/palle
--
Hilsen Vibeke Ravn
Tranemosevej 5
8800 Viborg
Tlf. 86 601040
Mob. 40 372880
Fax. 86 601092
vibek...@mail.dk
> Når jeg starter XP skriver den at en fil er i stykker eller er
> borte, og at jeg skal prøve at gør det samme som første gang jeg
> installerede. Ved det første billede skal jeg trykke R for at
> reparere. Jeg sætter så de seks disketter i og billedet kommer op
> hvor jeg skal trykke R for rapair. så får jeg en liste over
> kommandoer (komadorer som FORMAT, CHKDSK, CD, MBR), men jeg kan
> ikke finde ud af hvilken jeg skal bruge for at genskabe
> \windows\sustem32\config\system
Er der ikke en kommando der hedder SFC? Hvis man har beskadigede eller
manglende systemfiler plejer følgende kommando at kunne genskabe eller
reparere dem: sfc /scannow
--
Med venlig hilsen
Madsen.
/me
"Madsen" <nos...@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns91DD93E90E312...@madsen.tdcadsl.dk...
>nej der er der ikke noget der heder
Nej, for du kan slet ikke starte Windows hvis jeg har forstået dig
ret. Har jeg det?
--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)
> nej der er der ikke noget der heder
Og det er du sikker på?
Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
følgende:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
d:\>sfc /?
Microsoft(R) Windows XP Windows File Checker Version 5.1
(C) 1999-2000 Microsoft Corp. All rights reserved
Scans all protected system files and replaces incorrect versions with
correct Microsoft versions.
SFC [/SCANNOW] [/SCANONCE] [/SCANBOOT] [/REVERT] [/PURGECACHE]
[/CACHESIZE=x]
/SCANNOW Scans all protected system files immediately.
/SCANONCE Scans all protected system files once at the next boot.
/SCANBOOT Scans all protected system files at every boot.
/REVERT Return scan to default setting.
/PURGECACHE Purges the file cache.
/CACHESIZE=x Sets the file cache size.
Prøv evt. at starte computeren op på normal vis og tryk så F8 når det
står i bunden af skærmen. Vælg så fejsikret tilstand med kommandoprompt
og når du kan se prompten så skriver du: sfc /scannow og trykker på
Enter. Jeg er næsten sikker på at den funktion kan reparere de system-
filer du mangler.
PS. Du har tidligere fået det at vide i andre grupper af flere forskel-
lige personer og nu tillader jeg mig så at sige det også. Læs gerne
følgende side og gør som beskrevet på siden.
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
/me
"Lars Stokholm" <larsst...@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:oj61au0oipp0et05s...@4ax.com...
Hvad er komandopromt og hvad kan jeg bruge det til. Jeg skal bare ind i
Windows,
> Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
> (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
Hvad skal jeg bruge disse oplysninger til?
/me
>> Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
>> følgende:
>
>Hvad er komandopromt og hvad kan jeg bruge det til. Jeg skal bare ind i
>Windows,
Kommandoprompt er Start --> Kør --> cmd. Men det er jo ikke så godt
når du ikke kan komme ind i Windows ;o)
>> Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
>> (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
>
>Hvad skal jeg bruge disse oplysninger til?
Ikke noget, det viste bare at SFC eksisterer.