Hvilken Pascal-compiler?

Kert Rats

Jeg har en pc med AMD Athlon 64 x 2 Dual-processor samt styresystemet
Windows XP Pro SP 3.

Hvilken compiler skal jeg bruge?

Jeg har kikket på http://www.freepascal.org/download.var, men jeg er i tvivl
om, hvilken jeg skal downloade.
Kan nogen her i gruppen hjælpe mig?

På forhånd mange tak.

Venligst

Kert Rats

Kert Rats

"Kert Rats" <no...@nono.invalid> skrev i en meddelelse
Kildekoden er fra 1992, så det kan være, at der er lidt knas med at compile
den med nyere compilere?

Venligst

Kert Rats

Uffe Kousgaard

> Kildekoden er fra 1992, så det kan være, at der er lidt knas med at
> compile den med nyere compilere?

Prøv denne win32 version:
ftp://ftp.no.freepascal.org/pub/fpc/dist/2.6.0/i386-win32/fpc-2.6.0.i386-win32.exe

Yderligere ? om freepascal bør du stille her:
server: news.gmane.org
gruppe: gmane.comp.compilers.free-pascal.general

Jeg kiggede kun indenfor pga. dit spørgsmål i dk.edb.programmering.

Vil du hellere bruge delphi, så er det forums.embarcadero.com du skal
anvende (kræver registrering for at poste indlæg).

Lars Peter Larsen

Kert Rats wrote:
> Jeg har en pc med AMD Athlon 64 x 2 Dual-processor samt styresystemet
> [...]

Det kommer an på hvilket environment dine programemr skal køre på. Skal
det være på de nyere versioner af Windows (XP, Vista, Win7 mv.) eller
Linux og Unix verdenen.

Der er et lille udvalg af gratis compilere her
http://www.thefreecountry.com/compilers/index.shtml så døm selv

/Lars