Win 10 hvilke Virus program skal vi bruge som er Free ?

Jørgen. Andersen. " jama"

Knægten har fået en stationær med Win 10 og her er et virusprogram MCfee som
er gratis i 30 dage så skal det købes, men kan han ikke lige så godt bruge
et free virus program til windows 10 og hviken et er best, efter Jeres
mening, der er jo mange, min kammerat siger
Avast Free Antivirus 2016 - avast.com?

Henning Præstegaard

Microsoftes egen.

mvh
Henning

Glenn

Suppler med MS EMET - den klarer mange dag-nul angreb:

https://microsoft.com/emet/

November 11th, 2014, EMET – The Ultimate Installation and Deployment Guide:
https://www.trustedsec.com/november-2014/emet-5-1-installation-guide/

Jørgen Farum Jensen

Hvorfor ikke blot aktivere Windows Defender?

--

Jørgen Farum Jensen
"Science has proof without any certainty.

Glenn

Den 26/12/2015 kl. 17.51 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Hvorfor ikke blot aktivere Windows Defender?

Windows Defender klarer kendt malware (adware og spyware).

Microsoft Security Essentials supplerer med væsentlig mere:
https://da.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials

Carl Drud

Glenn <glen...@gmail.com> writes:

> Windows Defender klarer kendt malware (adware og spyware).
>
> Microsoft Security Essentials supplerer med væsentlig mere:
> https://da.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials

Men virker ikke med Windows 8/10. Fra dit link:
"Det kan køre på Windows XP, Windows Vista og Windows 7, men ikke på
Windows 8, som har en indbygget AV-komponent."

--
Carl

@worldonline.dk jørgen

"Henning Præstegaard" <onkelh...@not.vallid> skrev i en meddelelse
Nu har jeg aktiveret Windows Defender. Jeg har opgivet virusprogrammet
MCfee, der snart skal købes. Men starter Windows Defender op sammen med Win
10? Jeg syntes nemlig ikke, at den ligger nede ved uret?Er Win 10, her helt
anderledes end F.eks XP, hvor Virus prammerne starter op sammen med OSet og
er med i start opstillingen. Når jeg bruger CCleaner og ser i opstart af
programmer, kan jeg ikke se den.
Er den med i opstarten af de programmer, der starter op sammen med OSet?

@worldonline.dk jørgen

"Glenn" <glen...@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg takker for Jeres råd, men?

"MS EMET" og "Windows Defender"
Hvordan sættes den op. Og skal den bruges sammen med Windows Defender? Ja
undskyld jeg spørger, men jeg er ganske grøn og ny i Win10 OSet

John_N_H

Den 28-12-2015 kl. 20:23 skrev jørgen:

> Nu har jeg aktiveret Windows Defender. Jeg har opgivet virusprogrammet
> MCfee, der snart skal købes. Men starter Windows Defender op sammen med
> Win 10?

Ja, Defender starter op sammen med Win 10.

> Jeg syntes nemlig ikke, at den ligger nede ved uret?

Nej, Defender er en del af Win 10 og vises normalt ikke ved uret. Den
passer sig selv. Du kan dog altid finde Defender ved at klikke på
"luppen" og skrive "Defender".

> [...]
> med OSet og er med i start opstillingen. Når jeg bruger CCleaner og ser
> i opstart af programmer, kan jeg ikke se den.

Den vises ikke i CCleaner, da den som før nævnt er en del af Win 10, og
CCleaner kan derfor ikke gøre noget ved Defender. Du kan heller ikke
afinstallere Defender.

> Er den med i opstarten af de programmer, der starter op sammen med OSet?

Ja.
John N. H. ;-)

Jørgen Nielsen

28-12-2015 skrev jørgen:
> Nu har jeg aktiveret Windows Defender. Jeg har opgivet virusprogrammet
> MCfee, der snart skal købes.

Så vil det vel være en god ide at fjerne McAfee

Sådan afinstalleres eller geninstalleres understøttede
McAfee-programmer ved hjælp af værktøjet Consumer Products Removal
<http://service-home.mcafee.com/FAQDocument.aspx?lc=1030&id=TS101331>

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

@worldonline.dk jørgen

"Jørgen Nielsen" <nosp...@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Tak, altid rart nogen tænker, jeg kunne jo ha glemt det, men det gjorde
ikke.
Det blev gjort med "Revo Uninstaller Pro"

@worldonline.dk jørgen

"John_N_H" <9681...@mail.dk> skrev i en meddelelse
Takker:
Det var lige det jeg ville vide, men hvor godt er det? Og hvad er det her?
"MS-EMET". Det var der en der foreslog. Det kender jeg ikke, men det er
altid godt, at lære nye ting og måder! og særlig, hvis det gavner.

John_N_H

Den 29-12-2015 kl. 12:33 skrev jørgen:

> Takker:
> Det var lige det jeg ville vide, men hvor godt er det?

Tja, det er jeg ikke i stand til at vurdere.
Jeg bruger selv Defender, og jeg har aldrig haft angreb af nogen art.
Sammen med sund fornuft er jeg helt tryg ved Defender.

> Og hvad er det her?
> "MS-EMET". Det var der en der foreslog. Det kender jeg ikke, men det er
> altid godt, at lære nye ting og måder! og særlig, hvis det gavner.

Jeg kender det nu heller ikke, men mener, det er udviklet specielt til
ældre udgaver af Windows. Derfor tror jeg ikke, det vil give dig
yderligere sikkerhed.

@worldonline.dk jørgen

"John_N_H" <9681...@mail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg takker for dinne råd.
"Sammen med sund fornuft er jeg helt tryg ved Defender."

jørgen

@worldonline.dk jørgen

"Jørgen. Andersen. " jama"" <30...@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
Nu er det mig der har fået en ny PC, en Thinkpad T420 Bærbar med OS Win7pro
hvad er der af sikkerhed her.
Har det Windows Defender med som f.eks. Win10 har?

David Eriksen

ja

Jørgen Nielsen

08-01-2016 skrev jørgen:
> Nu er det mig der har fået en ny PC, en Thinkpad T420 Bærbar med OS Win7pro
> hvad er der af sikkerhed her.
> Har det Windows Defender med som f.eks. Win10 har?

Det er ikke det samme som i Windows 10

Bemærk de første 2 linier
https://da.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender

John_N_H

Den 08-01-2016 kl. 04:25 skrev jørgen:

> Nu er det mig der har fået en ny PC, en Thinkpad T420 Bærbar med OS
> Win7pro hvad er der af sikkerhed her.
> Har det Windows Defender med som f.eks. Win10 har?

Så er det Windows MSE, du skal kikke på.
Jeg tror ikke, den er med default, men den kan downloades.
Brugerfladen i MSE og Defender ligner hinanden til forveksling.

<https://da.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials>

<http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/security-essentials-download>

@worldonline.dk jørgen

"David Eriksen" <dav...@noman.invalid> skrev i en meddelelse