Sum samme celle i flere ark

Lars Carlsen

Hej Gruppe

Jeg bruger følgende formel: =MIDDEL('Adam'!C14;'Benny'!C14). Den returnerer korrekt. Og jeg kan sådan set blive ved med at tilføje ark.

Hvis jeg har mange ark, og gerne vil bruge formlen MIDDEL(Adam:Åge!C14) kikser det.

Kan det lade sig gøre at få formlen til at tage samme celle fra alle ark med i beregningen uden at skulle oprette hvert enkelt ark i formlen? NB: Jeg har ændret arknavne til navne...

Mvh. Lars

Lars Klintholm

Lars Carlsen skrev lørdag d. 28-01-2023 kl. 13:42:59

> Hvis jeg har mange ark, og gerne vil bruge formlen MIDDEL(Adam:Åge!C14)
> kikser det.

Hvad mener du med at det kikser?
Din formel virker fint her bortset fra det manglende lighedstegn.
Får du en fejl? Hvilken?

--
Lars Klintholm

Lars Carlsen

tirsdag den 31. januar 2023 kl. 20.46.51 UTC+1 skrev Lars Klintholm:

> Hvad mener du med at det kikser?
> Din formel virker fint her bortset fra det manglende lighedstegn.
> Får du en fejl? Hvilken?

Hej Lars
Det er rigtigt, at formlen virker, hvis jeg skriver første og sidste ark ind.
Jeg får #NAVN-fejl når jeg tilføjer et ark mere. Jeg har lavet makro, der sorterer fanerne i alfabetisk rækkefølge, men hvis det er første eller sidste ark får jeg fejlen.
Jeg har søgt vidt og bredt, men kan ikke finde en formel, der vælger første og sidste ark uden at angive deres navne.

Mvh. Lars

Lars Carlsen

Update: jeg har oprettet to ark: AAA og ÅÅÅ, så må det være løsningen indtil videre.

Lars Klintholm

Lars Carlsen skrev tirsdag d. 31-01-2023 kl. 21:12:25

> Jeg har søgt vidt og bredt, men kan ikke finde en formel, der vælger første
> og sidste ark uden at angive deres navne.

Jeg føler mig sikker på, at du ikke kan vælge første og sidste ark-fane
med en simpel formel. Så skal du også i gang med VBA til det formål.

Din løsning med AAA og ÅÅÅ må være løsningen

--
Lars Klintholm