Kommentarer til Noter ?

Elenna Kristine Ødegaard

Hej

Jeg har lavet et excel med mange faner og mange Kommentarer.
Jeg har en Office 365 og vil gerne kunne sende det hele til en der kun har Office 2007.

Skal jeg skrive dem alle om eller findes der et konverterings trick?

Mvh Elenna

Bertel Lund Hansen

Jeg har slet ikke Windows' Office, og heller ikke Windows, men i det
regnearkprogram jeg bruger, kan jeg folde en liste ud med forskellige
formater når jeg vil gemme et regneark. Jeg mener også at der var noget
lignende i Excel dengang jeg brugte det (for mange år siden). Er der
ikke noget lignende i Excel_365? Hvis du f.eks. kan gemme det som noget
der ligner "Excel 2000", så kan han bruge det direkte.

--
Bertel

Lars Klintholm

Elenna Kristine Ødegaard skrev tirsdag d. 01-03-2022 kl. 10:01:07
Der burde da ikke være problemet med at læse dine Excel filer i en 2007
version. Har du prøvet?

Hvis der mod forventning skulle være problemer kan du i din version
gemme i det gamle XLS-format. Det er beregnet til Excel 2003 og
tidligere

--
Lars Klintholm

Lars Klintholm

Lars Klintholm skrev onsdag d. 02-03-2022 kl. 10:38:18
Excel 2003 har en begrænsning på max 65.536 rækker pr. ark
Excel 2007 og opad har en begrænsning på 1.048.576 rækker pr. ark
Så man kan da godt risikere, at data går tabt på denne måde

--
Lars Klintholm

Jan Kronsell

Problemet ligger nok i, at Excel 365 har to begreber, Noter og
Kommentarer. Noter svarer til det, som i ældre versioner af Excel
kaldtes Kommentarer, mens det, som nu kaldes Kommentarer er noget nyt i 365.

Åbner man et regneark fra 365 i en tidligere version, uanset om det er
gemt i en tidligere version eller ikke, vil det, som i 365 kaldes Noter
blive konverteret automatisk til de tidligere Kommentarer.

De nye Kommentarer er tråde, der kan bruges til at "diskutere" med andre
brugere, som arbejder på samme regneark, på samme måde som en chat eller
her i Nyhedsgrupperne.

Det, der i 365 kaldes Kommentarer konverteres ikke, men kan læses i
nyere "gamle” versioner, men tråden kan ikke fortsættes – der kan altså
ikke skrives videre i dem. Jeg kender ikke umiddelbart nogen måde at få
365 Kommentarer konverteret til Kommentarer i ældre versioner. Og jeg
ved ikke i hvor gamle versioner, de kan læses, da jeg ikke har ældre end
Excel 2016.

Jeg vil derfor anbefale, a<t hvis man skal dele regneark med personer,
som IKKE har Excel 365, at man nøjes med at skrive Noter i 365.

Jan