Hvem kan bruge noget UNIX/Linux-hardware?

Kenneth Bernholm

Jeg er færdig med udviklingsarbejde i privat regi og skal af med min HP server, arbejdsstation, switch mm. Jeg har sat hele herligheden til salg på dba.dk for et par dage siden vel vidende, at den slags er usexy for de fleste "almindelige brugere", og der har da heller ikke været nogen aftagere.

Så kan du bruge nedenstående, og vil du ulejlige dig til Sorø, er jeg meget fleksibel vedr. prisen. Jeg er også modtagelig for rødvin eller gode vinyler (helst ældre rock). Vigtigst er det dog, at udstyret ender et sted, hvor det vil blive værdsat.

Bemærk at begge maskiner er med traditionel BIOS (ikke UEFI), og tastaturerne er solide modeller uden Windows-taster.

HP Pavilion Slimline arbejdsstation
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ @ 2,6 GHz
2 GB ram
500 GB harddisk
Samsung SyncMaster P2450 Full HD skærm

HP Proliant ML115
AMD Dual Core Opteron 1210 @ 1,8 GHz
1 GB ram
320 GB harddisk
Adaptec 2940 SCSI-controller
HP DLT VS80 båndstation (m. 1 bånd)
Maxtor 250 GB harddisk

HP1810G-24 switch
Linksys WRT54GR router+accesspoint
Diverse netkort, wifi-adaptere og ethernetkabler

Link til dba-annoncen med billeder : http://www.dba.dk/hp-arbejdsstation-og-serve/id-1025237716/
Message has been deleted

Kenneth Bernholm

Jeg glemte at skrive, at maskinerne begge kører FreeBSD 10. Dvs. at de er fuldt understøttet af fri/open software og drivere.

Kenneth Bernholm

Udstyret er afhentet af skarp *NIX-mand og har fået et godt hjem.

Mcwm

Den 25-06-2016 kl. 23:58 skrev Kenneth Bernholm:
> Udstyret er afhentet af skarp *NIX-mand og har fået et godt hjem.

Du er en venlig mand og forøvrigt hyggeligt selskab.

De er alle tre sat op med 10.3. Den stationære og serveren kommer til at
aflaste de lokale servere(MX-backup og Acronisspejl af øvrige
installationer(Testere osv)), når flytningen er på plads.