Hvordan kan -345,75 blive til -346:12:00.000?

Elenna Kristine Ødegaard

Hej

Jeg undre mig over at et regneark, som jeg konverterede fra Excel til Open Office (ods) vil få -345,75 til at blive -346:12:00.000, det kan være at det måske ikke er lavet om med vilje, men er der tale om at man ved en fejl har ændret på formatet, men hvilket celleformat er det?

Den undrende

Bertel Lund Hansen

Den 14.06.2022 kl. 09.53 skrev Elenna Kristine Ødegaard:

> Jeg undre mig over at et regneark, som jeg konverterede fra Excel til Open Office (ods) vil få -345,75 til at blive -346:12:00.000, det kan være at det måske ikke er lavet om med vilje, men er der tale om at man ved en fejl har ændret på formatet, men hvilket celleformat er det?

Ja, præcis. Når jeg arbejder med et regneark, sker det af og til at jeg
indtaster en dato, og så står der måske 47'468 i cellen. Så må jeg rette
formatet til et datoformat.

Du skal rette formatet til et talformat.

--
Bertel

Elenna Kristine Ødegaard

Jeg har prøvet, det nærmeste jeg kommer er at tal er lavet om til klokkeslæt på en engelsk version

Her er en tester:

-345,72 Fejl:502 -8297:16:48,00 -8297:16:48 1899-01-18T06:43:12,000
Tal '346:12:00.000 Klokkeslæt Klokkeslæt Klokkeslæt

Husk at det er mig der har lavet originalen og jeg ved godt at hvis der er et forkert celleformat, så ser resultatet forkert ud. Det ved jeg også at min modtager ved, så måske er det lavet om bevidst.

Bertel Lund Hansen

Den 14.06.2022 kl. 10.30 skrev Elenna Kristine Ødegaard:

> Husk at det er mig der har lavet originalen

Er det et regneark du kan sende til mig? I så fald send gerne både
Excel- og OpenOffice-versionen.

--
Bertel

Elenna Kristine Ødegaard

Desværre kan dette ikke lade sig gøre, da der kun er taget screenshot af det, jeg tror at det er bevidst, for hun ved at jeg ville finde ud af det på 2 sekunder.
Det var bare et meget underligt format.

Elenna