SQLite3 CLI

Bjarne Jensen

Normalt skriver jeg en query på én linie og så er det jo bare pil-op for
at kunne rette i det vrøvl jeg fik skrevet første gang.

Men man ser ofte queries som denne:

SELECT
CustomerId,
Year,
Total,
LAG ( Total, 1, 0 ) OVER (
ORDER BY Year
) PreviousYearTotal
FROM
CustomerInvoices
WHERE
CustomerId = 4;

Den er sådan set nem nok at skrive ind første gang - men hvordan kan man
får man den på skærmen til editering uden at skulle starte med 11 gange
pil-op, så 10 gange pil-op, så igen igen igen ?

Bertel Lund Hansen

Den 23.06.2021 kl. 14.33 skrev Bjarne Jensen:

> Den er sådan set nem nok at skrive ind første gang - men hvordan kan man
> får man den på skærmen til editering uden at skulle starte med 11 gange
> pil-op, så 10 gange pil-op, så  igen igen igen ?

Har du overvejet at bruge en grafisk brugerflade?

--
Bertel

Bjarne Jensen

Grafik? Fy da føj da da...

Problemet er som sådan løst men det ku' jo være, at der ude i nettet var
nogen som besad lidt NFT i form af how-to-do-in-a-terminal.