Linux på T22 - er det noget?

Martin Sørensen

Hej ng;

Jeg har lige købt en aflaget IBM TP T22/900MHz/256MB fra arbejde,
endda med gyldig W2k-licens, men med hel tom HD.

Så var det jeg overvejede om det var værd at lægge Linux+ en GUI +
Wine + whatever på den i stedet for at køre på Windows?

Den skal nok bruges til lidt spil til min søn på 6 (ikke krævende),
Skype, Office af en slags, og et eller andet 3d-designprogram til at
skitsere hus med (hvis vi kan finde det til en overkommelig pris).

Jeg er ikke bange for kommandolinier, men det er mig ingen speciel
nydelse, så jeg gider ikke rode med det hver dag. Kører OS X
herhjemme, og føler mig ikke tryg ved at sætte en Windows-maskine på
nettet uden professionel beskyttelse.

Kan det komme til at køre på en brugbar måde?

Hvilken distribution skal jeg prøve?

Kan jeg uden for meget besvære lægge Windows på hvis jeg fortryder?

mvh

Martin Sørensen