D5 og tastatur-input

Hauge

Hejsa

Jeg har brug for at finde ud af hvilket tastatur der bliver skrevet på,
for at kunne "fordele" disse inputs til hver sin del af mit program..

Hmm, det lød sikkert ikke specielt sigende.

Så jeg prøver på en anden måde.

Jeg har en barcode-scanner, en RFID-scanner og selvfølgeligt et normalt
tastatur på min pc.

Hver af disse tre enheder er registreret som et tastatur, hvilket jeg
ikke kan gøre så meget ved.

Ingen af dem har mulighed for at sende specielle koder af sted, når der
kommer data derfra. D.v.s. at de bare er "dumme" tastaturer, der sender
ganske normale alfanumeriske data.

Er det på nogen måde muligt at se hvilken af disse tre (eller flere)
enheder, der kommer tastetryk fra?

God weekend.

Mvh Hauge

Cykelsmeden

Den 09-12-2011 16:08, Hauge skrev:
> [...]
> ganske normale alfanumeriske data.
>
> Er det på nogen måde muligt at se hvilken af disse tre (eller flere)

enhederne er utvivlsomt "forbundet" som wedge, dvs at de softwaremæssigt
sidder "parallelt, så nej!

Det sagt, har jeg arbejdet med adskillige scannere (biblioteker), og
langt de fleste har kunnet sættes til at "pakke" forskellige
styrekarakterer/cr-lf omkring den læste kode. At ændre dette kan jo så
selvfølgeligt give problemer omkring det primære program (bibliotekssystem?)

//finn

> God weekend.

Hauge

Hej Finn
Den 15-12-2011 12:37, Cykelsmeden skrev:
> enhederne er utvivlsomt "forbundet" som wedge, dvs at de softwaremæssigt
> sidder "parallelt, så nej!

Det er jo netop der mit problem er, og regnede heller ikke med at det
lige kunne lade sig gøre, men man har jo håbet ;o)

> Det sagt, har jeg arbejdet med adskillige scannere (biblioteker), og
> langt de fleste har kunnet sættes til at "pakke" forskellige
> styrekarakterer/cr-lf omkring den læste kode.

Og der er så desværre mit lille problem, min RFID-kortscanner kan
desværre ikke pakke nogle styrekoder omkring data, for så ville det være
en smal sag.

Tak for input.

Mvh Hauge