Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Billedbehandlingsprogram til Win 8?

18 views
Skip to first unread message

kk

unread,
Nov 9, 2012, 4:09:22 AM11/9/12
to
Hej,
Hvilket vil I anbefale?
mvh
kk


Per

unread,
Nov 9, 2012, 4:57:51 AM11/9/12
to
Faststone eller Picasa. (begge gratis)

Med mindre du vil købe Photoshop.

mvh. Per

Jan Vestergaard

unread,
Nov 9, 2012, 5:00:57 AM11/9/12
to
kk forklarede den 09-11-2012:
> Hvilket vil I anbefale?

De samme som til andre Windows-versioner - Windowsversion har ingen
betydning for fortoprogrammet med mindre du har en meget gammel
Windows.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Edmund

unread,
Nov 9, 2012, 5:14:08 AM11/9/12
to
Den 09-11-2012 10:09, kk skrev:
> Hej,
> Hvilket vil I anbefale?

Paint.net

http://www.getpaint.net/


--
Mvh Edmund

KE Kofod / 7100 Vejle

unread,
Nov 9, 2012, 5:54:58 AM11/9/12
to
Den 09-11-2012 10:09, kk skrev:
Jeg leger lidt med denne her:
http://www.photofiltre.com/

emjeppesen

unread,
Nov 9, 2012, 6:21:52 AM11/9/12
to
kk skrev:
PhotoShopElements version 11. Det er det bedste amatørprogram og
rigtig godt og koster ikke en herregård som storebror PS.

Hilsen emj

Ivan V. Klattrup

unread,
Nov 9, 2012, 7:05:30 AM11/9/12
to
kk Wrote:

> Hvilket vil I anbefale?

Det samme som til alt andet: The Gimp

Jan Vestergaard

unread,
Nov 9, 2012, 9:04:56 AM11/9/12
to
kk formulerede fredag:
> Hvilket vil I anbefale?

Der er vist ikke andre, der har anbefalet min personlige favorit - så
den er her også:

Corel Paint Shop Pro

Jeg bruger version 14 - men er ikke helt sikker på, om det er den
nyeste ?

Den kan det samme som de andre foreslåede, så det er bare et spørgsmål
om, hvad der passer en bedst ;-)

Jan Vestergaard

unread,
Nov 9, 2012, 9:36:05 AM11/9/12
to
kk kom med følgende:
> Hvilket vil I anbefale?

PS!

Emnet har jævnligt været diskuteret i foto-gruppen, så der kan du nok
finde flere gode tips - og det gør som nævnt ingen forskel om det Win8
eller en anden Win-version.

News:dk.fritid.foto

emjeppesen

unread,
Nov 9, 2012, 9:54:29 AM11/9/12
to
Jan Vestergaard skrev:

>kk formulerede fredag:
>> Hvilket vil I anbefale?
>
>Der er vist ikke andre, der har anbefalet min personlige favorit - så
>den er her også:
>
>Corel Paint Shop Pro

det har også været min favorit indtil version X2. derefter er det
blevet ringere og ringere i forhold til PhotoShopElements.

>
>Jeg bruger version 14 - men er ikke helt sikker på, om det er den
>nyeste ?

Nej, den nyeste er versionX5. Den er nok en anelse bedre end X4
>
>Den kan det samme som de andre foreslåede, så det er bare et spørgsmål
>om, hvad der passer en bedst ;-)

PSP er faktisk lidt sværere at gå til end PSE. Begge har fået nyt
design. De kan nu ikke det samme, men man kan da klare sig med den ene
af dem.PSE er bare meget lettere at gå til for en nybegynder.
Selv har jeg brugt PSP siden version3, så det har været min favorit i
mange år. Jeg oplever at Corel ikke har været så god til at udvikle
programmet, som Jasc, var.

Hilsen emj

Jan Vestergaard

unread,
Nov 9, 2012, 10:03:47 AM11/9/12
to
emjeppesen forklarede:
> PSP er faktisk lidt sværere at gå til end PSE. Begge har fået nyt
> design. De kan nu ikke det samme, men man kan da klare sig med den
> ene af dem.PSE er bare meget lettere at gå til for en nybegynder.
> Selv har jeg brugt PSP siden version3, så det har været min favorit i
> mange år. Jeg oplever at Corel ikke har været så god til at udvikle
> programmet, som Jasc, var.
> Hilsen emj

Jeg har prøvet PSE nogle gange, men blev aldrig særlig gode venner med
den, så hver gang gik jeg "tilbage" til PSP igen - men det er helt
klart et spørgsmål om tilvænning, for de kan jo begge, hvad der brug
for - ihvertfald for mig ;-)

scootergrisen

unread,
Nov 9, 2012, 10:13:03 AM11/9/12
to
Den 09-11-2012 10:09, kk skrev:
Hvad forventer du at det skal kunne ?
Skal det være gratis eller hvad må det koste ?

emjeppesen

unread,
Nov 9, 2012, 11:52:01 AM11/9/12
to
Jan Vestergaard skrev:

>Jeg har prøvet PSE nogle gange, men blev aldrig særlig gode venner med
>den, så hver gang gik jeg "tilbage" til PSP igen - men det er helt
>klart et spørgsmål om tilvænning, for de kan jo begge, hvad der brug
>for - ihvertfald for mig ;-)

PSEs nye version er totalt ændret fra tidligere. Der er nu 3
fanevalgmuligheder: Quick, Guided, og ekspert

Det kunne nok få folk lidt lettere i gang med den.
Prøv at hente en måneds gratis prøve hos adobe.

Hilsen emj

kk

unread,
Nov 10, 2012, 2:55:59 AM11/10/12
to
kk sendte dette med sin computer:
Mange tak til alle Jer som har hjulpet mig.
Jeg har afprøvet de forslag som der har været mulighed for, og er
kommet frem til (foreløbig), at PAINT er det program som passer bedst
til mit behov.
Tak igen!
mvh
kk


0 new messages