Konvertering af tal med overflow

Kurt Hansen

Hvordan er det nu lige man konverterer et tal med overflow? I et gammelt
indlæg fra 2017 får jeg det svar, at jeg blot skal markere en celle
eller et område, højreklikke og vælge det format jeg gerne vil have. Nå
ja, fint nok, men det kan jeg altså ikke få til at virke.

Eksempel:
5.7095E+12 (som er en stregkode), vil jeg gerne have vist/skrevet som
5709499311127.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Bertel Lund Hansen

Den 19.05.2021 kl. 07.49 skrev Kurt Hansen:
> [...]
> eller et område, højreklikke og vælge det format jeg gerne vil have. Nå
> ja, fint nok, men det kan jeg altså ikke få til at virke.

Hvis jeg kopierer "5,7095E+12" (med komma i stedet for punktum) ind i et
felt i Calc (LibreOffice), og udvider feltet så der er plads til mange
cifre, så står der "5.709.500.000.000" i feltet.

Er det et spørgsmål om feltets bredde?

--
Bertel

Lars Klintholm

Kurt Hansen skrev onsdag d. 19-05-2021 kl. 07:49:51
Formatér celle, Tal, Antal decimaler 0, ikke flueben i
tusindtalseperator.
Og sørg for at kolonnen er bred nok

--
Lars Klintholm

Kurt Hansen

Hmmm, det viser sig at csv-filen indeholder netop 5.7095E+12 og så er
der vel ikke noget at gøre (ud over at få en ny csv)?

Bertel Lund Hansen

Den 21.05.2021 kl. 06.27 skrev Kurt Hansen:

> Hmmm, det viser sig at csv-filen indeholder netop 5.7095E+12 og så er
> der vel ikke noget at gøre (ud over at få en ny csv)?

Nej.

--
Bertel

Robert Piil

Man kan nogenlunde nemt lave den selv i en editor. bare tag de kolonner
med tallene, eksporter til CSV, åbn i en tekst editor og søg og erstat
"." med ","

Man vil sikket også kunne ændre opsætningnen på sin Excel til engelsk og
importere CSV'en, og derefter ændre opsætning tilbage til dansk.

--
Robert Piil

Bertel Lund Hansen

Den 21.05.2021 kl. 10.07 skrev Robert Piil:

> Man kan nogenlunde nemt lave den selv i en editor. bare tag de kolonner
> med tallene, eksporter til CSV, åbn i en tekst editor og søg og erstat

Problemet er næppe punktummet, men snarere de manglende decimaler. Og
hvis kilden er ekstern, bliver det lidt besværligt.

--
Bertel