trojansk hest der fører til spams?

Claus Hansen

Hej,

har i øjeblikket et problem at jeg modtager en del amerikanske spammails og
er rent ud sagt
sk...irriteret over det.

Overholder altid de gængse antispamregler, men det er altså ikke nok.

Kan der ligge en eller anden trojansk hest el. lign., der gør ens computer
mere modtagelig over for dette? Eller noget tilsvarende?

Kan man få skannet sin computer igennem og i så fald er der noget freeware
kan gøre noget ved det på?

Hvis nogen skulle kende et godt købeprogram der blokerer for uønskede spams,
er jeg også meget modtagelig.

Ærligt talt, det er altså ved at være et stort problem, og desværre med til
at dæmpe glæden ved at bruge nettet.

Bare tænk på al den tid man bruger på stadset.

Har "blokeret" i OE adskillige gange efterhånden, men det har højest
forhindret flere uønskede mails i at dukke op.

Nogen spammails er desværre så lumske indrettede at deres "afsendernumre"
hele tiden skifter, så når man blokerer for den ene, ja så kommer der bare
en ny fra den samme afsender. Hvad kan man gøre mod dette, fx via et eller
andet program?

Venlig hilsen
Claus

Britt Malka

On Wed, 11 Dec 2002 20:34:00 +0100, "Claus Hansen" <clau...@mail.dk>
wrote:

>Hvis nogen skulle kende et godt købeprogram der blokerer for uønskede spams,
>er jeg også meget modtagelig.

Jeg bruger SpamWeasel, som er gratis, i samarbejde med The Bat!
(mailprogram), som ikke er, men som har stærke filtre. (Vi sælger det,
men det begyndte vi kun på, fordi vi var glade for programmet.)

Spam er virkelig et problem, men jeg har fået elimineret det meget ved
hjælp af de to programmer. Man skal bare huske hele tiden at holde
SpamWeasel à jour.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Michael

"Claus Hansen" <clau...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan der ligge en eller anden trojansk hest el. lign., der gør ens computer
> mere modtagelig over for dette? Eller noget tilsvarende?

Hej Claus

Hvis man vil være stensikker på at modtage tonsvis af spammails skal man
bare
komme med et(1) indlæg i en nyhedsgruppe med sin rigtige emailadr.!
Jeg taler af erfaring, jeg havde i 2 år ikke fået en eneste spammail,
indtil jeg sendte et indlæg i en nyhedsgruppe med min rigtige email ved en
fejl

Mvh.

Michael

Flemming Jacobsen

> "Claus Hansen" skrev

> har i øjeblikket et problem at jeg modtager en del amerikanske
spammails og
> er rent ud sagt
> sk...irriteret over det.

Velkommen i klubben. §;~(

> [...]
> mere modtagelig over for dette? Eller noget tilsvarende?
>
> Kan man få skannet sin computer igennem og i så fald er der noget

Prøv Ad-aware fra lavasoft.:
http://www.lsfileserv.com/

> [...]
bare
> en ny fra den samme afsender. Hvad kan man gøre mod dette, fx via et

Og brug evt. en mailchecker som
MailWasher.: http://www.mailwasher.net/
og hvis du gør vil jeg anbafale, at du _ikke_
bruger muligheden for at bounce.!!
men kun bruger den til at udelukke
uønskede adresser og domæner.

Mvh

/Flemming

Britt Malka

On Wed, 11 Dec 2002 23:15:09 +0100, "Michael" <no_s...@ci.kk.dk>
wrote:

>Hvis man vil være stensikker på at modtage tonsvis af spammails skal man
>bare
>komme med et(1) indlæg i en nyhedsgruppe med sin rigtige emailadr.!

Jeg tror, at jeg er undtagelsen, der bekræfter denne regel, for jeg
har altid skrevet med min rigtige e-mail-adresse, her br...@malka.fr,
og den mailkonto modtager stort set aldrig spam.

Måske er det på grund af rygtet om, at franskmænd ikke forstår engelsk
:-))

Ruth Nielsen

"Flemming Jacobsen" skrev i en meddelelse

> spammails og
>
> Velkommen i klubben. §;~(

> med til

JA - det er det efterhånden, og man har da ellers betalt dyrt nok for det.
Kan man ikke oprette én eller anden sammenslutning som kun har til
formål én gang for alle at få sat en stopper for at andre bestemmer
hvordan man skal have det med sin computer?

> Og brug evt. en mailchecker som
> MailWasher.: http://www.mailwasher.net/
> og hvis du gør vil jeg anbafale, at du _ikke_
> bruger muligheden for at bounce.!!

Må man spørge hvad "bounce" egentlig er?

Med venlig hilsen Ruth

---

Niels Andersen

Ruth Nielsen wrote in <atapqa$16d8$1...@news.cybercity.dk>:

> Må man spørge hvad "bounce" egentlig er?

Når en email "bouncer", så ryger den tilbage til afsenderen. Eller måske til
en 3. person, det sker ofte ifm. spam og virus.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Ruth Nielsen

"Niels Andersen" skrev i en meddelelse

> Når en email "bouncer", så ryger den tilbage til afsenderen. Eller måske
til > en 3. person, det sker ofte ifm. spam og virus.

Er det kun ifølge med virus at den risikerer at ryge til en person
som egentlig ikke er impliceret - altså til en helt ukendt?

Med venig hilsen Ruth

---

Niels Andersen

Ruth Nielsen wrote in <atgdhf$25qa$1...@news.cybercity.dk>:

> Er det kun ifølge med virus at den risikerer at ryge til en person
> som egentlig ikke er impliceret - altså til en helt ukendt?

Når man sender en email er der afsender på. Desuden er der oftest en
"Return-path" og "Reply-to". Når en email bouncer bliver den sendt til én
af de tre adresser, oftest "Return-path". Men når en virus eller en spammer
sender emails, så bruges der ofte en falsk "Return-path". De gider nemlig
ikke at få en masse fejl tilbage.

Så det er altså noget der typisk sker ved virus, spammer eller
fejl-indtastning i mail-program. Jeg modtager selv jævnlig den slags
emails. :-/

Lene

Hejsa, som det nok vil fremgå af mit spørgsmål, så er jeg ingen ørn til det her computernoget *s* - - Hvordan skriver jeg i ng, uden at sende min emailadresse med?

Mvh. Lene

Niels Andersen

Lene wrote in <3dfdb790$0$35881$edfa...@dread15.news.tele.dk>:

> Hejsa, som det nok vil fremgå af mit spørgsmål, så er jeg ingen ørn til
> det her computernoget *s* - - Hvordan skriver jeg i ng, uden at sende min
> emailadresse med?

Ved at angive en falsk email-adresse.

Jeg vil dog anbefale dig at skrive en adresse man kan skrive til dig på. Jeg
har selv adskillige gange skrevet privat til folk (som selv har bedt om
det), men bare fået min email retur, fordi adressen ikke eksisterede. Surt
for dem.

Der er i øvrigt nogle newsservere (fx. sunsite.dk) som KRÆVER at du angiver
en email-adresse, som man kan skrive til dig på.

I stedet for at skrive din sædvanlige email-adresse kan du evt. oprette en
til formålet. Den kan evt. videre sende alle mails til din rigtige adresse.
Hvis du så får for meget spam, så laver du bare en ny adrese.

Poul Erik Jørgensen

"Lene" <hama...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skriver jeg i ng, uden at
> sende min emailadresse med?

Der er i menu-listen i din newsreader noget der hedder Funktioner. Der kan
du gå ind og klikke på Konti. Du bruger news.tele.dk - her ser du på
egenskaber. Du finder her din email-adresse. Den kan du ændre. Det er dog en
god ide at skrive i dine indlæg i nyhedsgrupperne, at din adresse er
forkert. For hvis man svarer dig under "Besvar" går besvarelsen kun til din
angivne email-adresse - og så får du jo ikke svaret, hvis adressen er
forkert.
Du kan lave en såkaldt signatur, som er automatiseret, hvor du kan skrive
den rigtige adresse. Om signatur, se under Hjælp.
Jeg laver selv det samme nummer med min adresse, se herunder ;-)

Poul Erik Jørgensen
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse email pour me contacter.

Poul Erik Jørgensen

"Lene" <hama...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skriver jeg i ng, uden at
> sende min emailadresse med?

Mener du, at der slet ikke skal sendes noget med?
Det er ikke god tone at man er totalt anonym.

PEJ