvor man kunne sætte forskellige arter af junglen dyr ind. Og uden at vide det 100%.vil jeg mene at sloganet blev brugt fra Midt i 60.erne til slut 60. Men præcist ved jeg det ikke

steen...@gmail.com

Den lørdag den 17. januar 2015 kl. 13.21.42 UTC+1 skrev hca...@gmail.com:
> Det var kom en Tiger i tanken. Og jeg husker man kunne få et hæfte hvor man kunne sætte forskellige arter af junglen dyr ind. Og uden at vide det 100%.vil jeg mene at sloganet blev brugt fra Midt i 60.erne til slut 60. Men præcist ved jeg det ikke.

Internationalt meget tidligere http://www.exxonmobil.co.uk/UK-English/about_history_esso_tiger.aspx , men i 1965 i Danmark. I sommeren 1965 med en gratis single Tiger rag og i sommeren 1966 med en bog Tigersjov i bilen.

kluv...@gmail.com

Jeg kan huske jeg fik en kæmpe, oppustelig tiger :-). Det var midt i 60erne, og jeg har set den amerikanske version dateret 1965.