Øjebæ

Lars Klintholm

Efter den seneste Windows opdatering er der kommet en tekst i nederste
højre hjørne på mine skriveborde:

Windows 11 Home
Vurderingsversion. Build 22581.ni_release.220318-1623

Hvordan får jeg denne tekst væk?

--
Lars Klintholm

Jørgen Nielsen

torsdag, 24-03-2022, Lars Klintholm skrev:
> Efter den seneste Windows opdatering er der kommet en tekst i nederste
> højre hjørne på mine skriveborde:
>
> Windows 11 Home
> Vurderingsversion. Build 22581.ni_release.220318-1623

Det har jeg ikke i hverken Home eller Pro.

> Hvordan får jeg denne tekst væk?

Har du checket om licensnøglen er korrekt registreret.
Skriv aktivering i søgefeltet.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Lars Klintholm

Jørgen Nielsen skrev torsdag d. 24-03-2022 kl. 19:25:38

> Har du checket om licensnøglen er korrekt registreret.
> Skriv aktivering i søgefeltet.

Alt ser rigtigt ud

--
Lars Klintholm

Jørgen Nielsen

> [...]
> højre hjørne på mine skriveborde:
>
> Windows 11 Home
> Vurderingsversion. Build 22581.ni_release.220318-1623

Det ser ud som om din er længere i versionen end min.

Min Home er lige checket for opadatering og Winver giver dette
Microsoft Windows
Version 21H2 (operativsystemets build 22000.556)
Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.
Operativsystemet Windows 11 Home den tilhørende

Bertel Lund Hansen

Den 27.03.2022 kl. 13.50 skrev Jørgen Nielsen:

> Det ser ud som om din er længere i versionen end min.

Et gæt: Er det en betaversion Lars har fået fat i? Jeg tænker på det der
"Vurderingsversion".

--
Bertel

Jørgen Nielsen

Nogle få klik i opdaterings menuen kan måske være årsagen.

Under opdatering er der noget der hedder "Windows Insider Program"
Prøv nye funktioner, før de frigives, og giv feedback
Vær den første, der installerer nye funktioner og opdateringer til
Windows, hold dig opdateret om nyheder via vores blogindlæg om...

Lars Klintholm

Jørgen Nielsen skrev søndag d. 27-03-2022 kl. 16:31:11
Jeg har fundet ud af det samme under Windows Update. Jeg tilmeldte mig
Insider for at få Win 11, dengang den udkom. Jeg har nu frameldt mig
igen, men øjebæen fjernes tilsyneladende først ved den næste update.
Tak for hjælpen, Jørgen og Bertel

--
Lars Klintholm

Jørgen Nielsen

mandag, 28-03-2022, Lars Klintholm skrev:
> Jeg har fundet ud af det samme under Windows Update. Jeg tilmeldte mig
> Insider for at få Win 11, dengang den udkom. Jeg har nu frameldt mig igen,
> men øjebæen fjernes tilsyneladende først ved den næste update.

Tak for info.