Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Instalation af projekt.

1 view
Skip to first unread message

Jan Mølgard

unread,
Feb 13, 2009, 10:16:39 AM2/13/09
to
Jeg har i VS 2008 Pro, lavet et lille program. Programmet skal afvikles via
kald fra er ERP system (C5).

Jeg har lavet et CD instalations program via "Publish Wizard"

Når jeg installere projektet, så bliver exe filerne placeret under den
enkelte brugers profil. Da jeg har brug for at starte programmet fra C5, så
har jeg brug for at vide hvor programmet er placeret.

Er der en metode hvormed jeg kan 'tvinge' install programmet til at
instalere exe filen på en bestemt placering? Eller er der et anden løsning?

Jan Mølgaard

Peter Lykkegaard

unread,
Feb 13, 2009, 11:36:20 AM2/13/09
to
"Jan Mølgard" skrev

> Er der en metode hvormed jeg kan 'tvinge' install programmet til at
> instalere exe filen på en bestemt placering? Eller er der et anden
> løsning?
>

Du kan evt bruge Inno Setup i stedet
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

- Peter


Jan Mølgard

unread,
Feb 14, 2009, 2:16:08 AM2/14/09
to
>> Er der en metode hvormed jeg kan 'tvinge' install programmet til at
>> instalere exe filen på en bestemt placering? Eller er der et anden
>> løsning?
>>
> Du kan evt bruge Inno Setup i stedet
> http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
Tak Peter - jeg havde håbet på en VS løsning.
Jeg prøver lige idotnet gruppen også.

Jan

Peter Lykkegaard

unread,
Feb 14, 2009, 4:50:07 AM2/14/09
to
"Jan Mølgard" skrev

> jeg havde håbet på en VS løsning.

Hvorfor?
Jeg har brugt Inno Setup på jobbet de sidste 5 år
Der er ikke den ting man ikke kan
Måske lige undtagen automatisk udrulning af softwarepakker i større miljøer
(a la MSI pakker)

> Jeg prøver lige idotnet gruppen også.
>

Ok

- Peter


Jan Mølgard

unread,
Feb 16, 2009, 12:08:12 PM2/16/09
to
>> jeg havde håbet på en VS løsning.
>
> Hvorfor?
Måske bare en modvilje mod at lære nyt :-)

> Jeg har brugt Inno Setup på jobbet de sidste 5 år
> Der er ikke den ting man ikke kan
> Måske lige undtagen automatisk udrulning af softwarepakker i større
> miljøer (a la MSI pakker)

Jeg har nu downloadet pakken. Det ser da spændende ud.
Det ser i øvrigt ud til at jeg 'bare kan kopiere' EXE filen... I hvert fald,
så løste det mit problem..

Jan

dk_sz

unread,
Feb 22, 2009, 8:17:32 AM2/22/09
to
> Du kan evt bruge Inno Setup i stedet
> http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

Kan varmt anbefales...

Og masser af 3parts værktøjer og usenet hjælp

--
mvh
Thomas Schulz :: A1 Sitemap Generator
http://www.microsystools.com/products/sitemap-generator/


0 new messages