[Excel] Formattering af regneark

Kurt Hansen

Jeg har modtaget et regneark i *.xls format. Det driller mig og jeg har
derfor flere spørgsmål:

Visning har Jan Kronsell hjulpet med, men det hele ser altså lidt
underligt ud.

Senderen har sendt mig de manglende kolonneoverskrifter. Hvordan er det
nu lige at jeg låser dem fast, så de bliver stående når jeg scroller?

Hvad er de store forskelle på .xls og .xlsx?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Bertel Lund Hansen

Den 06.04.2021 kl. 11.47 skrev Kurt Hansen:

> Senderen har sendt mig de manglende kolonneoverskrifter. Hvordan er det
> nu lige at jeg låser dem fast, så de bliver stående når jeg scroller?

I LibreOffice finder man det under menupunktet "Vis". Det hedder "Frys
rækker og kolonner". Udgangspunktet er cursorens placering (over og til
venstre for).

> Hvad er de store forskelle på .xls og .xlsx?

Aner det ikke.

--
Bertel

Lars Klintholm

Kurt Hansen skrev tirsdag d. 06-04-2021 kl. 11:47:23

> Hvad er de store forskelle på .xls og .xlsx?

xls er Excel 97-2003

--
Lars Klintholm