Problemer med at komme i Single Mode

Mike Nielsen

Hej,

Efter en genstart af min server i dag, er lige pludseligt ikke længere
muligt for mig at logge ind på den. Den starter fint nok op (enkelte
daemons kommer dog ikke op, som fx MySQL og courier-imap).

Når jeg får login prompten, kan jeg så dog ikke logge på. Den giver
fejlen "No directory, logging in with HOME=/". Det bliver efterfulgt af
fejlen "Cannot execute ::: No such file or directory"

Jeg har derfor forsøgt at få den smidt over i single user mode.
Desværre har jeg ikke været smart nok til at ligge prompt ind i LILO,
og den booter derfor øjeblikkelig ind i installationen.

Mit spørgsmål, er i bund og grund følgende: Er der nogen måde
hvorpå jeg kan få den sat i single user mode fra login prompten?

Venlig hilsen,
Mike Nielsen

Mike

Jeg fik løst det. Man kan bare holde Shift nede, når LILO starter.
Så får man boot: prompten.

Mike