Hvilken distro?

patch

For at se om der er lidt liv i dk. nyhedsgrupperne, sender jeg et
lille "ping".

Hvilke distributioner bruger nyhedsgruppe folket?

Hos mig har vi 3 aktive maskiner med Linux i huset. 2x Mint og min
tilpassede Debian arbejdsmaskine. Jeg har også et lager af maskiner
der ikke kører til dagligt, nok mest med Debian.

Thomas Corell

patch wrote:
> For at se om der er lidt liv i dk. nyhedsgrupperne, sender jeg et
> lille "ping".
>
> Hvilke distributioner bruger nyhedsgruppe folket?

FreeBSD, og en enkelt openhab2 på en rpi.

--
People have settled down in ignorance and craving,
constructed truths,

Carl Drud

1 med Ubuntu og en med Mint.

--
Carl

patch

Thomas Corell wrote:
> FreeBSD, og en enkelt openhab2 på en rpi.

Jeg kendte ikke til openhab. Det var lidt svært at gennemskue på deres
hjemmeside, men det er et system til styring af IoT enheder?

patch

Carl Drud wrote:
> 1 med Ubuntu og en med Mint.

Er Mint'en med Cinnamon? Jeg har sat en offline "gamer" PC op til den
yngste med Mint. På flere spil kørt i Wine crasher Cinnamon når spillet
indstiller opløsningen, men det klares med genstart af Cinnamon og så
tilbage i spillet. Den bug roder jeg stadig lidt med, men det kan være at
det løses med en opdatering til 19.3.

Klaus Alexander Seistrup

ArchLinux

--
🐸 Klaus Alexander Seistrup

Thomas Corell

Ja, det er den korte version ;)

Det kræver java, og prøv du at starte noget java på en rpi, og sæt den
til at lave lidt. Det virker, teoretisk set.

Openhab2 har deres egen distribution, som er optimeret til at køre
openhab2. Blot lidt dd og reboot ;)

Vel lidt ligesom freenas er en pakke baseret på freebsd, der er
optimeret til at "nas"'e.

Carl Drud

patch <pa...@patch.invalid> writes:

> Er Mint'en med Cinnamon?

Ja.

> [...]
> men det klares med genstart af Cinnamon og så tilbage i spillet. Den
> bug roder jeg stadig lidt med, men det kan være at det løses med en

Jeg har hverken Wine eller spil installeret. Det er en 4-5 år gammel HP
laptop. Men det kører fint. Jeg har lige opgraderet til 19.3.

--
Carl

patch

Thomas Corell wrote:
> Det kræver java, og prøv du at starte noget java på en rpi, og sæt den
> til at lave lidt. Det virker, teoretisk set.

Det kan jeg forestille mig. Det er ikke lige den første VM jeg ville
starte op på en RPi, men der findes vel også nogle letvægts VM til Java
tænker jeg. Jeg har selv en RPi liggende der aldrig rigtig har fået lov
at gøre nytte. Jeg købte den fordi jeg skulle bruge en maskine med nogle
GPIO pins til at flashe en bios chip.

patch

Carl Drud wrote:
> Jeg har hverken Wine eller spil installeret. Det er en 4-5 år gammel HP
> laptop. Men det kører fint. Jeg har lige opgraderet til 19.3.

Det er også min erfaring at det kører rigtig godt, det er kun lige den
ene bug jeg er stødt på og det er nok en konflikt mellem Cinnamon og i
dette tilfælde Wine om opløsningen. Maskinen har desværre også et Nvidia
kort så det kan også spille ind. Jeg prøver mig med en opdatering, ser om
det ændrer noget og hvis ikke så er det frem med debuggeren!

patch

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> ArchLinux

En rolling release.. Så får du lige en Limp Bizkit!

..
Backup backup
Tell me what you're gonna do now

Breath in now breath out
Hands up now hands down
Backup backup
Tell me what you're gonna do now

Keep rollin' rollin' rollin' rollin'

mpv --vid=no 'https://www.youtube.com/watch?v=RsXEbqS7cpE'

Jeg er først her for nyligt gået over på Debian stable som base ellers
har jeg kørt testing/unstable.