Google 그룹스는 더 이상 새로운 유즈넷 게시물 또는 구독을 지원하지 않습니다. 과거의 콘텐츠는 계속 볼 수 있습니다.

Unetbootin

조회수 2회
읽지 않은 첫 메시지로 건너뛰기

Lyrik

읽지 않음,
2017. 1. 28. 오전 8:03:5717. 1. 28.
받는사람
Man kan let lave en live distro med dette program-(Unetbootin) på en Mac.
Den kan endog selv trække distroen ned inden den banker den ind på en
USB pind.

Nu står der så at den ikke kan bruges på en Mac. Men det er en mindre
vildledelse.

Man vil opleve at live-distro-pinden booter op på Mac- at man kan
installere den på Mac-enen. -Jeg lod "Mint"-slette hele disken på den
gamle Mac som var blevet for svag til at køre Sierra OS X.
Så installerede jeg Linux Mint via "Pinden", efter kontrol af at alt,
ned til lyset i tastaturet virkede-hvorefter jeg lukkede og genstartede
maskinen.

Og så går profetien om at "Den ikke kunne bruges på Mac" i "opfyldelse",
i første instans. Den bliver ikke bootet men er bare sort.;-)))

Det skyldes at den ikke kan få EFI opstarten på Mac-ens EFI system, til
at virke.

Men så kommer "onkel doktormand".

Man sætter USB pinden i som man installerede med. Under opstarten
skifter pinden om til det installerede system! Man er nu oppe i sit
system som ikke bootede på normal vis, men skulle hjælpes af "Live
distroens pind"!

Systemet virker perfekt, men kunne ikke boote! Men nu kører det ved
hjælp af USB-live distroens pind.!

Når systemet er oppe, så går du på nettet med "Firefox" og leder efter
"rEFInd", som er efterfølgeren til "rEFIt"

Du downloader rEFInd til Ubuntu og lader den installere med "Gedebi".

Altså åbne mappen med rEFInd, højreklikke og installere med "Gdebi"

Et swift øjeblik og installation er perfekt!
Så hives pinden ud og man lukker og genstarter!

Nu starter den perfekt op og viser et smukt Linux Mint-billede man kan
trykke på!

Installationen er perfekt! Den virker hver gang! Det "rEFInd" gør er at
finde Macens EFI mappe og indskrive i mappen de fundne systemer Mac en
skal starte op på.

Der findes Terminal måder man kan lave en pind som kan boote efter
installation på en Mac. Men hvorfor alt det bøvl, når UNETBOOTIN
serverer det hele på et sølvfad.
Det er ikke svært at nedlaste rEFInd og installere den bagefter.

http://www.rodsbooks.com/refind/getting.html

Her gøres det hele fra Linux Mint Cinnamon, som får hele disken.

Hvis man vil beholde Mac systemet i dual boot må man afsætte en
diskpartition til Linux. Så kan man allerede installere rEFInd inde fra
Mac systemet. Den skulle opdage Linux installationen selv.

Linux Minten er langt overlegen over Sierra Mac systemet.
Videobillederne bliver bedre, lyden bliver kraftigere, maskinen bliver
swift!

Hilsen
jens

Lyrik

읽지 않음,
2017. 1. 29. 오전 6:38:4217. 1. 29.
받는사람
Den 28/01/2017 kl. 14.03 skrev Lyrik:

> Linux Minten er langt overlegen over Sierra Mac systemet.
> Videobillederne bliver bedre, lyden bliver kraftigere, maskinen bliver
> swift!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det kunne man gå let henover som udokumenteret "Pral", men det stikker
lige så dybt som et isbjerg i Antarktis.

Mac systemet bruger drivere som Windows i form af noget der hedder
"Kext". Derfor har de kun "Kext" til hardwaren i deres egene Mac-modeller.

Linux har al hardwarefunktion indbygget i kernen! Det fungerer
lynhurtigt og optimalt meget bedre! Al hardwaren i min 17" MBP fungerede
med det samme.

Derfor -bedre skærmbillede, bedre lyd, bedre video. For eksempel kører
min gamle MB-Pro 4K video på Youtube som en mis, uden at stalle eller hakke!
Lyden på min gamle Mac er under Linux Mint forstærket så den kan få
"Væggene til at vibrere"!

jens

새 메시지 0개