=INDEKS(PERSONALE!B3:B14;SAMMENLIGN(D1;PERSONALE!A3:A14;0))

Lars Carlsen

Hej alle
Medarbejderens initialer i kolonne A, fulde navn i kolonne B i [PERSONALE].
Jeg vil gerne have overført medarbejderens initialer til deres individuelle ark - fx [XX]. I [XX] står medarbejderens initialer i D1.
Formlen virker... men:
Jeg har medarbejderne delt op i to, så der er flere medarbejdere med initialer i kolonne D og fulde navn i kolonne E.
Hvordan kan jeg lave en formel, som søger i både kolonne A og kolonne D og returnerer deres fulde navn fra kolonne B eller E?
Så den også søger den her samtidig: =INDEKS(PERSONALE!E3:E14;SAMMENLIGN(D1;PERSONALE!D3:D14;0))
Jeg har prøvet at samle søgeområderne med fx B3:B14;E3:E14 og B3:B14&E3:E14 og kombination med flere index'er - jeg er gået død :o)
Hjælp...
Mvh. Lars