Hvad gør man når man køber en ny mus?

Jens Bech

Feb 15, 2024, 5:46:37 AMFeb 15
Jeg har zorin system, jeg tror det er 16. Nu har jeg fået en ny Logitech
mus. Systemet ignorerer og jeg må køre uden mus? Hvordan installerer man
en ny mus???
Jeg prøvede bluetooth, men den dukker ikke op. Det er en m575 kuglemus.

Hilsen
jens

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af Avast-antivirussoftware.

Carl Drud

Feb 16, 2024, 5:15:04 AMFeb 16
Jens Bech <jenser...@gmail.com> writes:

> [...]
> en ny mus???
> Jeg prøvede bluetooth, men den dukker ikke op. Det er en m575 kuglemus.

Nogen gang hjælper det at bruge en anden USB port.

--
Carl

Jens Bech

Feb 17, 2024, 10:45:03 AMFeb 17
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tusind tak for at du stadig eksisterer og interesserer dig for dine
medmennesker!

Det viser sig at Logitech musen M575 både kan køre med dongle og som ren
Bluetooth mus.
Jeg hev donglen ud og Zorin forbandt uden tøven musen som "Bluetooth-mus".
Inspireret af den positive oplevelse hev jeg donglen ud af min nye
refyrbished ThinkPad X1 2. generation, hvorpå den også forbandt musen
som Bluetooth, uden ophold.
Så fik jeg reserveret 2 USB porte, hvilket jeg glæder mig over.

Jeg vil modsvare din menneskekærlighed ved at pege på den Refurbished
maskine jeg har købt.

Hvis du vil opleve lykken indenfor Laptops så tilegn dig denne her:
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkPad-X1-Yoga-2nd-Gen-14-Core-i7-7600U-16-GB-RAM-512-GB-SSD-4G-LTE-Scandinavian-Refurbished/3121725

Dens skærm er OLED! Den kører Youtube videoer i 4K. Den er lavet i
kulfiber stærkere end stål. Tastaturet er simpelt hen det bedste nordisk
layout. Den oplades via USB-C!!! Den har Thunderbolt 3. Trackpadden er
bedre end min kones MacB Air!. Knap med funktions-omskifter imellem F
tasterne og de bagvedliggende funktionstaster.
Den har alt hvad du kan komme i tanker om! Indbygget Wacom-pen der
oplader inde i maskinen. Den kan svinge skærmen helt rundt og fremvise
"Tablet-tilstand" Hvor du kan tegne og male med pennen.
Touch skærm!

Den koster i dag ca. 40.000,- men den "gamle" model er bedre!

hilsen
Jens Erik Bech

Lyrik

Feb 17, 2024, 7:29:40 PMFeb 17
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg kærte med 27" skærm! Men Oled 14" står skarpere i mit gammelmandssyn
end 27" skærmen! Jeg ser mere på 14", hvor usansynligt det end lyder.
Og man kan dualboote med en Linux hvis man vil.Den har secureboot, men
man skal "Nifle" for at slå den til, så den blokerer ikke.

Hilsen
jenserik

Carl Drud

Feb 18, 2024, 6:15:04 AMFeb 18
Jeg står ikke lige for at skulle investere i ny laptop

--
Carl

Lyrik

Feb 18, 2024, 8:24:12 AMFeb 18
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg kan huske da du fik din første Windows laptop. Du var bare så glad.
Før da havde du været "Linux nørd" My god! Hvor kunne du bare trylle med
Linux!
I dag kan vi klare os med det vi har af PC. Men den maskine-X1-, "det er
den de skal smide ned i graven til mig når jeg skal herfra"!;-)
Den viser hvad de faktisk kan levere, når alt er første klasses.

Højttalerne i top. Web-kameraet med fulde indstillinger, lys kontrast
fokus, det hele.
Fingeraftryk-scanner, en du bare lægger fingeren på, ikke noget med at
trække fingeren hen over den. Og når den skal se et scan, så lyser den
diskret op og er klar!Eneste "Bump på vejen" er at den er med Windows 10
professionel. Og vil ikke give dig Windows 11 som opgradering. De påstår
at det er fordi Processoren ikke er "Certificeret" Det er :

Intel(R) Core(TM) i7-7600U CPU @ 2.80GHz 2.90 GHz-(Dual Core 4 Tråde)

Jeg gik ind og meldte mig til Windows Insider og hentede den.
Installerede den ved hjælp af "Rufus" på en USB stick og startede op på
den ved at trykke F12 og vælge den som opstartsmedie. Alt perfekt.
Rufus lå i MS store og gav muligheder for at installere uden at blive
spurgt om noget. Man får muligheder for at gribe ind i BIOS ved hver
opstart, det er en ydeligere "Feature" på maskinen.
Der er også op og ned knapper til skærmens lysstyrke, så man kan
finindstille billedet når man ser film på den.
Billedet er så perfekt at jeg ikke kan fotografere det med min iPhone!
Det er for perfekt i farver og lys til at det kan vises på en LCD skærm.
Det slår billedet i vores Philips OLED TV (55")
Man kan ikke løsrive sig fra det.

God søndag og tak for din hjælp!

jenserik

Carl Drud

Feb 18, 2024, 11:30:04 AMFeb 18
Lyrik <jenser...@gmail.com> writes:

> Jeg kan huske da du fik din første Windows laptop. Du var bare så glad.

Tja glad er nok at strække det. Det var med win 8.1. Det var jeg ikke
begejstret for.

> Før da havde du været "Linux nørd" My god! Hvor kunne du bare trylle med
> Linux!

Jeg vil ikke kalde mig selv nørd endsige at jeg kan trylle. Jeg anser
mig som gennemsnitlig bruger.

--
Carl