Blokere for alle requests uanset hvorfra til facebook.com

runeof...@gmail.com

Jeg vil gerne blokere for alle kald til facebook, uanset hvorfra de kommer på min maskine. Men jeg er stødt ind i problemer.

Blokering i HOSTS-filen virker ikke. Jeg kan stadig åbne facebook fra en browser. Jeg brugte denne:
https://www.infoworld.com/article/2704020/networking-hardware/how-to-block-web-sites-in-linux-by-using-the-hosts-file.html

Jeg installerede så SQUID, og den skulle efter sigende kunne blokere via regex på enhver URL, men dette virker heller ikke. Her kan jeg også åbne facebook fra en browser.

Jeg har dette til allersidst i squid conf-filen:

acl bad dstdom_regex *.facebook.com*
http_access deny bad

Virker som sagt ikke. Spiontjenesten kan stadig hentes i en browser.

Så hvordan får jeg stoppet dette. Jeg er ikke interesseret i der blivder foretaget nogensomhelst kald til denne spiontjeneste kaldet facebook.

?

OBS: Jeg er ikke sikker på, hvorfra kaldene foretages - jeg opdagede dem i TamperData i Firefox. Det kan være en extention eller noget knald, som er kommet ind i et program. Derfor hvis man kan blokere alt til facebook uanset hvorfra, vil jeg være lykkelig.

MVH
Rune

Jan Hansen

runeofdenmark skrev Sun, 27 Aug 2017 13:44:05 -0700:

> [...]
> https://www.infoworld.com/article/2704020/networking-hardware/how-to-
block-web-sites-in-linux-by-using-the-hosts-file.html

Der er en fejl på den side, der skal ikke stå noget med http i hosts-
filen.
Hvis du laver en linie i hosts med

127.0.0.1 facebook.com www.facebook.com connect.facebook.com

er du nogenlunde dækket ind. connect.facebook.com er de facebook-knapper,
som det åbenbart er sjovt at sætte på alle vegne.

Du kan også installere Adblock Plus i Firefox, og bruge det til at
blokere alt fra facebook og subdomæner.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Jørgen Nielsen

27-08-2017 skrev runeof...@gmail.com:
> [...]
> min maskine. Men jeg er stødt ind i problemer.
>
> Blokering i HOSTS-filen virker ikke. Jeg kan stadig åbne facebook fra en

Kender meget lidt til Linux, men du kan måske finde noget her selv om
det mest er Windows.
<http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm>

<http://someonewhocares.org/hosts/>

--