Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tastatur-genveje

0 views
Skip to first unread message

Lothario

unread,
Oct 25, 2001, 2:54:30 PM10/25/01
to
Nu er jeg snart færdig med konverteringsfasen fra windows commander til
explorer. Der er bare en lille ting. I windows commander kan man trykke F4
og så redigere filen med Notepad. Denne funktion bruger jeg utrolig meget og
vil derfor gerne høre om det er muligt i windows at lave en tastatur-genvej,
der åbner en markeret fil i notepad.
Jeg bruger win2000 pro

Mvh Moe


David Holm

unread,
Oct 25, 2001, 3:12:22 PM10/25/01
to
Det ved jeg ikke men hvorfor skifte?


Lothario

unread,
Oct 25, 2001, 3:52:28 PM10/25/01
to
> Det ved jeg ikke men hvorfor skifte?

Det lyder måske lidt perfektionistisk, men jeg kan godt lide at have orden i
mine programmer, og det klares nemmest med genveje på skrivebordet. Måske
også for at prøve noget nyt. Hvis det er helt galt kan jeg jo altdi vende
tilbage.


Moe


Jasc

unread,
Oct 25, 2001, 3:52:11 PM10/25/01
to
On Thu, 25 Oct 2001 20:54:30 +0200, "Lothario" <iam...@hippie.dk>
wrote:

Det tætteste du kan komme, er at lægge notepad ind i højre-klik menuen
på alle filer. Det kan du gøre således:

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Åbn med Notepad\command
'Default' = 'notepad.exe %1' (String)

Regards
Lars Stokholm
http://home19.inet.tele.dk/stokholm/

Lothario

unread,
Oct 25, 2001, 4:42:57 PM10/25/01
to

> Det tætteste du kan komme, er at lægge notepad ind i højre-klik menuen
> på alle filer. Det kan du gøre således:
>
> HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Åbn med Notepad\command
> 'Default' = 'notepad.exe %1' (String)

OK, hvor skal det skrives ind? Jeg har kigget med regedit, men jeg kan ikke
finde "shell". Der er en der hedder "shellex", men under den ligger
"ContextMenuHandlers" og "PropertySheetHandlers". Kan jeg få lidt mere
udførlige instrukser?

Moe


Lars

unread,
Oct 25, 2001, 4:46:00 PM10/25/01
to
> >Nu er jeg snart færdig med konverteringsfasen fra windows commander til
> >explorer. Der er bare en lille ting. I windows commander kan man trykke
F4
> >og så redigere filen med Notepad. Denne funktion bruger jeg utrolig meget
og
> >vil derfor gerne høre om det er muligt i windows at lave en
tastatur-genvej,
> >der åbner en markeret fil i notepad.
> >Jeg bruger win2000 pro
> >
> >Mvh Moe
> >
>
> Det tætteste du kan komme, er at lægge notepad ind i højre-klik menuen
> på alle filer. Det kan du gøre således:
>
Eller installere UltraEdir, så ved man hvad det vil sige at blive forelsket
;)

/lars

0 new messages