Power Management

Lars Klintholm

På min gamle bærbare havde Sony lavet en setting (Power Management),
der standsede opladning ved 50% eller 80% for at skåne batteriet, hvis
man havde opladeren sat til 24/7. Findes der muligheder for det samme
på andre end Sony bærbare?

--
Mvh. Lars Klintholm

Jørgen Nielsen

Min Lenovo ideapad 330 ser ud til at have muligheden, men er ikke valgt
som standard.

Den viser lige nu "98% tilgængelig (tilsluttet, oplader ikke)".

Batteritype Li-Polymer
===== 8< ===== 8< =====
Indstillinger for batteri
Bevaringstilstand
Denne funktion kan bruges til at forlænge batteriets levetid, når den
er tilsluttet. Når denne tilstand er aktiveret, oplades batteriet kun
med en kapacitet på 55-60 %, og batteriets levetid kan maksimeres. Det
reducerer dog den tid, du kan bruge computeren, efter at den er koblet
fra vekselstrømskilden.
===== 8< ===== 8< =====

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Lars Klintholm

Jørgen Nielsen skrev tirsdag den 19-01-2021 kl. 14:15:15:
> Min Lenovo ideapad 330 ser ud til at have muligheden

Hvor finder du den?
Min er en Huawei, så det er måske ikke muligt?

--
Mvh. Lars Klintholm

Ejvind Kruse

https://consumer.huawei.com/us/support/content/en-gb00941161/

--
Ejvind Kruse
Tolkningen er nu engang altid ørene der hører, ikke munden der siger.

Lars Klintholm

Ejvind Kruse skrev onsdag den 20-01-2021 kl. 09:16:22:

> https://consumer.huawei.com/us/support/content/en-gb00941161/

Synes kun der beskrives hvordan den opfører sig _uden_ tilsluttet
ladekabel. Jeg forespørger opførsel _med_ ladekabel tilsluttet.

--
Mvh. Lars Klintholm

Jørgen Nielsen

tirsdag, 19-01-2021, Lars Klintholm skrev:

> Hvor finder du den?
Ups... det er ikke en Windows app.

Det ser ud til at det er en del af Lenovo Vantage, som er et service og
opdaterings program.

> Min er en Huawei, så det er måske ikke muligt?

Umiddelbart er det kun til Lenovo.

Ejvind Kruse

Hans Kjaergaard

Ja det findes på mange nye bærbare PCer idag, det er nogle gange noget
der sættes op i BIOS, man kan også styres fra OS'et på udvalgte
modeller.
Hvis du vil vide hvilke så er der nok kun en metode og det er at gå
slavisk igennem hvar eneste model og se hvad sidste nye BIOS tilbyder.

På en HP maskine jeg har kom muligheden først efter en BIOS
opdatering, så vær opmærksom hvis du tilfældigt checker en maskine der
har en gammel BIOS så er det faktum at batterioptimering ikke findes i
BIOSen ikke enesbetydende med at det ikke er muligt, det kan blot
kræve en BIOS opdatering.

/Hans

Lars Klintholm

Fandt det:
https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us00688507/

Tre forskellige modes med laderen konstant tilsluttet:
Family: 40%-70%
Office: 70%-90%
Travel: 95%-100%

Som I skrev, så har det intet med Windows at gøre, hvad jeg fejlagtigt
troede. Sorry.

--
Mvh. Lars Klintholm