Rufus

1 view

Lyrik

Det siges at der findes et USB-pind fucker program til Windows som kan
smede en Linux-Distro, der kan bruges på Mac!

Men som sædvanlig lyver folk! Eller skal vi sige de fortæller ikke hele
sandheden.

Jeg har lige lavet en dualboot på min stationære Mac med "Rufus".

Først satte jeg en 200 GB partition af med Mac-ens Diskværktøj. jeg
formatterede den som FAT 32, men der var vist noget med at den ikke kan
tage så store FAT32? I hvert fald blev den formatteret som HFS+.

jeg havde lavet en pind med Xubuntu 16.04.1 på en Windows maskine med
"Rufus"!

"Pindbankeren" er den mest avancerede man kan se for sine øjne! den
kunne finde en fejl i min først nedlastede distro. Så jeg hentede en ny
med Torrentprogrammet "RT" til Windows.
Jeg synes de bliver bedst med "Torrent-nedlastning"

Men hvordan var resultatet? Den installerede fint på Mac-en efter jeg
valgte noget andet og slettede 200-GB partitionen og oprettede en 9GB
swap og resten som ext4 med "/" og installër systemet her!

Og så genstartede jeg maskinen.
Den kunne kun starte op i Xubuntu og kunne ikke se Mac-systemet.

Så "onkel doktormand måtte til igen"

Jeg gjorde det samme som i "Unetbootin". Downloadede "rEFInd" som denne
gang lod sig installere i "Softwarecenter" -ding-dong færdig.

Efter genstart kan den se alle systemer.

Konklusion begge "Pindbankere" kan bruges" Både "Unetbootin og Rufus".

Hilsen
Jens