Trådløst stofanet til linux. (novice)

krest...@mail.dk

Hej Gruppe.

Jeg har en pcer med en ny Ubuntu linux installeret. Jeg har givet den
et Netgear trådløst netkort, som ubuntu fint kan se. Jeg vi gerne
tilslutte mig et trådløst stofanet fra min udlejer som bor på
første sal. Der skulle være to ipadresser som kan findes med DHCP.
Når jeg ber Ubuntu om at aktivere trådløst netværk tænker den lidt
og siger så ellers at netværket er aktiveret uden nogen
fejlmeldinger.

Der er bare ikke nogen forbindelse til noget.

Nu er jeg ikke den store haj til den slags og jeg har aldrig brugt et
trådløst netværk før. Hvad kan der være galt? Hvor kan man se om
der er kontakt mellem netkortet og den senderen? Skal jeg installere en
driver? Det plejer jo ikke at være nødvendigt.

Nu er udlejer heller ikke noget edbgeni så der kan sagtens være sat
nogle koder op uden han er klar over det. Burde linux ikke kunne se det
og spørge efter dem når man søger netværket?

Jeg håber der er nogen der kan gi mig lidt hjælp med det her, for jeg
har været uden net næsten en mdr nu, og jeg har betalt min del af
skidtet.

Mvh Kresten