Gratis DVD-brænder program til Win 10

Vidal

Er der nogen, der kan anbefale et eller andet. Med
min computer fulgte Ashampoo Burning Studio 6, og
det er en elendighed. Jeg tror ikke det er lykkedes
at brænde en perfekt kopi af noget som helst endnu,
selvom den efter hver brænding påstår at alt er i orden.

Ca ½ cm oppe i brændingen kommer der nogle koncentriske
cirkler på DVDen og jeg kan lige så godt smide den ud,
for det virker ikke.

Lyrik

Den 11/09/15 kl. 14.21 skrev Vidal:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hedder det ikke Æ-Shampo?;-))) det skulle være OK til hårvask.;-)

Der er indbygget brænderfacilitet i Win 10. men jeg bruger det gratis
"ImgBurn".

De nyeste versioner har dog "reklame-Ware". Men du kan stadig få en lidt
ældre uden reklamer.
Det er det bedste brænderprogram. Det brænder endog AVCHD/Blu-ray skiver
på en DVD!

http://www.videohelp.com/software/ImgBurn

Pico

Prøv Free Easy Burner, jeg mener det er det der før i tiden hed Image
Burner.

--
MVH
Pico

Jørgen Nielsen

Lyrik skrev:
> [...]
> ældre uden reklamer.
> Det er det bedste brænderprogram. Det brænder endog AVCHD/Blu-ray skiver på

Prøv at hente og installere det via ninite.com. Der plejer der ikke at
komme "ukrudt med".

Jeg har lige installeret nyeste version (2.5.8.0) i en virtuel Windows
10, og kan ikke lige finde noget "ukudt".

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Heine Svendsen

Den 11-09-15 kl. 14:21 skrev Vidal:
Jeg har fundet dette, som er uden reklamer og andre
væmmeligheder: https://cdburnerxp.se/

Jeg har set fine anmeldelser af Ashampoo, mon ikke du har et
andet (hardware?) problem?
Eller dårlige DVD'er.

PS. Undskyld, hvis mine mails nogle gange virker som om, de
er skrevet nogen tid efter den mail, jeg svarer på, så er
det fordi jeg kun sjældent lykkes med at "få lov" til at
sende til news serveren.
De ligger så i udbakken indtil de tilfældigvis (lader det
til) går afsted.

Heine

Heine Svendsen

Den 11-09-15 kl. 16:36 skrev Pico:
Så skal man bare passe på ikke at hente det fra Softpedia,
CNET, soft32 og hvad de alle sammen hedder, for så får du en
masse lort med.

Netop DVD-brændesoftware har næsten altid den slags
indlejret, for det er software, som mange søger på.

Generelt bør du kun hente programmer direkte fra producenten
selv.
Gå langt uden om download sider som C-Net, Softonic, Tucows
med flere, som gør deres bedste for at lægge spyware ind på
din computer.
Uanset om du sætter flueben eller ej, så får du noget skidt
med fra disse sider.

Scan evt. filer med www.virustotal.com

Her er en oversigt over nogle af de værste downloadsider.
http://malwaretips.com/threads/mind-the-pup-top-download-portals-to-avoid.43647/#post-361745

Sourceforge er den eneste af de 10 undersøgte sites, der
ikke forsøger at snyde dig.

Heine

Jørgen Nielsen

Heine Svendsen skrev:
> [...]
>
> Sourceforge er den eneste af de 10 undersøgte sites, der ikke forsøger at

Sourceforge er også kommet med i klubben. Der er en del advarsler rundt
omkring.

Advarsel: Undgå at downloade programmer fra SourceForge
<http://libreofficedk.blogspot.dk/2015/07/advarsel-undga-at-downloade-programmer.html>

Roderiet

"Vidal" skrev i meddelelsen
Goddag Der fulgte en Ashampo burning studio 12 med min medion i 2012.
Den er årligt blevet opdateret til nu burning studio 15 . Jeg søgte efter
opdates og så kom det af sig selv. Udgaven nr. 15 er helt fin. mvh
Niels f.

Heine Svendsen

Den 11-09-15 kl. 17:24 skrev Jørgen Nielsen:
Mange tak for oplysningen.
Hvor går man så hen?
Det er ikke alle programmer, man kan finde direkte hos
producenten.

Heine

Kim Ludvigsen

Den 11-09-2015 kl. 17:12 skrev Heine Svendsen:

> [...]
> som gør deres bedste for at lægge spyware ind på din computer.
> Uanset om du sætter flueben eller ej, så får du noget skidt med fra

Kan du give os et link til mindst et stykke software fra en af dem, hvor
man får ekstra med, selvom man fjerner/sætter flueben? Jeg har meget
svært ved at tro, at de findes, da de dermed udsætter sig selv for at
blive sagsøgt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Heine Svendsen

Den 11-09-15 kl. 17:42 skrev Kim Ludvigsen:
Jeg har hentet programmer fra C-Net og Softonic, som gav mig
spyware, som det tog mig timer at fjerne.
Hvis du læser den undersøgelse, jeg linkede til, vil du få
en forklaring.
Jeg kan huske, at jeg i et forsøg på at finde et gratis
DVD-brændeprogram til en kunde, tjekkede flere muligheder,
og alle indeholdt browser hijackere og andet lort.
CDburnerxp og Ashampoo var ok, hvis jeg hentede fra
producenten, men ikke fra visse andre downloadcentraler.

Det startede alt sammen med at jeg havde brug for et
program, der kunne afsøge mit område for trådløse netværk,
så jeg kunne se, hvilken kanal de andre kører på, så jeg
kunne stille min egen kanal bedst muligt.
For satan en masse probnlemer, jeg fik med det program, bare
fordi jeg stolede på Softonic.

Men du har da ret i at det er mærkeligt, at "det frie
marked" ikke får det reguleret, og jeg kan da heller ikke
afvise, at det vil ske eller at de har rettet op på
problemerne siden jeg gjorde mine erfaringer for et lille
års tid siden.
Hvis nogen har haft tid til at teste en del downloads fra de
nævnte downloadsteder og de viser sig at have rettet op på
problemet, så vil jeg meget gerne høre om deres erfaringer -
både positive og negative, da jeg så kan korrigere min
oprindelige anbefaling til mine kunder.

Heine

Kim Ludvigsen

Den 11-09-2015 kl. 18:52 skrev Heine Svendsen:

> Jeg har hentet programmer fra C-Net og Softonic, som gav mig spyware,
> som det tog mig timer at fjerne.

Du har sikkert glemt at fjerne eller sætte et flueben.

> Hvis du læser den undersøgelse, jeg linkede til, vil du få en forklaring.

Jeg betvivler skam ikke, at mange programmer leveres med ekstra
programmer. Men jeg betvivler din påstand om, at man får de ekstra
programmer installeret, selvom man husker at frabede sig dem.

> Men du har da ret i at det er mærkeligt, at "det frie marked" ikke får
> det reguleret

Det var ikke det frie marked, jeg henviste til. Det var lovene i såvel
USA som i andre lande. Hvis nogen leverer ekstra programmer med, selvom
brugeren takker nej - som var din påstand - så kan du være ret så sikker
på, at der var anlagt gruppesøgsmål i USA med krav om mange millioner
dollar i erstatning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Poul E. Jørgensen

Den 11-09-2015 kl. 15:38 skrev Heine Svendsen:

> Jeg har fundet dette, som er uden reklamer og andre væmmeligheder:
> https://cdburnerxp.se/

Jeg har brugt cdburnerxp i mange år - uden problemer.

--
Fjern Z hvis du svarer pr. e-mail.
Remove the Z if replying by e-mail.

Jørgen Nielsen

Heine Svendsen skrev:

> Mange tak for oplysningen.
> Hvor går man så hen?
Det har jeg desværre ikke et godt svar på.

Jeg har lige hentet et program fra et af de dårlige steder
http://download.cnet.com/RadioSure/3000-2168_4-10911517.html?tag=bc

Hvis man klikker på den grønne "Download Now", får du en installer der
henter programmet og sikkert også noget ukrudt, men det har jeg ikke
prøvet. Mere info her
http://download.cnet.com/about-the-installer/

I stedet for den grønne knap er der længere nede på siden et meget
diskret "Direct Download Link", som jeg har OK erfaring med.

> Det er ikke alle programmer, man kan finde direkte hos producenten.
Det er vist sjældent jeg oplever det, men så må man jo være ekstra
opmærksom.

Bertel Lund Hansen

Vidal skrev:

> [...]
> at brænde en perfekt kopi af noget som helst endnu,
> selvom den efter hver brænding påstår at alt er i orden.

Ashampoo virker fortræffelig på mine computere. Det blev mig
anbefalet af en der fik det anskaffet til en uden forstand på
computere, og hun har brugt det uden problemer.

Jeg tror også det er hardwareproblemer du har, men prøv da et
andet program og se om det gør en forskel.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk

Helge S.

Den 11-09-2015 kl. 14:21 skrev Vidal:

CDBurnerXP er et fint program Kører godt på Win 10 i nyeste udgave:
(ver. 4.5.6)
jeg ved ikke om det er fy at smide et link, men så beklager jeg, her er
det:

https://cdburnerxp.se/download

Husk at fjerne fluebenet installationen af andre programmer

Heine Svendsen

Den 11-09-15 kl. 21:07 skrev Kim Ludvigsen:

> Du har sikkert glemt at fjerne eller sætte et flueben.

Jeg fjernede alle flueben og læste grundigt alle tekster med
småt. I artiklen, jeg henviste til, skrev journalisten, at
han fik uønskede programmer uanset hvilke flueben han satte
eller fjernede.

Heine

Heine Svendsen

Heine Svendsen

Den 11-09-15 kl. 21:42 skrev Jørgen Nielsen:

> [...]
>
> I stedet for den grønne knap er der længere nede på siden et meget
> diskret "Direct Download Link", som jeg har OK erfaring med.

Du har ret, bruger man den store grønne download-knap, så
får man lort med.

Se selv undersøgelsen her:
www.virustotal.com/da/file/5ce1173aa7a23d5068d4fcfc0e1631741337a2963fe604ba586125b1bf48c3d1/analysis/

Kim Ludvigsen, prøv det selv!

Henter man med den lille diskrete "Direct download", så er
der 0 ud af 55 virusprogrammer, der finder noget
mistænkeligt, mens der var hele 16 ud af 55, der fandt
virkelig grimme ting i den første fil.

Måske kan man i USA fraskrive sig ansvar, hvis der er to
valg, et godt og et dårligt?

Heine

Karl Erik Christensen

Den 11-09-2015 kl. 18:52 skrev Heine Svendsen:
> Jeg har hentet programmer fra C-Net og Softonic, som gav mig spyware,
> som det tog mig timer at fjerne.

Både jeg og mange andre har gang på gang advaret mod, at hente software
fra CNET.
CNET er den største spreder af spyware, malware og meget andet.
De udvikler ikke selv software, men tilbyder at man kan hente andre
udvikleres programmer, efter de har "tilpasset" det.

Den bedste mulighed for at undgå snavs på sin computer, er at holde sig
langt langt borte fra CNET.

Karl Erik.

Karl Erik Christensen

Desværre er AVAST hoppet på limpinden.
AVAST popper ind i mellem besked op om, at "Der er opdateringer til din
computer". De nemme links til opdateringerne fører direkte til CNET.
FØLG DEM IKKE.

Lad i stedet programmet selv give meddelelse om opdatering - og hent dem
altid hos producenten.

Karl Erik.

Bertel Lund Hansen

Helge S. skrev:

> CDBurnerXP er et fint program Kører godt på Win 10 i nyeste udgave:
> (ver. 4.5.6)

Jeg har lige hentet det, og det ser okey ud, men jeg har ikke
lige brug for at brænde.

> jeg ved ikke om det er fy at smide et link, men så beklager jeg, her er
> det:

> https://cdburnerxp.se/download

> Husk at fjerne fluebenet installationen af andre programmer

Der var ingen flueben jeg kunne fjerne. For en sikkerheds skyld
kørte jeg så to Av-programmer, og de fandt ingenting.

Det var den portable version jeg hentede, dansk og 32-bit.

Jørgen Nielsen

Heine Svendsen skrev:

> Du har ret, bruger man den store grønne download-knap, så får man lort med.

Hvis programmet er født med ukrudt fra producenten er der stadig
flueben der skal fjernes. En af de slemmer er freemake, hvor de mindst
et par gange skal vælges "Brugerdefineret installation (avanceret)" for
at fjerne flueben.
<http://download.cnet.com/Freemake-Video-Converter/3000-2194_4-75218346.html>

Det er samme problem hvis du henter hos
www.freemake.com/downloads

Vidal

Den 11-09-2015 kl. 14:49 skrev Lyrik:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hedder det ikke Æ-Shampo?;-))) det skulle være OK til hårvask.;-)

Nej, det er i Wæjstjylland, det hedder det. Her i Østjylland er
det A-Shampo.

> Der er indbygget brænderfacilitet i Win 10. men jeg bruger det gratis
> "ImgBurn".

Jeg har Imgburn 2.5.8.0, men kan den brænde enkelt-filer, her mkv eller
mp4?

> De nyeste versioner har dog "reklame-Ware". Men du kan stadig få en lidt
> ældre uden reklamer.
> Det er det bedste brænderprogram. Det brænder endog AVCHD/Blu-ray skiver
> på en DVD!

Ok.

> http://www.videohelp.com/software/ImgBurn

Jeg vil se på det igen.

Vidal

Den 12-09-2015 kl. 15:24 skrev Vidal:

> Nej, det er i Wæjstjylland, det hedder det. Her i Østjylland er
> det A-Shampo.

> Jeg har Imgburn 2.5.8.0, men kan den brænde enkelt-filer, her mkv eller
> mp4?

Nå, jo, det kan den. Tak for alle gode råd og advarsler.

Jørgen Nielsen

Vidal skrev:

> Nå, jo, det kan den. Tak for alle gode råd og advarsler.

Husk at sætte flueben ved "Verificer", inden du starter brændingen.

Kim Ludvigsen

Den 12-09-2015 kl. 11:33 skrev Heine Svendsen:

> Jeg fjernede alle flueben og læste grundigt alle tekster med småt. I
> artiklen, jeg henviste til, skrev journalisten, at han fik uønskede
> programmer uanset hvilke flueben han satte eller fjernede.

Måske jeg er ved at blive blind på mine gamle dage, det kan jeg ikke
finde i artiklen. Jeg vil påstå, at du tager fejl, og du har glemt at
fjerne eller sætte flueben - ellers får du ikke den slags skidt ind på
computeren.

Min erfaring er, at de eneste som ikke tydeligt advarer om ekstra
programmer og som installerer dem uanset, hvor mange flueben man
fjerner, er dem der leverer de rigtigt slemme programmer, som i sig selv
overtræder diverse love (virus, ransomware osv.). De går derfor ikke så
højt op i, om de også overtræder en markedsføringslov.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kim Ludvigsen

Den 12-09-2015 kl. 13:29 skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
> FØLG DEM IKKE.
>
> Lad i stedet programmet selv give meddelelse om opdatering - og hent dem

Det gør ikke nødvendigvis nogen forskel. avast! leverer også selv ekstra
med. Sidst jeg tjekkede programmet, fik man Google Chrome installeret,
hvis man ikke fik fravalgt det. Vel og mærke hentet fra avast!'s egen
hjemmeside. Utroligt, at et sikkerhedsprogram vil ødelægge sit ry med
den slags.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kim Ludvigsen

Den 12-09-2015 kl. 11:41 skrev Heine Svendsen:

> Se selv undersøgelsen her:
> www.virustotal.com/da/file/5ce1173aa7a23d5068d4fcfc0e1631741337a2963fe604ba586125b1bf48c3d1/analysis/
>

> Kim Ludvigsen, prøv det selv!

Jeg tror, du misforstår, hvad jeg skriver. Jeg benægter på ingen måde,
at der er programmer, der indeholder spyware/PUP, eller hvad man nu vil
kalde den slags.

Jeg tror derimod ikke på, at man får installeret skidtet, hvis man
husker at fjerne/sætte flueben de rigtige steder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Jørgen Nielsen

Kim Ludvigsen skrev:
Det er også mit indtryk, men fluebenene er nogen gange kun synlige hvis
du vælger Brugerdefineret / Specielinstallation... eller hvad de nu
finder på at kalde det.

Kim Ludvigsen

Den 12-09-2015 kl. 23:21 skrev Jørgen Nielsen:

> Det er også mit indtryk, men fluebenene er nogen gange kun synlige hvis
> du vælger Brugerdefineret / Specielinstallation... eller hvad de nu
> finder på at kalde det.

Det har jeg aldrig oplevet. Ikke engang i gamle dage, før leverandørerne
begyndte at frygte søgsmål. Dengang gemte de blot oplysningen om det
medfølgende i licensbetingelserne, og der var sjældent flueben at
sætte/fjerne.

Men jeg lader mig gerne overbevise om, at jeg tager fejl - I skal blot
komme med et eksempel på et program (med et link), der installerer den
slags skidt ad bagdøren. Bemærk, jeg taler om ellers lovlige programmer,
adware/PUP - ikke virus og lignende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Karl Erik Christensen

Ja ærgerligt med avast.
Men det har holdt mig fri for virus i snart 10 år, så jeg tør næsten
ikke skifte.
Ikke for malware og hi-jack'er - men det skyldtes nu lige så meget mig selv.

Google Chrome tilbydes af snart sagt alle programmer. Jeg kikker altid
ekstra grundigt efter "No thanks".

Karl Erik.

Bertel Lund Hansen

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> hvis man ikke fik fravalgt det. Vel og mærke hentet fra avast!'s egen
> hjemmeside. Utroligt, at et sikkerhedsprogram vil ødelægge sit ry med

Jeg har lige netop kørt et image ind igen efter at have afprøvet
Avast. Og det installerer netop Google Chrome, og det laver en
ekstra sektion på min hurtigstartsbjælke udelukkende til
browserikonet.

--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk

Heine Svendsen

Den 12-09-15 kl. 22:52 skrev Kim Ludvigsen:
Du har ret, det er ikke den artikel.
Jeg skal prøve at finde den, når jeg har lidt tid til overs.

Heine

Heine Svendsen

Den 12-09-15 kl. 22:52 skrev Kim Ludvigsen:
Jeg tror, det er denne artikel, jeg oprindeligt fandt:
http://www.groovypost.com/howto/avoid-computer-bloatware-from-cnet-download-com-crapware/

Heine

Kim Ludvigsen

Den 13-09-2015 kl. 12:01 skrev Heine Svendsen:

> Jeg tror, det er denne artikel, jeg oprindeligt fandt:
> http://www.groovypost.com/howto/avoid-computer-bloatware-from-cnet-download-com-crapware/

I den beskrives der netop, at brugeren informeres, og at man kan sige
nej til at få skidtet installeret. I dette tilfælde ikke med flueben,
men ved at klikke på Decline.

Det gør det lidt sværere for dem med hastværk eller modvilje mod at
læse, hvad de rent faktisk accepterer, men det er nu ikke det værste,
jeg har set. Den pris render Adobe med - her skal man nemlig huske at
fjerne et flueben allerede på hjemmesiden. Fjerner man ikke det, får man
ikke mulighed for at fravælge under selve installationen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Heine Svendsen

Den 13-09-15 kl. 14:30 skrev Kim Ludvigsen:

> I den beskrives der netop, at brugeren informeres, og at man
> kan sige nej til at få skidtet installeret. I dette tilfælde
> ikke med flueben, men ved at klikke på Decline.

Faktisk skriver han, at selv om han vælger decline to gange
og alt i alt fravælger, hvor det er muligt, så bliver der
alligevel installeret crapware.
Det gør ingen forskel, om han sætter flueben eller ej i den
første box.

It turns out that even if you don’t check the box to accept
installation, the CNET installer will still install the
crapware from the first box. So just letting the installer
get to the download page will be enough for you to have
fallen into the trap.

Heine

Kim Ludvigsen

Den 13-09-2015 kl. 16:31 skrev Heine Svendsen:
> [...]

> the first box. So just letting the installer get to the download page
> will be enough for you to have fallen into the trap.

Ok, det overså jeg, da jeg skimmede artiklen. Jeg tror, der har været en
fejl i deres installer - jeg tvivler stærkt på, at de med vilje har
udsat sig selv for søgsmål.

Uanset om det har været en fejl eller med vilje, er det i hvert fald
ændret (artiklen er fra 2013). Jeg har lige prøvet at hente samme
program, som han skriver om, og jeg fik "tilbudt" to ekstra programmer,
som jeg begge klikkede Decline til. Jeg fik ikke noget ekstra med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Heine Svendsen

Den 13-09-15 kl. 20:36 skrev Kim Ludvigsen:
Hej Kim - tak for oplysningen.

Så kan jeg redigere min artikel fra 2014 om dette og i
stedet advare om at "man skal se sig for".

Heine

Jørgen Nielsen

Kim Ludvigsen skrev:
Det er muligt jeg misforstår dig, men som tidligere nævnt, Freemake
Video Converter
http://www.freemake.com/free_video_converter/

Direkte link
<http://download.freemake.net/FreemakeOriginals2/FreemakeVideoConverterSetup.exe>

Der skal mindst et par gange vælges "Brugerdefineret installation
(avanceret)" for at fjerne flueben, for ikke at få uønskde programmer.

Kim Ludvigsen

Den 14-09-2015 kl. 17:49 skrev Jørgen Nielsen:

> [...]
>
> Der skal mindst et par gange vælges "Brugerdefineret installation
> (avanceret)" for at fjerne flueben, for ikke at få uønskde programmer.

Jeg har lige installeret, og jeg valgte standard. Der kom ikke noget
ekstra med - der var heller ikke mulighed for at fravælge noget undervejs.

I brugerbetingelserne står der:

> 7. Additional Components
>
> The Product contains Mozilla Firefox and Google Chrome browser plugins as optional components that you may reject upon the installation of the Product. The plugins grant quick and direct access to the Product features via a browser’s interface.

Det plugin var så ikke med i dette tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Jørgen Nielsen

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har lige installeret, og jeg valgte standard. Der kom ikke noget ekstra
> med - der var heller ikke mulighed for at fravælge noget undervejs.

Underligt... jeg har lige prøvet at hente igen med både Firefox og
Internet Explorer. Filen jeg henter er
FreemakeVideoConverterSetup.exe 1.271.864 bytes

Og jeg får disse når jeg installerer
https://billedeupload.dk/images/S7hEM.jpg
https://billedeupload.dk/images/1ckJH.jpg

Kim Ludvigsen

Den 14-09-2015 kl. 21:40 skrev Jørgen Nielsen:

> Underligt... jeg har lige prøvet at hente igen med både Firefox og
> Internet Explorer. Filen jeg henter er
> FreemakeVideoConverterSetup.exe 1.271.864 bytes

Min er også FreemakeVideoConverterSetup.exe, 1.271.864 byte - så ja, det
er underligt. Jeg prøvede at installere på en Windows Vista, jeg har i
en virtual machine.
Men de viser jo meget klart, at man får mulighed for at fravælge. Man
oplyses netop om, at man får installeret noget ekstra, hvis man vælger
Ekspres-installationen - endda på dansk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Jørgen Nielsen

Kim Ludvigsen skrev:

> Min er også FreemakeVideoConverterSetup.exe, 1.271.864 byte - så ja, det
> er underligt. Jeg prøvede at installere på en Windows Vista, jeg har i
> en virtual machine.

Det må være min Windows 7 installation, der har et elller andet
problem, for jeg har lige prøvet med en Virtuel Windows XP og 10, og
der kommer de 2 uønskede programmer ikke med.

Så rigtigt mange tak for at gøre opmærksom på at du ikke fandt noget.

Scanning med Avast og Malwarebytes fandt kun at Microsoft har hentet
Windows 10, men det er næppe problmet.

> Men de viser jo meget klart, at man får mulighed for at fravælge. Man
> oplyses netop om, at man får installeret noget ekstra, hvis man vælger
> Ekspres-installationen - endda på dansk.

Der står Anbefalet ved Expres, så mindre erfarne brugere vælger det
anbefalde og tror sikkert at programmerne er nødvendige. ;-(

Heine Svendsen

Den 15-09-15 kl. 08:43 skrev Jørgen Nielsen:
Ja, der burde bruges opt-in i stedet for opt-out.
Min gamle far får alskens irriterende sager ind, så jeg må
rense hans PC mindst en gang om måneden, selv om jeg har
forklaret ham meget grundigt, hvad han skal gøre - og ikke gøre.
Det er simpelthen for svært for ældre mennesker.

Heine

Jørgen Nielsen

Heine Svendsen skrev:

> Ja, der burde bruges opt-in i stedet for opt-out.
Så var der jo ingen der gik i den fælde. ;-)

> [...]
> han skal gøre - og ikke gøre.
> Det er simpelthen for svært for ældre mennesker.

Vi skal vist passe på med den generalisering. Hvornår er man ældre. ;-)
Jeg kender en på 85 som selv klarer det meste... også naboens Win 8,
selvom han selv kun har Win 7.

Bertel Lund Hansen

Jørgen Nielsen skrev:

> Vi skal vist passe på med den generalisering. Hvornår er man
> ældre. ;-) Jeg kender en på 85 som selv klarer det meste...
> også naboens Win 8, selvom han selv kun har Win 7.

Min far er 91, og han fungerer somme tider som hjælper for sin
jævnaldrende niece. Af og til skal jeg hjælpe ham, men det er med
mere spidsfindige ting.

Pico

Den 15-09-2015 kl. 11:37 skrev Bertel Lund Hansen:

> Min far er 91, og han fungerer somme tider som hjælper for sin
> jævnaldrende niece. Af og til skal jeg hjælpe ham, men det er med
> mere spidsfindige ting.

Så er der stadig håb for os midt i halvfjerdserne :-)

--
MVH
Pico

Henning Præstegaard

On Tue, 15 Sep 2015 09:27:31 +0200, Heine Svendsen
<heine.s...@gmail.com> wrote:

> [...]
>forklaret ham meget grundigt, hvad han skal gøre - og ikke gøre.
>Det er simpelthen for svært for ældre mennesker.

Mon ikke det nærmere er fordi han ikke vil høre, fordi knægten ikke
skal belære ham med noget. Det kunne netop lyde som min far.
Og lur mig om vi ikke også bliver lige sådan :-)

mvh
Henning

esm...@gmail.com

Så er din far da sikker på at få besøg mindst en gang pr. mnd. -- smart :-)
vh. Synnøve

reinhol...@gmail.com