Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

repair xp fil fra dos ting

4 views
Skip to first unread message

/me

unread,
Mar 26, 2002, 7:54:35 AM3/26/02
to
Når jeg starter XP skriver den at en fil er i stykker eller er borte, og at
jeg skal prøve at gør det samme som første gang jeg installerede. Ved det
første billede skal jeg trykke R for at reparere.
Jeg sætter så de seks disketter i og billedet kommer op hvor jeg skal trykke
R for rapair. så får jeg en liste over kommandoer (komadorer som FORMAT,
CHKDSK, CD, MBR), men jeg kan ikke finde ud af hvilken jeg skal bruge for at
genskabe \windows\sustem32\config\system

/palle

--
Hilsen Vibeke Ravn
Tranemosevej 5
8800 Viborg
Tlf. 86 601040
Mob. 40 372880
Fax. 86 601092
vibek...@mail.dk


Madsen

unread,
Mar 26, 2002, 8:32:36 AM3/26/02
to
/me skrev:

> Når jeg starter XP skriver den at en fil er i stykker eller er
> borte, og at jeg skal prøve at gør det samme som første gang jeg
> installerede. Ved det første billede skal jeg trykke R for at
> reparere. Jeg sætter så de seks disketter i og billedet kommer op
> hvor jeg skal trykke R for rapair. så får jeg en liste over
> kommandoer (komadorer som FORMAT, CHKDSK, CD, MBR), men jeg kan
> ikke finde ud af hvilken jeg skal bruge for at genskabe
> \windows\sustem32\config\system

Er der ikke en kommando der hedder SFC? Hvis man har beskadigede eller
manglende systemfiler plejer følgende kommando at kunne genskabe eller
reparere dem: sfc /scannow

--
Med venlig hilsen
Madsen.

/me

unread,
Mar 26, 2002, 10:55:37 AM3/26/02
to
nej der er der ikke noget der heder

/me

"Madsen" <nos...@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns91DD93E90E312...@madsen.tdcadsl.dk...

Lars Stokholm

unread,
Mar 26, 2002, 10:58:16 AM3/26/02
to
In dk.edb.system.ms-windows, /me wrote:

>nej der er der ikke noget der heder

Nej, for du kan slet ikke starte Windows hvis jeg har forstået dig
ret. Har jeg det?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Madsen

unread,
Mar 26, 2002, 11:09:03 AM3/26/02
to
/me skrev:

> nej der er der ikke noget der heder

Og det er du sikker på?
Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
følgende:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

d:\>sfc /?

Microsoft(R) Windows XP Windows File Checker Version 5.1
(C) 1999-2000 Microsoft Corp. All rights reserved

Scans all protected system files and replaces incorrect versions with
correct Microsoft versions.

SFC [/SCANNOW] [/SCANONCE] [/SCANBOOT] [/REVERT] [/PURGECACHE]
[/CACHESIZE=x]

/SCANNOW Scans all protected system files immediately.
/SCANONCE Scans all protected system files once at the next boot.
/SCANBOOT Scans all protected system files at every boot.
/REVERT Return scan to default setting.
/PURGECACHE Purges the file cache.
/CACHESIZE=x Sets the file cache size.

Prøv evt. at starte computeren op på normal vis og tryk så F8 når det
står i bunden af skærmen. Vælg så fejsikret tilstand med kommandoprompt
og når du kan se prompten så skriver du: sfc /scannow og trykker på
Enter. Jeg er næsten sikker på at den funktion kan reparere de system-
filer du mangler.

PS. Du har tidligere fået det at vide i andre grupper af flere forskel-
lige personer og nu tillader jeg mig så at sige det også. Læs gerne
følgende side og gør som beskrevet på siden.
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

/me

unread,
Mar 26, 2002, 12:09:17 PM3/26/02
to
Det er rigtig jeg kan ikke starte op. Det eneste jeg kan er at få en
meddelelse med den der Meddelelse med den der skide fils manglende. Jeg kan
genstarte igen og igen uden at det hjælper. Min eneste mulighed er at sætte
start disketterne i og få et skærm billede frem hvor jeg kan vælg at
installere Windows eller reparere. Jeg trykker R og kommer videre. Når jeg
så trykker help kommer der en liste med kommandoer. Jeg har prøvet at få en
forklaring på dem alle ved at skive help "og kommandos navn". Der er ikke,
hvad jeg kan se, noget som kan bruges til at reparere med.

/me

"Lars Stokholm" <larsst...@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:oj61au0oipp0et05s...@4ax.com...

/me

unread,
Mar 26, 2002, 12:12:30 PM3/26/02
to
"Madsen" <nos...@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns91DDAE778B5AB...@madsen.tdcadsl.dk...

> Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
> følgende:

Hvad er komandopromt og hvad kan jeg bruge det til. Jeg skal bare ind i
Windows,


> Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
> (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Hvad skal jeg bruge disse oplysninger til?

/me


Lars Stokholm

unread,
Mar 26, 2002, 12:26:41 PM3/26/02
to
In dk.edb.system.ms-windows, /me wrote:

>> Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
>> følgende:
>
>Hvad er komandopromt og hvad kan jeg bruge det til. Jeg skal bare ind i
>Windows,

Kommandoprompt er Start --> Kør --> cmd. Men det er jo ikke så godt
når du ikke kan komme ind i Windows ;o)

>> Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
>> (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
>
>Hvad skal jeg bruge disse oplysninger til?

Ikke noget, det viste bare at SFC eksisterer.

0 new messages