Dato mystik

Elenna Kristine Ødegaard

Hej

Forleden dag downloade/eksporterede jeg kontoudtog fra banken som csv fil.
Da jeg åbnede den i Excel stod nogle datoer ok f.eks. 18.08.22, mens den ovenover eller nedenunder stod som 0,925458789.
Jeg markerede hele kolonne og valgte at formatere det til dato, det blev det ikke meget bedre af nu var 0,925b458789 blevet til 01.01.1900 16:38
Netbank supporten havde ikke oplevet det, hverken før eller nu, så fejlen er ikke i deres ende.

Kan det være virus eller andet internet snavs?

Er der nogen der har en forklaring?

mvh Ellenna

Bertel Lund Hansen

Den 27.08.2022 kl. 22.44 skrev Elenna Kristine Ødegaard:

> Forleden dag downloade/eksporterede jeg kontoudtog fra banken som csv fil.
> Da jeg åbnede den i Excel stod nogle datoer ok f.eks. 18.08.22, mens den ovenover eller nedenunder stod som 0,925458789.

Prøv at åbne csv-filen i et redigeringsprogram som f.eks. Notesblok på
et Windowssystem. Så kan du se hvordan data er modtaget. Hvis nogle
datoer også der er mystiske, ligger fejlen sandsynligvis ikke på dit system.

--
Bertel

Elenna Kristine Ødegaard

tak, det vil jeg prøve

Lars Klintholm

Elenna Kristine Ødegaard skrev lørdag d. 27-08-2022 kl. 22:44:30

> Prøv at åbne csv-filen i et redigeringsprogram som f.eks. Notesblok på et
> Windowssystem. Så kan du se hvordan data er modtaget. Hvis nogle datoer også
> der er mystiske, ligger fejlen sandsynligvis ikke på dit system.

Hvis jeg henter CSV-fil fra min bank (Danske Bank), så står ALLE datoer
som fx. 03.08.2022. Dette dur ikke som dato i Excel, og jeg bliver
efterfølgende nødt til at køre en "søg og erstat" og erstatte "." med
"-" i hele datokolonnen, for at få datoer til noget brugbart i Excel,
nemlig 03-08-2022. Og under importen skal jeg vælge semikolon som
seperatortegn, ellers går det galt.

--
Lars Klintholm