Overføre decimal fra et decimaltal til anden celle

Lars Carlsen

Hej Gruppe

I A1 står 25,33

Jeg vil gerne overføre 25 til B1 og ,33 til C1.

Hvordan gør jeg det?

Mvh. Lars

Bertel Lund Hansen

Den 05.04.2022 kl. 08.06 skrev Lars Carlsen:

> I A1 står 25,33

> Jeg vil gerne overføre 25 til B1 og ,33 til C1.

I B1 skriver du:

=int(A1)

I C1 skriver du:

=B1-A1

--
Bertel

Lars Klintholm

Lars Carlsen skrev tirsdag d. 05-04-2022 kl. 08:06:05

> I A1 står 25,33
>
> Jeg vil gerne overføre 25 til B1

=HELTAL(A1)

> og ,33 til C1.

=A1-B1

--
Lars Klintholm

Lars Carlsen

tirsdag den 5. april 2022 kl. 11.46.56 UTC+2 skrev Lars Klintholm:

> =HELTAL(A1)

> =A1-B1

Det fungerer - takker :)

Lars Klintholm

Lars Carlsen skrev onsdag d. 06-04-2022 kl. 12:48:30
Bare lige for en god ordens skyld:
Bertel bruger Linux og enten OpenOffice eller Libre (jeg kender ikke
helt forskellen på de to).
Jeg bruger Windows og MS Office 365 DK.
Denne gruppe handler om regneark (alle).

Hvis man vil være sikker på brugbare svar, så er det en god ide at
angive hvilken Office man bruger. Både version og sprog.

--
Lars Klintholm

Bertel Lund Hansen

Den 24.05.2022 kl. 19.53 skrev Lars Klintholm:

> Bertel bruger Linux og enten OpenOffice eller Libre (jeg kender ikke
> helt forskellen på de to).

Jeg brugte OpenOffice på Windows. Linux Mint er født med Libre, og jeg
ser ingen grund til at skifte. I alt det jeg har lavet med de to pakker,
har jeg ingen forskel fundet - ud over at Libre har et helt andet design
som er irriterende.

> Hvis man vil være sikker på brugbare svar, så er det en god ide at
> angive hvilken Office man bruger. Både version og sprog.

Det vil jeg ikke protestere imod.

--
Bertel