Windows 10: Sidste store opdatering

Bertel Lund Hansen

Den sidste store opdatering af Windows 10 er irriterende. Dels
havde den fyldt en masse snask i min SendTo-mappe (som jeg dog
kan fjerne med et script), og dels havde den stillet om på mine
farver (lys proceslinje). Men mest irriterende er at Firefox er
blevet langsom. Ved kold tilstand tager det 9,5 sekunder fra jeg
klikker til browseren er klar.

Jeg har ikke tid på den fra før, men den var noget hurtigere -
ellers ville jeg jo heller ikke have bemærket forskellen.

--
/Bertel

Jørgen Nielsen

torsdag, 24-09-2020, Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
> farver (lys proceslinje). Men mest irriterende er at Firefox er
> blevet langsom. Ved kold tilstand tager det 9,5 sekunder fra jeg

De piller altid i nogle indstillinger ved de store opdateringer, men
det med Firefox kan jeg ikke genkende.

> Jeg har ikke tid på den fra før, men den var noget hurtigere -
> ellers ville jeg jo heller ikke have bemærket forskellen.

Firefox 81.0 (64-bit) opstart max 2 sekunder på en i7-4770k 3,5 GHz
En gammel sag fra marts 2014

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Kim Ludvigsen

Den 24.09.2020 kl. 18.06 skrev Bertel Lund Hansen:
> [...]
> farver (lys proceslinje). Men mest irriterende er at Firefox er
> blevet langsom. Ved kold tilstand tager det 9,5 sekunder fra jeg

Det kan være et tilfælde. Firefox (i hvert fald den rigtige Firefox) er
også blevet opdateret for nylig, så måske en udvidelse har problemer i
den nye version.

Prøv i første omgang at tjekke, om der er opdateringer til dine
udvidelser. Og hvis det er tilfældet, så tjek, om det er hurtigere ved
næste opstart.

Du kan også prøve at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om
det gør en forskel. Jeg går ud fra, at det kun er ved første start af
Firefox, at det tager lang tid, så du kan ikke bruge den almindelige
metode til start i fejlsikret tilstand, prøv i stedet at starte via en
kommandolinje:
firefox -safe-mode

--
Mvh. Kim Ludvigsen