Move

Henning Madsen

procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
SendMessage(Form1.Handle,wm_SysCommand,$f012,0);
end;
//---------------------------------------------------------------
procedure TForm1.Button1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
SendMessage(Button1.Handle,wm_SysCommand,$f012,0);
end;
//------------------------------------------------------------------
procedure TForm1.Shape1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
SendMessage(Shape1.Handle,wm_SysCommand,$f012,0);
end;

De to første Procedure virker udmærket, hvorfor virker det ikke med en Shape
komponent ?
En løsning vel være dejligt.
Skal det gøres på en anden måde ?? så hvordan.??
På forhånd tak for en eventuel løsning.
MVH Henning

Flozzy

Hej Henning

Så vidt jeg ved, har en TShape ingen 'handle'. Har din compiler ikke gjort
opmærksom på det?

Mvh. Flozzy

"Henning Madsen" <hkj...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Henning Madsen

Tak for svaret Flozzy
Du har ret i kompilersvaret er 'Undeclared indentier:'Handle'
Jeg havde håbet på en løsning, som kunde snyde den.

Jeg skal bruge noget som kan lave en cirkel på en BMP
tegning som er lagt på en Image på Formen.
Hvis Cirkelfarven er Rød Skal cirklen kunne flyttes og slettes med musen.
Der hvor tegningen er sort skal musen kunne oprette cirklen.

Jeg kan selfølgelig tegne cirklen, men hvordan skal den så flyttes ?
Med min ringe hviden kan jeg ikke rigtig se en løsning.

MVH Henning