Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Links til filer i mappe

2 views
Skip to first unread message

Tommy

unread,
May 8, 2012, 3:23:57 AM5/8/12
to
Hej, jeg har en mappe med ca. 500 filer.

Jeg har et excelark med de eksakte navne på disse 500 filer.

Jeg vil gerne have at når jeg klikker på et filnavn i excelarket, så åbner
filen. Det er hovedsageligt pdf-dokumenter.

Jeg kan sagtens finde ud af at lave et hyperlink, men når der er 500, kunne
jeg godt tænke mig at kunne gøre det på en nemmere måde...

Nogen gode idéer...??


Hilsen Tommy

Jan Kronsell

unread,
May 8, 2012, 7:51:37 AM5/8/12
to
>
>
>"Tommy" skrev i meddelelsen
>news:4fa8ca00$0$289$1472...@news.sunsite.dk...
Nu er jeg ikke helt sikker på om du med eksakte filnavne, mener at disse
inkluderer stien til filerne. Hvis det er tilfældet kan du barfe indsætte en
formel.

Har du filnavne i A1:A500 indsætter du =HYPERLINK(A1) i en tom kolonne og
kopierer nedad.

Er stien ikke med i dine filnavne, kan du skrive denne i en tom kolonne, fx
C:\Filer (her i B). Så kommer din formel til at hedde =HYPERLINK(A1&B1)

Jan

Tommy

unread,
May 8, 2012, 9:16:27 AM5/8/12
to
Hej Jan, mange tak for hjælpen, det var lige det jeg skulle bruge...:-)

Kan man evt. selv bestemme, hvad der skal stå i den linje, hvor man trykker
på hyperlinket...??

Jeg kunne godt tænke mig, at der kun stod selve filnavnet, og ikke hele
stien....??

mvh. Tommy

"Jan Kronsell" skrev i meddelelsen
news:4fa908c7$0$56770$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

Jan Kronsell

unread,
May 8, 2012, 11:10:36 AM5/8/12
to
>
>
>"Tommy" skrev i meddelelsen
>news:4fa91c84$0$285$1472...@news.sunsite.dk...
>Hej Jan, mange tak for hjælpen, det var lige det jeg skulle bruge...:-)
>
>Kan man evt. selv bestemme, hvad der skal stå i den linje, hvor man trykker
>på hyperlinket...??
>
>Jeg kunne godt tænke mig, at der kun stod selve filnavnet, og ikke hele
>stien....??

Hvis du har navnet alene i A-kolonnen, kan du bruge

=HYPERLINK(A1&B1;A1)

Hvis du har hele stien må du først lave en kolonne med en formel, der
isolerer navnet.

Jan



Tommy

unread,
May 9, 2012, 2:27:46 AM5/9/12
to
Hej Jan, det er simpelthen bare super, det var lige nøjagtig det jeg skulle
bruge....:-)

Mange tak for hjælpen, gad godt vide om der er noget om Excel du ikke
ved....;-)

Hilsen Tommy



"Jan Kronsell" skrev i meddelelsen
news:4fa93769$0$56796$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

Jan Kronsell

unread,
May 9, 2012, 10:56:43 AM5/9/12
to
>
>
>"Tommy" skrev i meddelelsen
>news:4faa0e59$0$288$1472...@news.sunsite.dk...
>Hej Jan, det er simpelthen bare super, det var lige nøjagtig det jeg skulle
>bruge....:-)
>

Velbekomme.

>Mange tak for hjælpen, gad godt vide om der er noget om Excel du ikke
>ved....;-)
>
Masser, desværre :-)

Jan

0 new messages