Linux Mint - musepladeproblem

Bertel Lund Hansen

Jeg har just installeret Linux Mint Cinnamon v. 16 på en bærbar.
Det gik sådan set nemt nok, men musepladen reagerer ikke på tryk
eller dobbelttryk. Jeg kan sagtens flytte pilen rundt, men et
klik kan kun udføres med klik-knapperne, og det er træls når man
er vant til at prikke på pladen med fingeren.

Kan det ikke fikses?

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk

Bertel Lund Hansen

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> klik kan kun udføres med klik-knapperne, og det er træls når man
> er vant til at prikke på pladen med fingeren.

Jo, og løsningen er simpel: Man skal bare sætte et hak i
indstillingerne for musepladen under "Systemindstillinger".

Martin Kaltoft

Bertel Lund Hansen <gade...@lundhansen.dk> wrote:
> [...]
> klik kan kun udføres med klik-knapperne, og det er træls når man
> er vant til at prikke på pladen med fingeren.

Denne kommando plejer at klare problemet for mig:
synclient Tapbutton1=1 Tapbutton2=2 Tapbutton3=3