Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Mangler dongle/hardwarekey

1 view
Skip to first unread message

R. L. Jacobsen

unread,
Oct 30, 2006, 2:49:22 PM10/30/06
to
Hej
Jeg er rendt ind i det store problem at min PCer er blevet stjålet i
forbindelse med at den har stået og logget på et automatikanlæg for at
finde en periodisk fejl.PCeren kan erstates men den dongle der høre til
programmet kan ikke erstattes da firmaet ikke længere eksistere.
Er der nogen som helst chance for at programmet kan "crakes" så den ikke
kigger efter en dongle?
Programmet er ikke større end at det kan ligge på en diskette.

Med venlig hilsen
Robert Jacobsen

Thorbjørn Ravn Andersen

unread,
Oct 30, 2006, 2:51:39 PM10/30/06
to

Det afhænger af donglen. Nogen dongler bruger en mekanisme hvor der
ligger vigtig programkode enten til decideret afvikling eller
dekodning af det aktuelle program.

Hvis det "blot" er en "donglen skal være der", så er det muligt, men
ellers kan det blive en yderst omstændig affære.

Har du undersøgt om der er en knækket version "derude"?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

R. L. Jacobsen

unread,
Oct 31, 2006, 2:24:28 PM10/31/06
to
Der er ikke nogen knækket version "derude" da der udover softwaren også
bruges hardware der er tilsluttet PCen.
Jeg tror dongle bare skal være der, for jeg kan godt køre analyse af
data. Det er først når jeg skal logge data at den kræver dongle.

Mvh
Robert

Thorbjørn Ravn Andersen

unread,
Oct 31, 2006, 3:13:10 PM10/31/06
to
"R. L. Jacobsen" <rjac...@FJERNtiscali.dk> writes:

> Der er ikke nogen knækket version "derude" da der udover softwaren
> også bruges hardware der er tilsluttet PCen.
> Jeg tror dongle bare skal være der, for jeg kan godt køre analyse af
> data. Det er først når jeg skal logge data at den kræver dongle.

Det lyder som om det er et muligt projekt, men du skal have fat i
nogen der har forstand på DOS og assembler for at kunne debugge og
gøre noget ved det.

Jeg har ikke selv overskud til at hjælpe dig, men kan sige at hvis du
kan vurdere hvad det er skrevet i, og hvilken slags dongle det har
været, så kan andre måske godt :\
--
Thorbjørn Ravn Andersen

dk_sz

unread,
Nov 10, 2006, 8:36:47 AM11/10/06
to
> finde en periodisk fejl.PCeren kan erstates men den dongle der høre til
> programmet kan ikke erstattes da firmaet ikke længere eksistere.

Hvad hedder programmet / firmaet?


mvh
Thomas


R. L. Jacobsen

unread,
Nov 12, 2006, 1:41:34 PM11/12/06
to dk_sz
Hej Thomas
Firmaet hed "Digimetrix" og programmet hedder "Trouble-ShooterII"

Mvh
Robert

R. L. Jacobsen

unread,
Nov 12, 2006, 1:42:04 PM11/12/06
to dk_sz
Hej Thomas
Firmaet hed "Digimetrix" og programmet hedder "Trouble-ShooterII"

Mvh
Robert

R. L. Jacobsen

unread,
Nov 12, 2006, 1:42:41 PM11/12/06
to dk_sz
Hej Thomas
Firmaet hed "Digimetrix" og programmet hedder "Trouble-ShooterII"

Mvh
Robert

Message has been deleted
Message has been deleted
0 new messages