JavaScript - Til et I/O-interface / 6 fl. god rødvin

Jan Borch

Jeg har købt et I/O interface som kan styres via Ethernet. Problemet er at
jeg ikke er en ørn til Java.
Den har noget medfølgende Demo software:
http://90.184.188.39:9000/basic.cgi

Indholdet af basic.cgi
http://90.184.188.39:9000/Basic_cgi.txt

Link til manual:
http://www.digitale-elektronik.de/shopsystem/webControl-Server-Basic-Manual.pdf

Den har 10 on/off - kontakt indgange
4 Relæ udgange (min ene skrivebordlampe er tilsluttet denne udgang)
4 High Power udgange
6 Analog indgange (der sidder et gl. 9 volts batteri på AN4 - analogindgang
4)

HER er hvad jeg ønsker lavet:
Projectet går ud på at styre en kaffemaskine

1). Hælde vand på via en magnetventil i X antal sekunder
2). Slukke kaffemaskinen efter X antal minutter

Se Weblayout her:
http://90.184.188.39:9000/ask.htm

Den der kan lave dette JavaScript får 6 flasker god rødvin

Mvh
Jan

Arne Vajhøj

On 9/26/2011 7:20 PM, Jan Borch wrote:
> [...]
> Den har noget medf�lgende Demo software:> 4 Rel� udgange (min ene skrivebordlampe er tilsluttet denne udgang)
> 4 High Power udgange
> 6 Analog indgange (der sidder et gl. 9 volts batteri p� AN4 -
> analogindgang 4)
>
> HER er hvad jeg �nsker lavet:
> Projectet g�r ud p� at styre en kaffemaskine
>
> 1). H�lde vand p� via en magnetventil i X antal sekunder

> 2). Slukke kaffemaskinen efter X antal minutter
>
> Se Weblayout her:
> http://90.184.188.39:9000/ask.htm
>
> Den der kan lave dette JavaScript f�r 6 flasker god r�dvin

Java eller JavaScript?

Hvis det er en Java app du vil lave, saa vil jeg tro at
kan bruge (Http)URLConnection til at sende til dimsens
HTTP interface.

Arne

Jan Borch

"Arne Vajh�j" skrev i meddelelsen

Hej Arne,

Jamen jeg ved blot at dette medf�lgende kode:

Kan bruges til at styre modulet med.

Du kan se den k�re "Live" her:
http://90.184.188.39:9000/basic.cgi

Kunne godt t�nke mig en sciptfil s� resultatet s� s�dan ud:
http://90.184.188.39:9000/ask.htm

Mvh
Allan

Jan Borch

>"Arne Vajhøj" skrev i meddelelsen
>news:4e83bf7e$0$287$1472...@news.sunsite.dk... Java eller JavaScript?
>
>Hvis det er en Java app du vil lave, saa vil jeg tro at
>kan bruge (Http)URLConnection til at sende til dimsens
>HTTP interface

Øhh hvis jeg var forvirret før er det er det vist blevet lidt værre nu :-(
Kunne jeg lokke dig til at se indholde af denne korte fil (basic.cgi)?
http://90.184.188.39:9000/Basic_cgi.txt

Og så lige kikke på mit "Live" interface her:
http://90.184.188.39:9000/basic.cgi

Mit ønske er at få skrevet noget JavaScript eller ændret basic.cgi så det
kommer til at se sådan ud:
http://90.184.188.39:9000/ask.htm

Håber du kan forstå hvad jeg mener

Med venlig hilsen
Jan

Arne Vajhøj

On 9/28/2011 9:36 PM, Jan Borch wrote:
> [...]

> Du kan se den køre "Live" her:
> http://90.184.188.39:9000/basic.cgi
>
> Kunne godt tænke mig en sciptfil så resultatet så sådan ud:

Jeg er lidt skeptisk overfor om usenet er det rigtige sted
at få hjælp, hvis du ikke selv vil arbejde så meget med sagen
at du ved om det er Java eller JavaScript du skal bruge.

Men du kan jo håbe på at en eller anden har lyst til
at bruge tid på sagen.

Arne

Arne Vajhøj

On 9/29/2011 2:19 AM, Jan Borch wrote:

> [...]
> http://90.184.188.39:9000/Basic_cgi.txt
>
> Og så lige kikke på mit "Live" interface her:

Du har allerede postet linkene en gang.

Kig selv på dem.

Find ud af hvordan det fungerr og stil så nogl konkrete
spørgsmål "den her stump kode gør X, hvor får jeg den til
at gøre Y".

Hvis sproget er Java er dette den rette gruppe.

Hvis sproget er JavaScript er der en anden gruppe
som er mere relevant.

Arne

Claus Petersen

"Jan Borch" <mail.ja...@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej Jan,

Har du fået løst dit problem??
Det ser ikke ud til at være særligt svært.

Kiggede lige din manual hurtigt igennem, og som jeg kan se det kan du bruge
html, javascript, C++, Java, *Net, bruge en android telefon eller en
Iphone.....

Claus

Jan Borch

"Claus Petersen" skrev i meddelelsen
> [...]
>Kiggede lige din manual hurtigt igennem, og som jeg kan se det kan du bruge
>html, javascript, C++, Java, *Net, bruge en android telefon eller en

Hej Claus,

Til en start må du undskylde min sene respons, jeg har været syg men
er på benene igen..

Nej jeg har ikke fået løst min problem endnu - gider du at hjælpe mig?

Mvh
Jan

Claus Petersen

Vi kunne sikkert godt finde ud af en lille webløsning.

Claus

Jan Borch

>"Claus Petersen" skrev i meddelelsen
>news:4eb9191f$0$280$edfa...@dtext01.news.tele.dk... Vi kunne sikkert godt
>finde ud af en lille webløsning.

Hej Claus,

Dimsen skal bruges i vores lille "Nørd-hule" og jeg kunne godt tænke mig at
lære så meget af det lille projekt
Så vi også selv kan skrive lidt kode til den så den evt. kan benyttes til
andre ting end lige at sætte kaffen over :-)

Vi vil blive rigtig glade for lidt starthjælp fra din side og de 6 flasker
rødvin står klar til afsendelse..

Virker din mail adresse (clausATpuppetmaster.dk) hvis man skifter AT ud med
@ ?

Mvh
Jan